— Старший, синку, як ти тут опинився? — Цзян Чуаньґень був такий схвильований, що ледве міг говорити. Однак, коли він заглянув за спину Цзян Лю й виявив, що слідом за батьком не йдуть близнюки, світло в його очах згасло.
— Батьку, що з тобою? До мене приходила Цзян Цзюань, насварила мене, нагородила не зрозуміло шо, та втекла, так і не пояснивши нічого доладу, — Цзян Лю підчепив ногою стілець з-під сусіднього ліжка, вмостився на ньому й почав розпитувати старих.
— Це рак. Рак легень, — відповіла замість чоловіка Мяо Цайфен. — Тобі не варто було приїжджати тільки через дурну балаканину Цзюань-цзи. Коли родина розділилася, було оговорено, що у випадку моєї чи твого батька хвороби, тобі потрібно буде взяти на себе не більш як третину медичних витрат.
За місцевим звичаєм, заміжні дочки не несуть відповідальності за витрати та борги рідної родини. Тому, під час розподілу сім’ї, на долю Цзян Цзюань не припадала частка від сімейного майна, але й обов’язок фінансово підтримувати старих батьків на неї не лягав. Водночас Цзян Хай, який отримав більшу частину сімейних статків, був зобов’язаний покрити дві третини медичних витрат отця й матері.
Однак не всі дотримуються звичаїв. Мяо Цайфен згадала про гроші, які вона потай віддавала дочці з самого дитинства. А коли Цзюань виходила заміж, вона, через бажання допомогти дочці зайняти гарне становище в новій родині, віддала їй весь викуп, отриманий від нареченого, ще й приховала в багажі зайвих п’ятдесят юанів.
Мяо Цайфен лютувала.
Вона ніколи не просила дочку висловити свою турботу про батьків грошима. Але варто було їй звернутися до Цзюань по допомогу в догляді за хворим — приносити їжу, міняти постіль, мити, виносити судно — як Мяо Цайфен відчула повну відсутність хоч якогось співчуття. У результаті дочка не допомагала батькам ані грошима, ані справами, ба більше, взагалі зникла з очей геть, немов боялася, що мати розшукуватиме її, щоб завдати неприємностей.
Оскільки навіть ті двоє дітей, яких пестили з усією любов’ю, виявилися настільки невдячними, то Мяо Цайфен не мала жодної надії на старшого сина, який зазнав стільки образ з їхнього боку. Їй було соромно просити його сплатити навіть ту третину витрат, про яку домовлялися під час поділу сім’ї.
— Хіба Янян і Сінсін не радили тобі менше курити? — насупився Цзян Лю і сердито насварив Цзян Чуаньґеня, ніби їхні ролі батька та сина раптово змінилися.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Руйнація теорії безгрішності батьків
Исторические романыРаз у раз доля випробовує стійкість Цзян Лю та його віру в родинні зв'язки. У трирічному віці він втратив батька. За два роки мати втекла з дому з іншим чоловіком, прихопивши всі заощадження. У чотирнадцять Цзян Лю поховав останнього зі своїх родичі...