Твердження про те, що «поважний чоловік має триматися подалі від кухні» – це просто дурний пережиток давнини. Коли минулого життя його мати втекла з дому, саме Цзян Лю підхопив сімейний прапор кулінарії. До того ж він ніколи не зараховував себе до «поважних чоловіків». Він лише щирий пройда з самого дна соціальної драбини.
На кухні Сюй Сюсю виявила, що на ще теплій пічці стоїть велика каструля з готовою їжею. Там був горщик просяної каші з бататом і миска тушкованої у соусі пекінської капусти, а ще розрізане навпіл варене яйце.
Побачивши готову їжу Сюй Сюсю відчула, як її очі затуманилися сльозами, й поспішила витерти їх рукавом.
Жінки в селі говорили, що у неї важке життя, яке стало ще важчим після того, як сім'я Цзян розділилася. Вони говорили, що, крім боргів, родина Цзян Лю не має анічогісінько.
Але сама Сюй Сюсю щиро вважала, що за останні двадцять років її життя, за винятком того часу, коли мати ще була жива, вперше настав час, коли вона справді почувалася щасливою.
***
— Давай сюди Лю-цзи, тут є для тебе куточок.
— Ану, посуньтеся! Лю-цзи, давай руку. Та кошик, кошик його підніміть!
Сьогодні був гарний день для ярмарку посеред місяця. У всіх був піднятий настрій, й охочі потрапити на ринок, зранку зібралися в центрі комуни біля току, чекаючи на прихід водія громадської вантажівки.
Комуна «Червона зірка» складалася з шести виробничих бригад, і на кожну відводилася лише одна вантажівка, тож усі ставилися до неї дуже дбайливо. Крім безпосередньо перевезення вантажів, ця машина використовувалася лише для поїздок на ярмарок двічі на місяць.
Цзян Лю взяв із собою великий ротанговий кошик, повний своїх виробів з очеретяної соломи. Кошик був щільно закритий тканиною так, щоб неможливо було зрозуміти, що всередині.
Коли він прийшов, на майданчику біля громадського току вже зібралося чимало людей, які чекали на відправлення вантажівки. Кілька товаришів по третій бригаді, побачивши Цзян Лю, зі завзяттям допомогли йому затягнути кошик у вантажівку й звільнили місце, щоб він міг сісти.
Тут було чимало людей, які прийшли раніше за нього й ще не встигли зайняти місце, проте чутка про трагедію, яка сталася з Цзян Лю розійшлася так широко, що почувши його ім'я, ніхто не наважився заперечувати.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Руйнація теорії безгрішності батьків
Исторические романыРаз у раз доля випробовує стійкість Цзян Лю та його віру в родинні зв'язки. У трирічному віці він втратив батька. За два роки мати втекла з дому з іншим чоловіком, прихопивши всі заощадження. У чотирнадцять Цзян Лю поховав останнього зі своїх родичі...