Vicdanı olmayan, iyiliği bilmeyen biri acı da çekemez.
Khaled Hosseini 'Uçurtma avcısı'
Vegas bey, lütfen geri dönelim" dedi Dan kimsenin onları tanımadığı köye gelince. Korkuyla etrafına bakınıp Vegas'ın kolundan tutup çekiştirmeye başladı.
"Saçmalama, buraya kadar geldik. İntikamını almadan asla geri dönmem"
Dan Vegas'ın kararlı olduğunu görünce içindeki korku daha fazla arttı."Ama babanız, babanız duyarsa çok sinirlenir"
"Aptal mısın, Dan? Babam yurtdışında ve 1 hafta sonra dönecek. Nereden haberi olacak da kızacak bize?"
Vegas gülerken Dan korkudan titriyordu."Ehliyetsiz araba da kullandınız" dedi köyün girişinde bıraktıkları arabayı göstererek.
"Ya polis sizi yakalarsa o zaman babanıza ne cevap vereceğiz?"
"Bak, Dan" dedi Vegas Dan'e yaklaşıp ellerini omuzlarına koyarak.
"Mükemmel şekilde araba kullanmama rağmen bana ehliyet vermeyen devlet benden daha fazla suçludur. Neden araba kullanmak için 1 sene daha beklemem gerekiyor ki? Buraya tehlikesiz şekilde gelmedik mi?"İkisi birkaç saniye birbirlerine bakıp sonra aniden gülmeye başladılar. İkisinin de üzerinde pahalı kıyafetler olmasına rağmen köyün çamuruna aldırış etmeden gitmek istedikleri yöne doğru adımladılar.
"Bunu neden yaptığımızı anlamıyorum" dedi Dan. Her ne kadar yapmak istese de Vegas'ın başını derde sokmaktan korkuyordu.
"Çünki onlar pislik biri" dedi Vegas.
"Ama biz de onlara aynısını yaparsak onlarla aynı olmaz mıyız? Ne farkımız kalacak ki?"
"Biz intikam alıyoruz, Dan. Keyfimizden yapmıyoruz"Vegas ve Dan sohbet ederek sonunda uçuk sökük harabeden hiçbir farkı olmayan yetimhanenin önünde durdular. Dan oraya bakınca kulağında yediği sert çubuklar yüzünden attığı çığlıklar seslendi.
Vegas onun rahatsız olduğunu anlayıp elini omuzuna koyarak sakinleştirmeye çalıştı."Ne zaman çıkacak?"
"Birazdan çıkar. Akşam olunca hep evine gidiyordu" dedi Dan yıllar önce yaslandığı demir parmaklıklara bakarak.
"Gelsin bakalım yavşak herif" dedi Vegas tükürerek.
"Efendim, babanız küfr etmemenizi söyledi" dedi Dan utanarak.
Vegas onu süzerek güldü.
"Arkadaşımın yanında ediyorum. Bunu nereden bilecek ki? Hem sen bana 'efendim', 'Vegas' bey gibi hitap etmesen olur mu?"
"Olmaz " dedi Dan hemen panikleyerek.
"Babanız böyle buyurdu"
"Ama ben böyle konuşmanı istemiyorum. O zaman uzaklaşıyoruz sanki"
Dan hiçbir şey söylemeden başını önüne eğdi. Aslında ona kimse baskı yapmıyordu ama kendisi nereden geldiğini, kim olduğunu unutmamak, onu kurtaran aileye minnettar olmak için böyle konuşmayı uygun görmüştü.Artık akşam olmak üzereydi ve hava gitgide grileşmeye başlıyordu. Köyün yeşil ağaçları üzerinden alacakaranlık çökerken Dan ve Vegas bekledikleri adamın onlara yaklaştığını gördüler. İkili hemen adamın onları göremeyeceği duvarlar arkasına saklanıp avlarını beklemeye koyuldular. Adam tam yaklaşıp, önlerinden geçip giderken Vegas kendini adamın üzerine attı.
Neye uğradığını şaşıran adam yüzüstü yere yığılırken Vegas onu sırtüstü çevirip ilk yumruğunu çenesine doğru geçirdi.
"Şerefsiz" dedi ilk yumruğundan sonra akan kanları görünce.
"Seni pislik herif, puşt herif"
Adam kimden geldiğini bilmediği yumruklar yüzünden kan tükürürken gözlerini korkuyla kıstı.Vegas adamı sadece kendisinin dövmesini haksızlık bildi. Yumruk yaptığı elini indirip Dan'e baktı.
"Dan, bu senin intikamın. İntikam almayacak mısın?"
Dan elleriyle yüzünü kapayan adama bakarken yıllar öncesinin anıları geldi aklına. Dan onda Vegas'ın daha önce görmediği bir nefretle Vegas'ı iterek adamın yakasından tuttu.
Durmadan küfürler ederek adama geçirdi yumruklarını.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VegasPete (Firstlove)
General FictionElimi masanın altından adamın bacağına koydum. Adam şaşırdı ama bunu kimseye belli etmedi. Bacağını sıktım, okşadım ve kasığına doğru ilerledim. Adam bacaklarını biraz daha geniş açtı. Beni karşılıyordu. Elimi pantolonunun üzerinden aletine atıyord...