°3. Knivstikkeri og fuld-klog°

11 0 0
                                    

Jeg ligger stille i min seng og kigger op i loftet. Det er midt om natten, men jeg kan ikke sove. Jeg bliver ved med at tænke på Charlie og Nathan. Hvorfor bor de sammen i en lille lejlighed, imens Nathan's mor, Rachel, hele tiden ligger på sofaen? Jeg sukker. Det er irriterende at være så nysgerrig. Jeg sætter mig op i min seng og kigger rundt i mørket.

Min hals er tør, så jeg rejser mig op og begynder min rejse ned mod køkkenet. Jeg kommer hen til trapperne og går langsomt ned, men så stopper jeg hurtigt op. Der er lys fra køkkenet. Jeg sluger en klump, der havde fundet sin vej op i min hals. Der kommer også lyde derfra. Jeg går langsomt ned af trapperne og går stille hen mod køkkenet. Mine øjne bliver store. Der står en mand med hovedet i køleskabet. Jeg er jo alene hjemme. Det gør det her 100 gange mere skræmmende. Jeg tager rystende en stor kniv med en stille bevægelse. Hvad er der i vores køleskab, der er så spændende? Han lukker køleskabet og vender sig om, hvor han hurtigt skriger forskrækket.

"Brooke, for fanden. Du kan sgu da ikke bare stikke mig ned," siger han og puster lettet ud.

"Willy," gisper jeg glad. Jeg skal til at kramme ham, men han træder hurtigt tilbage, så hans ryg støder ind i køleskabet. Han kigger på min hånd med store øjne. Jeg holder stadig kniven.

"Oh, undskyld," griner jeg og lægger den på køkkenbordet. Jeg lægger hurtigt mine arme om hans liv, så jeg kan kramme ham. Han krammer hurtigt tilbage.

"Jeg vidste ikke, du savnede mig så meget, at en kniv ligefrem var involveret," siger han. Jeg griner og trækker mig fra ham, så jeg kan se ham i øjnene. De ser anderledes ud. Jeg trækker øjenbrynene sammen.

"Vent, er du fuld?" spørger jeg forvirret. Han laver en grimasse.

"Nu vi er inde på det, så burde jeg måske give dig en forklaring nu, så du kan forstå det," siger han langsomt. "Men først. Hvor gemmer far hans øl?" spørger han. Jeg kigger overrasket på ham. Han bliver bare mere flov over mit blik. Jeg peger på et skab nede ved gulvet. Han åbner det hurtigt og tager en kasse øl ud. Jeg er virkelig forvirret nu. Han havde problemer med alkohol omkring min alder, men han fik det stoppet, før han kom på college. Jeg har det også virkelig dårligt med fulde mennesker, så han stoppede også lidt på grund af mig.

"Lad os snakke i stuen," siger han og tager en oplukker, før han begiver sig mod stuen. Jeg rømmer mig og følger efter ham. Han smider sig i den store sofa og sætter ølkassen på gulvet. Jeg sætter mig langsomt i den mindre sofa. Han tager en øl og åbner den med oplukkeren.

"Er der en god forklaring?" spørger jeg og krammer mine ben ind til mit bryst. Han sidder med helt sort tøj på og en læderjakke, imens jeg bare sidder her i min candyfloss pyjamas.

"Du ved nok. Kayla," siger han, før han begynder at drikke meget af flasken. Kayla Colombo, hans irriterende kæreste. Jeg kan virkelig ikke lide hende. Hun er alt for selvoptaget og en kæmpe diva.

"Barbiedukken? Jaer," nikker jeg. Han fnyser et grin.

"Jeg var jo på min forlænget ferie med hende og nogen andre. Det viste sig så, at hun var mig utro med en af mine venner. Flere gange endda. Jeg tog dem i at gøre det i poolen, og de så mig, men de blev ved. Hun fortalte mig, at han åbenbart tilfredsstiller hende mere, så hun kunne jo bare være sammen med ham, imens hun stadig er sammen med mig. Jeg mener, hvad fuck er det for noget at sige?" spørger han vredt og bunder flasken. Jeg taber kæben med store øjne. Sikke en bitch. Ja, undskyld mit sprog, men wow.

"Hvad skete der så?" spørger jeg, imens han tager en ny flaske og åbner den.

"Så slog jeg op med hende. En lang proces. Vi gik igennem hele vores forhold. Kun de dårlige ting," siger han stille og kigger på flasken. "Men nu savner jeg hende," mumler han og drikker af den.

In Your Eyes |✔️حيث تعيش القصص. اكتشف الآن