*Du må komme tilbake til senteret. Jeg ble tatt av vaktene. Møtte på Dylan.*
Det var alt som sto i meldingen. Hva har han gjort nå?"Leander, vi må tilbake til senteret. Oscar er tatt av vaktene. Han møtte på Dylan."
"What? Hva har han gjort?" spør han forskrekka.
"Vet ikke. Men du må snu og dra til senteret."Jeg løper inn på senteret og til informasjonen.
"Kan du vise meg veien til vaktenes kontor?" spør jeg damen som sitter i skranken.
"Beklager, men du får ikke lov til å gå inn dit."
"Kjæresten min ble tatt av vaktene, og han sendte melding om at jeg måtte komme. Så slipp meg inn på kontoret til vaktene nå." sier jeg irritert samtidig som jeg er litt sjokket over at jeg nettopp kalte Oscar for kjæresten min.
"Hva er navnet til kjæresten din da?" spør damen til slutt.
"Oscar Enestad."Dama starter å klikke på pc'en og jeg merker at jeg blir enda mer utålmodig siden hun bruker så lang tid.
"Finner ingen med navnet du sa."
"Prøv Oscar Johan Ingvar Enestad da."
"Ja, jeg fant en i sta med det navnet" sier damen etter en liten stund.
"Er det mulig. Kan du vise meg hvor han er?"
"Ja, du finner han på rommet ved siden av kafeen i hjørnet på senteret."Jeg snudde meg og begynte å løpe til kafeen. Jeg løper forbi kafeen og ser plutselig Marina, Ogge, Felix og Omar sitte på kafeen.
"Hva er det som har skjedd med Oscar?" spør jeg når jeg har kommet meg fram til dem.
"Han møtte på Dylan. Dylan sa at du og han skulle ut, siden nå er det jo over mellom deg og Oscar så nå skulle Dylan prøve seg. Han mente at han visste at du likte han så var ikke vanskelig å få deg med ut sa han." Sier Marina.
"WHAT? Jeg har ikke sagt ja til å være med han ut. Jeg sa bare hva som hadde skjedd siden jeg ikke har vært på skolen."
"Syns du han er kjekk da?" Spør Felix.
"Ja men jeg elsker Oscar. Jeg har likt Oscar i 9 måneder. Skal mye til for at jeg går videre fra han. Men hvorfor ble Oscar tatt av vakter?"
"Fordi han sa at Dylan skulle holde seg langt unna dama hans. Men Dylan sa at du ikke lenger er dama til Oscar. Så han kunne ikke nekte Dylan å holde seg unna. Så slo Oscar ned Dylan og ble tatt av vaktene." fortalte Omar.
"Hvor er han nå?"
"Inn den døra der." Sier Ogge og peker på en dør over gangen.Jeg løper inn døra og løper inn en lang gang. Plutselig hører jeg noen rope og kjefte på en og jeg skjønner med en gang at det er Oscar. Jeg løper til døra der stemmene kommer fra og banker forsiktig på. Jeg hører noen gå over gulvet bort til døra og noen som låser opp døren jeg står foran. Døren blir åpnet og en høy, mørk, skummel mann står rett foran meg.
"Hvem er du?" spør mannen meg sint.
"Edel. Kjæresten til Oscar. Han sendte meg melding og sa jeg måtte komme."
"Ja, han snakka noe om at kjæresten hans skulle komme. Bare kom inn du."Mannen åpner døren helt og jeg går inn i rommet og ser Oscar sitte der med hendene på fanget og hode bøyd nedover. Jeg går og setter meg på stolen ved siden av han og tar hånden hans inn i min hånd. Han ser forsiktig opp på meg og sier ingen ting. Jeg merker med en gang at det er noe han vil få ut men som han ikke klarer å få ut.
"Det går bra Oscar. Jeg elsker deg uansett." Sier jeg rolig.
"Oscar får ikke fengselstraff. Han er for ung, men han får en bot og foreldrene blir kontaktet." sier mannen som sitter ovenfor oss.
"Hvor mye er boten på?" spør jeg forsiktig.
"7 000 kroner."
"Tror du virkelig Oscar har 7 000 kroner?" Sier jeg irritert.
"Det bryr ikke jeg meg noe om. Er jo din skyld at han er her. Du bør kanskje holde deg til en gutt av gangen."
"Er du seriøs med meg nå? Har ikke hatt noen siden Oscar slo opp med meg. Det er heller ikke noe du skal trenge å bry deg noe om."
Vakten bare ser på meg uten å si noen ting.
"Kan vi gå nå?" Spør jeg etterhvert.
"Ja, er bare å gå. Regningen kommer i posten."Jeg stormer ut av døra til avhørsrommet og går mot døren inn til senteret igjen.
"Edel. Vent da." Roper Oscar etter meg. "Hvorfor går du fra meg?"
"Jeg blir så irritert over at du gjør det der. Du hadde ikke trengt å havne i slåsskamp med Dylan for det der. Jeg er ikke dama di en gang. Vær glad for at jeg i det hele tatt kom tilbake å hjalp deg."
"Du sa der inne at du ikke er sur. Hva skjer med det? Du virker sur nå hvertfall."
"Er det rart? Hvorfor kan du ikke godta at jeg snakker med andre mennesker? Du vet at Dylan er bare en god venn. Ja han liker meg. Men hvis jeg hadde likt han tilbake hadde jeg blitt sammen med han med en gang jeg ble kjent med han. Jeg har likt deg siden februar. Og du slår opp med meg ved å tro på noe Felix sier."
"Er jo ikke sånn da."
"Er ikke sånn? Hvordan er det da?"
"Jeg elsker deg og det vet du."
"Hvis du hadde elsket meg hadde du ikke slått opp med meg fordi du hørte et rykte."Jeg løper ut av døra uten å si noe mer og løper forbi alle.
"EDEL VENT!" Hører jeg Oscar rope etter meg når han også kommer ut fra døra til vaktene.
"Bevis at du elsker meg hvis du vil ha meg. Og ikke hør på et idiotisk rykte fra en venn." roper jeg tilbake så alle rundt oss hører det.
Jeg snur meg og løper og føler alle stirrer på meg når jeg går ut av senteret. Jeg løper over parkeringsplassen og hører folk bak roper etter meg og løper etter. Jeg hører at det er Marina og alle de andre. Jeg løper bare enda mer fortere og hopper inn i bilen til Leander.
"KJØR MED EN GANG TIL BESTEMOR OG BESTEFAR."
"WHAT?? De bor 2 timer unna."
"Bare kjør. Jeg må vekk herfra nå!"
YOU ARE READING
Only one of the other
FanfictionNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...