Slutte å være vennen min? Jeg vil ikke at han skal slutte å være min venn. Vi kan jo fortsatt være venner selv om jeg og Oscar er sammen. Eller vi er jo ikke sammen og jeg vet ikke om jeg vil ha han tilbake heller. Alt i forholdet vårt har bare skapt problemer. Har jo ikke vært noe hyggelig nesten.
Jeg tar fram mobilen og slår nummeret til Dylan. Jeg kan ikke miste han som venn. Jeg må ha han i livet mitt.
"Hallo?" Sier Dylan i andre enden.
"Hei, det er Edel." Sier jeg nervøs.
"Jeg vet jo det da. Hvorfor ringer du?"
"Hva mener du med det du sendte meg på melding. Eller jeg skjønner jo hva du mener, men jeg kan ikke miste deg. Jeg vil ha deg som venn."
"Edel, jeg vet ikke om jeg klarer det. Jeg liker deg og jeg klarer ikke se på deg bare som en venn. Alt jeg ser i deg når jeg ser deg er den kjæresten jeg ikke har. Jeg tror ikke jeg klarer dette."
"Kan du være så snill å prøve. Jeg kan ikke miste deg."
"Men jeg kommer ikke til å klare å se deg og Oscar sammen."
"Det kommer du ikke til å gjøre heller. For jeg kommer ikke til å bli sammen med Oscar igjen. Jeg føler ikke den samme gleden lenger når jeg tenker på han som det jeg gjorde før. Jeg tror ikke jeg vil være sammen med en som ikke gir meg den gnisten som jeg hadde."
"Jeg ser jo på dere at dere elsker hverandre."
"Ja, jeg elsker han. Men jeg elsker han ikke som en kjæreste. Jeg elsker han som en venn. Jeg klarer ikke ha han som en kjæreste."
"Når kommer du hjem?"
"Vet ikke. Når alt har roet seg ned."
"Hvor er du egentlig?"
"Hos bestemor og bestefar."
"Håper du kommer hjem snart. Jeg er villig til å gi oss en sjanse."
"Tusen takk Dylan."
"Bare hyggelig. Sov godt da Edel. God natt."
"God natt Dylan."
Fuglene kvitrer og jeg våkner til at solen stikker inn mellom gardinene. Første dagen på lenge at jeg våkner og smiler og føler meg grei. Tror jeg endelig klarte å innse noe for meg selv i går når jeg snakket med Dylan. Kanskje det jeg sa til Dylan er sant. At jeg ikke klarer å være sammen med Oscar. Kanskje jeg og Oscar ikke er noe for hverandre. Kanskje vi er for gode venner til at vi kan være sammen. Men samtidig så hadde jeg sex med han. Han tok jomfrudommen min. Han kommer til å bety alt for meg for alltid. Kanskje jeg ikke kommer til å kunne ha noen kjærste fordi alt jeg tenker på når det kommer til kjærster er Oscar.
Jeg reiser meg opp fra sengen og går til skapet for å finne klær. Alle klærene jeg har her er bare gamle klær jeg aldri bruker. De er ikke fine en gang. Jeg må lære meg at jeg må ta med meg alle de klærene jeg har her og bytte de ut med klær jeg har hjemme. Jeg kan ikke gå blandt folk sånn her.
"God morgen." sier jeg til bestemor og bestefar når jeg kommer ned på kjøkkenet.
"Hei jenta mi. Alt bra?" Spørr bestefar.
"Bedre. Fikk snakket med Dylan i går."
"Hva snakket dere om?"
"Han sa han ikke vil ha meg som venn lenger fordi han seg jeg og Oscar elsker hverandre. Men jeg fikk han til å la meg og Dylan få en sjanse."
"Hva sier du nå?" Spørr bestemor sjokkert.
"Jeg tror jeg klarte å si til Dylan at jeg liker han og vil prøve å få han som kjærste."
CZYTASZ
Only one of the other
FanfictionNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...