Наступними днями Цзян Лю з головою поринув у заробляння грошей. Все, що він приносив на ринок, відразу продавалося. Невдовзі інші люди з його бригади почали це помічати. І, крім співчуття, почали з’являтися нові думки.
— Ти чув? — коли прийшов час спати, Ван Сюемей довго крутилася, не в змозі заснути, і все думала про чутки, що почула днями. Вона тицьнула ліктем сплячого чоловіка, щоб з ним побалакати.
— Чув, що? — Цзян Хай вже міцно заснув і явно не був радий прокинутися. Але його дружина мала особливий статус, бо його робота була організована її батьком. Тож, хоч би як він був злий, не міг дозволити собі це висловити.
Родина Ван Сюемей була доволі заможною. Її батько був директором єдиної початкової школи у комуні. І він отримав цю посаду зовсім не тому, що був високоосвіченим, а завдяки своєму старшому братові, який обіймав посаду заступника голови комуни.
У перші роки Культурної революції* безліч професіоналів потрапили під жорна репресій. Будь-кого, достатньо освіченого, щоб посісти місце директора школи, могли розкритикувати та заслати в колгосп десь у глибинці на перевиховання. Того часу батько Сюемей, Ван Доюй, скористався ситуацією. Й досі, не зважаючи на покращення обставин у країні загалом, коли все більше інтелігенції змогло реабілітуватися, ситуація у їхній комуні не змінилася.
// * П.п.: Культурна революція (1966-1976 рр.) — масовий рух, започаткований лідером китайської компартії Мао Цзедуном і спрямований проти інтелігенції. Вона призвела до знищення значної частини культурної та історичної спадщини країни, економічного та управлінського хаосу, а також різкого спаду рівня добробуту та загальної культури населення. Число жертв оцінюється приблизно в 40-70 мільйонів людей.
Завдяки такому сімейному становищу Ван Сюемей могла б вдало вийти заміж, переїхати до міста чи навіть до столиці та все життя харчуватися готовою їжею, не знаючи лиха. Але вона втратила розум через ясноокого красеня Цзян Хая й зранку до ночі проливала сльози, що хоче заміж лише за нього.
Старшу середню школу тоді закрили, тому найбільше, на що міг розраховувати Цзян Хай, який довчився лише до другого року старшої школи, це атестат про неповну середню освіту. Родина, з якої він походив, теж була звичайнісінькою, і лише його статус третього покоління простих селян можна було розглядати як політичний капітал.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Руйнація теорії безгрішності батьків
Ficção HistóricaРаз у раз доля випробовує стійкість Цзян Лю та його віру в родинні зв'язки. У трирічному віці він втратив батька. За два роки мати втекла з дому з іншим чоловіком, прихопивши всі заощадження. У чотирнадцять Цзян Лю поховав останнього зі своїх родичі...