Efter skole er Nate og jeg taget hjem til mig for at lave lektier, så det sidder vi i stuen og laver. Alle på skolen fandt ret hurtigt ud af, at vi var sammen, så det blev der sladret om, men så var der nogen, der havde set, Zack kysse Mikey, og så var det hurtigt den største nyhed. High school elever kan være virkelig onde. Først sagde de, at Nathan Smith åbenbart er blevet en player, og at jeg var dum nok til at gå i hans fælde. Så sagde de, at Zack og Mikey var klamme stoddere. Virkelig ikke særlig kreativt. Jeg er også ret sikker på, at det var homofober, der sagde det. Ingen af dem fra skolen ved, hvad der faktisk sker, så de burde egentlig bare holde mund, fordi det er irriterende at høre på.
"Er der nogen hjemme?" spørger Nate og vifter hans hånd foran mit ansigt. Jeg blinker hurtigt og kigger forskrækket på ham. Han kommer til at grine lidt. Vi sidder i en sofa med vores lektier.
"Hvad vil du gøre, hvis jeg sov, hva'?" spørger jeg med store øjne. "Man vækker aldrig en sovende pige," siger jeg seriøst. Han griner bare endnu mere af det, hvilket får mig til at smile lidt.
"Med åbne øjne?" spørger han smilende.
"Det kan da være, jeg øver mig på at være hest," siger jeg og trækker på skuldrene. Han ryster grinende på hovedet, men så får han øje på noget bag mig, som får ham til at stoppe med at grine, før han rømmer sig og kigger ned på hans lektier igen. Jeg trækker øjenbrynene sammen og kigger bag mig. Will er i gang med at bage en kage i køkkenet sammen med Leah og Melissa, men lige nu har han mest gang i at give Nate dræberblikke. Jeg har fortalt ham, at Nate og jeg er kærester, og han sagde, at det var okay, men han har ikke vist, at han er okay med det. Han har altid givet Nate dræberblikke, når han er sammen med mig, og han har holdt alt for meget øje med os. Jeg sukker og kigger tilbage på Nate.
"Du skal ikke tage dig af ham. Han er bare overbeskyttende," siger jeg og vifter det væk.
"Men han ser så uhyggelig ud," hvisker han med store øjne og skæver hen til Will, før han hurtigt kigger tilbage på mig igen.
"Er du bange for ham?" spørger jeg. Han ryster hurtigt på hovedet og rømmer sig.
"Nej," siger han ikke så overbevisende. Jeg løfter et øjenbryn af ham. "Okay ja, men jeg kan ikke gøre for det. Har du set hans dræberblik?" spørger han lavt. Jeg sukker og nikker langsomt. Det er ret dræber agtigt, men han skal da ikke være bange for ham.
"Will," siger jeg højt og kigger tilbage på Will. Han fjerner hans dræberblik og sender mig et smil. Okay, det var lidt uhyggeligt. "Kom lige herhen," siger jeg. Han nikker og siger noget til Melissa og Leah, før han går herhen og sætter sig ved siden af mig.
"Hvad så?" spørger han smilende. Nate kigger bare ned på hans lektier.
"Du er okay med, at Nate og jeg er kærester, ik'?" spørger jeg lige ud. Will bider tænderne sammen.
"Jo," mumler han og smiler anstrengt.
"Wow, du er dårlig til at lyve. Jeg fatter ikke, at jeg ikke så det før," mumler jeg til mig selv. Er han blevet dårligere til at lyve nu?
"Hvor vil du hen med det?" spørger han. Jeg løfter et øjenbryn af ham.
"Du skal lade vær med at give ham dræberblikke hele tiden, og vi er ikke babyer, du behøver ikke holde øje med os, som om der kunne gå ild i os når som helst," siger jeg. Han sukker dybt.
"Er jeg virkelig så slem?" spørger han med en lille grimasse.
"Værre," siger jeg med løftede øjenbryn. Han strammer kæben og kigger over på Nate, der sidder og kigger ned på hans hænder med røde kinder.
"Okay, måske er jeg ikke helt okay med det," sukker Will ærligt.
"Chok," gisper jeg sarkastisk.
"Det er bare fordi, jeg ikke vil se dig blive såret, ligesom jeg er blevet såret," siger han og kigger på mig en smule trist. Åh. Det skulle han da bare have sagt.
YOU ARE READING
In Your Eyes |✔️
Teen Fiction!!LÆS INTROEN, DER ER OGSÅ ADVARSLER!! ---- Brooke Bennett er en 17'årig pige, der har styr på hendes liv, hvis du altså spørger andre. Hun får gode karakterer, hun er venlig, og hun er populær. Hvad kan der dog være galt i det? Det de andre ikke ve...