°23. Forstyrrelse og telefonsamtale°

8 0 0
                                    

Jeg træder langsomt ind og lukker stille hoveddøren efter mig. Det er rimelig sent, og hvis nogen er hjemme og sove, så vil jeg altså ikke vække dem. Jeg er ikke sikker på, om Kiara og Bradley er hjemme. Det kan være Will er, så jeg bliver alligevel nødt til at være lidt stille.

Jeg tager stille mit overtøj af og begynder at liste videre. Man burde kalde mig "Ninjaen Brooke". Nej okay. Jeg stopper op, fordi der kommer lys fra stuen. Åh, måske er Will oppe. Jeg går stille derhen, helt fredeligt, men så stopper jeg brat op af, hvad mine øjne skal udsættes for. Will ligger på sofaen, men han er skam ikke alene. En kvinde ligger under ham, imens de slikker hinanden i munden. Heldigvis har de tøj på. Et overrasket skrig forlader mine læber, men så holder jeg mig hurtigt for munden med store øjne. Will trækker sig hurtigt fra kvinden, så jeg kan se hende ordentligt. Det er hende der Melissa fra supermarkedet. Hun ser overrasket på mig. Will rejser sig hurtigt op på gulvet og kigger på mig med store øjne. Hans skjorte er åben, så man kan se hans...ja, mavemuskler.

"Jeg troede, du sov," siger han lidt nervøst. Det ville jeg ønske, jeg gjorde.

"Jeg var hjemme hos en," siger jeg i en skinger stemme. Melissa ser pinlig berørt ud. Mest fordi hele hendes ansigt er helt rødt. Jeg lagde heller ikke mærke til det før, men hun har ingen trøje på. Kun bh. Oh my god, hvorfor skulle jeg lige gå ind til det her?!

"På den her tid af aftenen?" spørger Will hurtigt.

"Jeg kunne spørge dig om det samme," siger jeg og lægger armene over kors. Han rødmer og kigger på Melissa. Hun har lagt armene rundt om sig selv og kigger alle andre steder end herhen.

"Det her er anderledes," siger Will og giver mig et advarende blik.

"Hvordan kan du vide, det ikke var sådan for mig?" spørger jeg prøvende.

"Har du været sammen med nogen? Sådan sammen med en?" spørger han hurtigt med store øjne. Ups, det tænkte jeg ikke over.

"Nej," siger jeg hurtigt. "Men hvorfor er I allerede sammen? Det er ikke engang en uge siden, I blev genforenet," siger jeg og kigger på dem. Will laver en grimasse og klør sig i nakken. Melissa kigger ned på hendes hænder, imens hun fumler med dem.

"Mel havde fri i dag, så vi har tilbragt hele dagen sammen, imens hendes mor har passet Leah," fortæller Will lavt. Jeg løfter overrasket øjenbrynene og nikker så. "Vi har gået rundt i byen og snakkede, og nu er vi så her," mumler han til sidst med meget røde kinder. Wow. Måske skal jeg bare lade dem være. Ud fra det jeg ved, så virker Melissa ikke som en, der vil såre Will. Og hvis hun gør, så smadrer jeg hende da bare...eller noget. Jeg skal jo spare mine...meget stærke armmuskler. Som jeg har. Meget.

"Jamen, så vil jeg ikke forstyrre jer mere," siger jeg og rømmer mig. Will ser lidt overrasket ud. Han mimer et "tak" med et smil. Måske troede han, jeg ville smide mig i en stol og få Melissa til at skride. Det kunne jeg godt, men nu vælger jeg at være en god søster. Som den sødeste engel, jeg nu er. Med en glorie over mit hoved og alt muligt.

"Jeg går i seng, og siden mit rum er så langt væk fra stuen, så tror jeg ikke, I skal bekymre jer om, om jeg kan høre jer," siger jeg med løftede øjenbryn. Will får store øjne og endnu mere røde kinder, og Melissa gør præcist det samme. "Ses," siger jeg smilende og skynder mig at løbe op af trapperne. Det var måske lidt akavet, men det var så meget deres ansigtsudtryk værd. Jeg smiler lidt for mig selv og lukker døren til mit værelse efter mig. Er jeg ond? Ej, de overlever nok. Jeg sukker og får hurtigt skiftet til mit nattøj, så jeg kan ligge dejligt behageligt. Mit nattøj er stort og blødt, så det falder man hurtigt i søvn i.

Jeg bliver færdig med at børste tænder på mit badeværelse, før jeg går ind på mit værelse og smider mig i min seng med min telefon. Det eneste lys, der lyser, er fra min natlampe og lyset fra skærmen på min telefon. Telefonen ringer lige pludselig, hvilket giver mig et chok. Der står Nate, hvilket automatisk får mit smil frem. Jeg tager telefonen og sætter den op til mit øre, før jeg lægger mig på siden.

In Your Eyes |✔️Where stories live. Discover now