Через невелику кількість наявних продуктів, зранку Цзян Лю зміг приготувати дружині лише тарілку ароматної рисової юшки та ніжний омлет на пару. Сам він просто доїв залишки вчорашньої трапези.
Після сніданку Цзян Лю зібрався сходити до сусідів, що розводили свійську птицю, щоб купити парочку курей і качок. Але варто було вийти за ворота, як раптом він помітив трьох хлопців, які чекали на нього попід парканом. Старшому на вигляд було років сім-вісім, а молодшому — не більше трьох: схоже, він лише нещодавно почав впевнено ходити.
У майбутньому, в ті часи, коли Цзян Лю жив у минулому житті, діти такого віку були б пухкі, з ніжною білою шкірою. Але в цю епоху через брак їжі та одягу, а також через те, що дітям доводилося працювати на благо родини з самого раннього віку, вони всі були смаглявими, худими та жилавими.
— Дядьку Лю-цзи!
Ледве Цзян Лю вийшов, діти, які, здавалося, сперечалися між собою, перестали штовхатися й гукнули його. Вони випросталися та стали в ряд, немов три дерев’яні кілочки.
Старший звернувся до Цзян Лю, трохи соромлячись. Молодші теж привіталися за ним. Мова молодшого дво- чи трирічного малюка була ще невиразною, але серйозність, з якою він вимовляв слова, у будь-кого викликала б посмішку.
В селі було дуже багато дітей, а Цзян Лю знаходився в цьому тілі лише кілька місяців. Він ще не запам’ятав усіх жителів комуни, тому йому довелося покопатися у спогадах початкового власника тіла, перш ніж він зміг признати цих дітей.
Старшого звуть Цзянь Чжу, двоє інших — його молодші брати: Цзянь Шуань і Цзянь Шу. Ці троє — діти вдови Сюй, молодший з яких був ще в утробі матері, коли їхній батько загинув внаслідок нещасного випадку.
Вдова виявилася сильною жінкою. Попри смерть чоловіка, вона залишила дітей собі й не намагалася вийти заміж вдруге. Вона не лише народила, а й взяла на себе турботу про старих батьків чоловіка, не кажучи вже про самітнє виховання дітей.
З такою кількістю дітей навіть звичайна сім’я зазнала б труднощів, а родині вдови, в будинку якої не вистачало міцних робочих рук, довелося особливо тяжко. На щастя, всі три сини вдови Сюй виявилися дуже тямущими, особливо старший. Цзянь Чжу взяв на себе обов’язки старшого брата і дбав про молодших, хоч і сам був ще дуже малий. Поки мати працювала в полі, він укладав у бамбуковий кошик Цзянь Шу, який був ще немовлям, прив’язував до себе довгою мотузкою другого брата, Цзянь Шуаня, і брав їх із собою на вже прибрані поля, щоб збирати пропущені збиральною технікою колоски та дрібні бульби, намагаючись хоч трохи покращити харчування родини.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Руйнація теорії безгрішності батьків
Исторические романыРаз у раз доля випробовує стійкість Цзян Лю та його віру в родинні зв'язки. У трирічному віці він втратив батька. За два роки мати втекла з дому з іншим чоловіком, прихопивши всі заощадження. У чотирнадцять Цзян Лю поховав останнього зі своїх родичі...