— Сестра Мяо, чому ти ніколи не казала, що Лю-цзи такий розумний? Скільки б ми не слухали всі ці закордонні радіостанції, вони все одно звучать для нас як давні священні тексти. А він терпляче навчався, та ще й так вдало, що, за оповідками мого сина, зміг вільно розмовляти з іноземцями їхньою басурманською мовою. Схоже, навіть ті розумники, що змогли вступити до університету, не в змозі зрівнятися з ним, — пара жінок, що сиділи навпроти, підморгнули одна одній і глузливо звернулися до Мяо Цайфен.
Вони не могли зрозуміти, як вона могла поводитися зі своїм старшим сином, як із бур’яном, а з другим — як зі скарбом. Старшому дозволили навчатися лише до п’ятого класу, а потім забрали зі школи під приводом нестачі вдома робочих рук. А молодший брат усі шкільні роки провів у комфорті. Якби не погіршення ситуації в країні, коли він вступив до середньої школи, й закриття вишів, то він, напевно, навчався б і досі.
Насправді талант молодшого сина до навчання був не такий гарний. За винятком старих батьків ніхто ніколи не вважав Цзян Хая обдарованим учнем.
Треба сказати, що коли минулого року відновилися вступні іспити до коледжу, Цзян Хай теж потай відправився випробувати вдачу. А коли про це стало відомо, то всі в селі були змушені слухати вихваляння Мяо Цайфен, що нарешті у них у громаді з’явиться хоч один студент. Однак, коли прийшли результати, то виявилося, що навіть за всі чотири предмети в сумі Цзян Хай ледь набрав сотню балів. Тож сусіди замислилися: він раніше справді навчався у школі чи просто штани просиджував?
// П.п.: На китайських іспитах використовується 100-бальна шкала, мінімальний прохідний бал варіюється від 50 до 85 з кожного предмета.
Порівнюючи дитинство двох братів, Цзян Лю можна лише пошкодувати. Але попри все це, він зміг самостійно вивчити іноземну мову. Такий розумний хлопчик! Та якби сім’я Цзян вклалася в його навчання, то він вступив би не те що до коледжу, а навіть до університету! Й, безперечно, прославив би ім’я свого роду.
На відміну від замкнутого Цзян Хая, який завжди був собі на думці, Цзян Лю справляв враження простого й щирого хлопця. Усі в селищі знали, наскільки Цзян Лю був раніше добрий до старих батьків. Якби ті не хапонули через край із критикою за відсутність у нього дітей, то зараз, коли Цзян Лю по-справжньому розбагатів, Мяо Цайфен із чоловіком могли б стати тими, хто отримав найбільшу вигоду.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Руйнація теорії безгрішності батьків
Исторические романыРаз у раз доля випробовує стійкість Цзян Лю та його віру в родинні зв'язки. У трирічному віці він втратив батька. За два роки мати втекла з дому з іншим чоловіком, прихопивши всі заощадження. У чотирнадцять Цзян Лю поховав останнього зі своїх родичі...