Perustuu omana osanaan lukuihin: Haaveet ja Eevi Maria Kaunisvesi. (Lue jos et oo vielä lukenu, pääset jyvälle mistä kaikki lähti!)
Miten elämä voi jatkua kun sun rakkain elämänkumppani saa surmansa auto-onnettonuudessa, kaikelta putoaa tarkoitus ja pohja, mutta pitää olla vahva kasvavan teinin vuoksi.
... ... ...
Aleksi pov
Oltiin Eevin kanssa käymässä haudoilla, mulla oli niin kova ikävä Minkaa ja sen naurua, Eevillä oli aivan varmasti myös ikävä äitiään.
"Moi kulta, tultiin Eevin kanssa käymään" sanoin ja laskin kynttilän Minkan kiven eteen.
"Moi äiti, kato must on tullu melkein aikuinen!" Eevi sanoiTarrasin Eevin mun haliin ja vaan oltiin siinä hetki. Minka oli puoli vuotta sitten saanut surmansa kun humalainen kuski oli ajanut sen kylkeen motarilla, Minka oli pitkään koomasssa ja ennuste oli huono. Jossain vaiheessa oli tehtävä päätös mikä ei todellakaan ollut helppo.
Jätkät pysy meidän vierellä koko ajan, lopulta päädyin ratkaisuun että Minkan oli aika mennä. Siinä vaiheessa minä ja Eevi hajottiin pieniin murusiin.
Hautajaisista mä en paljoo muistanut, sieltä täältä jotakin pientä. Mutta sen muistan aina kun Minkan arkku lasketiin maahan ja me läheiset heitettiin ruusut ja hiekkaa arkulle.
"Tuus lähetään kotiin, mä tuun taas käymään.." sanoin
"Moikka äiti.." Eevi sanoiEevistä oli tulossa nuori kaunis nainen, välillä tuo koitteli mun hermoja ihan urakalla ja sit me vaan purettiin kiukku toisiimme.
Joonas pov
Aleksi oli todella rikki Minkan kuolemasta, se oli hiljainen ja vähän vetäytyvä, mut ymmärtäähän sen tässä tilanteessa. Olin menossa käymään Eevin ja Aleksin luona, melko varmasti Aleksi nukkui jälleen niinkuin monesti, kun olin käynyt kylässä.
"Joonas, mun lemppari kummi!" kuului just ennen kun ovi avautui
"Moikka tirppa!" heitin kun Eevi tuli avaamaan oven
"En oo tirppa!" Eevi naurahti
"Aleksi vissii nukkuu?" kysyin
"Ei, tuolla se istuu keittiössä ja yrittää pysyä hereillä.." Eevi sanoi
"Meetkö hetkeks sun huoneeseen, juttelen Allun kanssa.." sanoin, pian Eevi meni yläkertaan sen huoneesenKävelin keittiöön ja näin käsiinsä hautautuneen Aleksin. Ei tuo kovin hyvin voinut, taas oli se hetki kun mikään ei ollut hyvin.
"Allu, mikä meininki?" kysyi
"Hitto, älä säikyttele.." Aleksi sanoi kun säikähti mua
"Sori, mut mikä boogie? kysyin uudestaan
"Ihan ok, käytiin Minkan luona.." tuo sanoi
"Okei, ootko saanu nukutua?" kysyin
"Enemmän ja vähemmän.." Aleksi sanoi ja haukotteli
"Ootsä syöny?" kysyin ja painoin kädet tuon hartioille
"Joo, pakko Eevin takia.." Aleksi sanoiJotenkin mä tiesin mitä Aleksi ja Eevi kävi läpi, olin itse saattanut mun frendin haudan lepoon muutama kuukaus takaperin, toki eihän näitä voi verrata keskenään.
Eevi pov
Iskä oli vaihteeks taas niin väsyny, mut kyllä mä sen ymmärsin. Olihan mullakin törkee ikävä äitiä, miks sen piti kuolla? Miks sen idiootin piti mennä tappaa mun äiti?
Watsapp Eevi - Mila
Mila: Moi, pääsetkö näkee mua vakkari paikkaan?
Eevi: Mun pitää kysyy iskältä, se on taas vähä väsy
Mila: Joo, mut voitas keksii jotain kivaa, voisin koittaa saada sun ajatukset muualle <3
Eevi: Oliks toi lupaus? ;)
Mila: Oli ;)
Eevi: Mä käyn kysyy siltä, menee hetki
YOU ARE READING
Don't Fix Me // BC One Shots (1) [VALMIS] ✔️
FanfictionPart 1, olkaa hyvät! Tälläsiä lyhyitä tarinoita, millon mistäki mitä nyt mieleen sattuu tulemaan! Kaikki on täysin mielikuvitusta, eikä mikään liity mihinkään, ideoita saatu jo luetuista kirjoista että jos tuntuu tutulle joku! En varsinaisesti ship...