°21. Iskoldt og Pinocchio°

11 1 4
                                    

Jeg krammer mig selv for at prøve at få varmen. Ishockeykampen begynder snart, og jeg sidder på en plads og venter. Jeg har ikke været med til at se en kamp, siden jeg kom virkelig for sent, så nu er jeg her. For tidligt. Og fryser ihjel.

"Okay, nu er næsten alle derinde, så Mr. Cross smed mig ud," sukker Yas og bumper ned ved siden af mig. Hun var inde i omklædningsrummet sammen med Dustin af en eller anden mærkelig grund. Jeg ved, at Mikey også er derinde.

"Er Nate der også?" spørger jeg. Vent, hvorfor spørger jeg?

"Nate?" spørger Yas og løfter et øjenbryn af mig.

"Okay Nathan, hvis du skal være så formel," siger jeg med store øjne. Hun ryster grinende på hovedet.

"Jeg så ham ikke," smiler hun og kigger ned på banen. De er igang med at gøre banen klar.

"Åh okay," mumler jeg langsomt og prøver at pakke mig selv mere ind. Hvorfor skal det også være så koldt? Selv pingviner ville klage. Altså, når de lærer at tale selvfølgelig. Uh, det ville egentlig være fedt. Talende pingviner.

"Vent, er det ikke ham?" spørger Yas og peger på en af dørene i hjørnet til banen. Nate kommer ind med Zack, Charlie og Rachel. Jeg får store øjne.

"Jo," siger jeg overrasket. Jeg har aldrig set ham tage Charlie og Rachel med før.

"Okay, jeg ved godt, hvem Zack er, men hvem er de andre?" spørger Yas forvirret. Jeg kigger bare ned på dem uden at svare. Rachel siger noget til Nate. Hvis jeg skal gætte, så tror jeg, hun ønsker ham held og lykke. Nate smiler lidt og nikker, før Rachel roder ham i håret. Han siger noget, og så begiver han sig hen mod omklædningsrummet. Charlie opdager mig og smiler stort, før han hurtigt siger noget til Rachel. Hun kigger også på mig og smiler så venligt. Nu går de alle herhen af.

"Hvorfor smilte de til dig, og hvorfor er de på vej herhen?" spørger Yas hurtigt. Jeg kigger på hende.

"Kvinden er Nate's mor, og den lille dreng er hans anden fætter," forklarer jeg hurtigt. Hun løfter overrasket øjenbrynene, men hun bliver afbrudt, før hun kan nå at sige fisk.

"Hej, Brooke," siger Charlie glad og sætter sig på pladsen på den anden side af mig.

"Hej, Charlie," siger jeg og smiler stort.

"Det gør vel ikke noget, at vi sidder her?" spørger Rachel og sætter sig ved siden af Charlie. Yas har tabt kæben en smule.

"Nej, selvfølgelig ikke," siger jeg, imens Zack sætter sig ved siden af Rachel. Hun smiler taknemmeligt til mig. Jeg kigger ned på Charlie. Han leger med noget pap noget.

"Hvad er det?" spørger jeg forvirret. Han kigger hurtigt op på mig og smiler stort.

"Vi havde billedkunst i skolen i dag, og jeg blev færdig før de andre, så jeg fik lov til at lave, hvad jeg havde lyst til," siger han og viser mig det pap. Det ligner lidt to figurer.

"Hvem er de så?" spørger jeg.

"Spiderman og Darth vader," siger han smilende. Jeg får store øjne og kan ikke holde mit smil tilbage. Det lyder da interessant.

"Det er meget flot lavet," siger jeg og nikker imponeret. Hele hans ansigt lyser helt op.

"Tak," siger han meget glad og kigger ned på figurerne igen. Så han kan både lide Spiderman og Darth vader? Kan alle 6'årige det? Nå, whatever.

"Undskyld, jeg tror ikke, jeg har mødt dig før," siger Rachel og kigger på Yas med et venligt smil. Jeg kigger på Yas. Hun er bare fuldstændig stille. Det kan faktisk godt ligne lidt, at hun er frosset helt til is. Og det ville også være realistisk.

In Your Eyes |✔️Where stories live. Discover now