ТОМ 1. ГЛАВА 5.2

12 2 0
                                    

Поля, що належали третій бригаді комуни «Червона зірка», являли собою суцільні солончаки. Негодящі для вирощування рису чи пшениці, вони натомість давали хороший врожай соняхів. Соняшникове насіння, яке збиралося тут щороку, приносило бригаді чималий дохід, тому їх часто прозивали Соняховою ланкою.

Ось тільки крім соняшнику на засолених землях добре зростав бур'ян, тож найбільшим головним болем для команди щороку була боротьба з великою кількістю лабузиння, яке було набагато енергійнішим, ніж соняшники. А найбільшу біду становив очерет.

На той час очеретяна солома мало що коштувала. Незначну її кількість використовували жінки, які вміли плести циновки, короби та просте взуття, але крім цього очерет не мав жодної економічної цінності й був придатний хіба що на розпал. Водночас ця рослина була настільки живуча, що варто скосити один «урожай», як одразу ж відросте інший.

Ввібравши в себе спогади попереднього власника тіла й обміркувавши, як швидше отримати дохід, Цзян Лю націлився саме на очерет, який класифікувався як безкорисний бур'ян.

Оскільки всі знали, що йому потрібно відновлюватися, Цзян Лю сходив до бригадира Гуаня і попросив відпустку на півмісяця. Скориставшись цим часом, він приніс додому якомога більше очерету і розклав у дворі для просушування.

- Сюсю, навіщо ви накосили стільки очерету? - почали цікавитись деякі люди.

Багатьом було цікаво, що затіяв Цзян Лю. Адже якщо він хотів просто сплести пару циновок чи кошиків, то необов'язково було набирати так багато, тому деякі сусіди взялися розпитувати Сюй Сюсю.

- Ви всі знаєте, що мій чоловік не може дозволити собі байдикувати. Якби не лікар, який звелів йому відпочивати, він би ніколи не перестав працювати в полі. Тому він вирішив накосити очерету й сплести кілька пар капців та циновок. Він планує віднести частину на ринок і подивитися, чи не захоче хтось обміняти їх на інші товари.

Сюй Сюсю повторила пояснення, яке їй дав Цзян Лю спеціально для допитливих. З того часу, як «банду чотирьох»* було повалено, раніше заборонена приватна торгівля знову стала можливою. Під час проведення ярмарків мешканці села тепер могли обмінюватися одне з одним надлишками своїх запасів, і це не вважалося незаконним.

// * П.п.: «Банда чотирьох» - група вищих керівників Компартії Китаю, на яких після смерті Мао Цзедуна поклали відповідальність за всі репресії та недоліки політики періоду Культурної революції 1966-1976 років.

Руйнація теорії безгрішності батьківWhere stories live. Discover now