ТОМ 1. ГЛАВА 16.2

11 2 0
                                    

— Дядько Цзян, ваш другий син викладає у початковій школі нашої комуни, правда? Я сподіваюся, що він не замішаний у цій великій справі? — запитав дехто Цзян Чуаньґеня під час короткої перерви у польових роботах. Коли люди по сусідству почули його, то теж перестали працювати й нашорошили вуха, чекаючи на відповідь.

Попри те, що Цзян Хай був єдиним учителем у бригаді, його репутація була набагато гірша за його брата, Цзян Лю. Так було й в минулому, але зараз це стало ще очевидніше.

Схоже, цей хлопчисько, відвідавши школу протягом всього лиш кількох років, почав вважати себе особливо культурною людиною. Він завжди зверхньо дивився на людей, які старанно працюють в полі, мараючи ноги в землі. І навіть не замислювався про те, що якби не «босоногі селюки» з його родини, які сплатили за навчання, то зараз в нього не було б можливості так задирати ніс.

Таке враження, що у цього парубійка взагалі не має совісті. Старший брат витратив на нього так багато, а він не виявляв жодної подяки до Цзян Лю. Здавалося, і він, і його сестра-близнючка навчилися в школі лише тому, як поводитися, наче остання свинюка.

— Та звідки в нашому домі стільки грошей, щоби підкупити посадовця? Ця справа не має жодного відношення до Цзян Хая та нашої родини, — відхрестився Цзян Чуаньґень. Похитавши головою, він звично прикрився тим, що в них не так багато грошей.

— Я чув, що поліція знайшла у будинках тих людей цілі ящики з грошима. Багато хто, втративши роботу вчителя, не зміг би звести кінці з кінцями, тож селяне щосили намагалися втриматися на своїх посадах. Мабуть, і родичі не змогли відмовитись від того, щоб допомогти їм усім, чим можна. Але навіть якщо ви розщедритесь на триста чи, навіть, чотириста юанів, немає гарантії, що ці люди в результаті вам допоможуть.

Той, хто говорив, теж не став зізнаватися, чи повірив він відповіді старого, й продовжив так:

— Торік, під час розділу сім’ї твоя дружина сказала, що у вас немає грошей, і віддала Лю-цзи лише дві кімнати та частину майна. У вас не було грошей навіть на те, щоб відправити його до лікаря. Звичайно, звідки вам взяти грошей на хабар для Хай-цзи, вірно?

Цей чоловік говорив, відверто глузуючи, і Цзян Чуаньґень відчув, як запалали його щоки.

Дійсно, його дружина стільки метушилася, щоб змусити бригаду сплатити медичні витрати старшого сина, але коли гроші знадобилися молодшому, вона, й оком не зморгнувши, вийняла з сімейних запасів такі гроші. Чому так?

Руйнація теорії безгрішності батьківWhere stories live. Discover now