"Edel?" Jeg frøys fast. Jeg bare står der og ser rett fram på alle sammen. Hva gjør Lene her? Trodde ikke hu og Oscar snakka mye lenger jeg.
"Hva gjør du her?" Var alt som kom ut av munnen min.
"Har ferie, så ville komme til Sverige en tur."
"Ok." Merker jeg blir irritert av alt nå. De kunne jo kanskje sagt til meg at hu kom da så jeg visste hva jeg hadde i vente.Jeg går inn i stua og setter meg på sofaen og skrur på tv'en. Jeg gidder ikke snakke med noen, jeg bare sitter der å ser på tv.
"Alt bra Edel?" Spørr Mia meg når hun kommer inn i stua og setter seg ved siden av meg.
"Jada. Alt bra."
"Hvorfor er du ikke oppe sammen med de andre?"
"Fordi Lene er der. Jeg takler ikke det å se Oscar være venn med noen andre jenter enn meg og Marina. Og Marina og jeg har krangla, og jeg kom egentlig hit for å snakke med Marina, men ser ut som om at hun er mer opptatt av Lene enn meg."
"Nei, du sånn må du ikke tenke. Hva har skjedd mellom deg og Marina?"
"Hu møtte mamma i butikken og sa til mamma hva jeg holdt på å gjøre når jeg var alene."
"Ohh... Ja det skjønner jeg du ikke er glad for. Men jeg tror ikke Marina hadde tenkt til å si det, men at det bare falt ut av henne."
"Var det hu sa også. Men det irriterer meg veldig."
"Ja jeg skjønner den. Men dere to trenger hverandre. Og ingen ting skjedde. Altså du gjorde jo ikke noe. Så jeg syns dere bare skal glemme alt og gå videre jeg."
"Ja, kanskje greit. Men jeg må egentlig gå. Felix har sendt meg melding og spørt om jeg kan møte han."
"Ja okei, greit. Ha det bra da."
"Takk."Jeg løper ut av døra uten å si noe til de andre. Blir irritert når Oscar og Marina sier til meg at det er så langt mellom dem og Lene så de blir aldri gode venner og kommer ikke til å møtes ofte. Også noen få uker etterpå så kommer Lene til Sverige og skal bo hos Oscar og Marina i en uke. Da skal hu helt sikkert være med på skolen og alle kommer til å spørre om Oscar har fått seg kjærste. Flott det. Takk skal dere ha.
Jeg tar opp mobilen min og tekster Felix:
*Hei. Kan jeg komme til deg? Alt er bare så dritt. Trenger ikke gjøre noe. Må bare være med noen. Dro fra Oscar nå så er hos deg om 5 min.*
Jeg begynner å gå mot Felix, og noen få minutter senere får jeg melding tilbake.
*Ja bare å komme. Oline er her da men.*
Hvem er Oline? Hva skjer med at alle har jenter som jeg ikke vet hvem er nå a? Jeg vil å vite hvem de er venner med.
3 min senere kommer jeg til Felix og jeg åpner døren og går inn.
"Hallo?" Roper jeg inn i gangen.
"Hei, vi er i stua." Hører jeg en stemme si.
Jeg tar av meg skoa og går inn i stua og ser Martha og Magnus sitte i sofaen.
"Hei, Edel. Det var lenge siden." Sier Magnus.
"Hei, ja var en stund siden det. Er ikke ofte jeg er her."
"Nei, det er ikke det. Felix er oppe med Oline."
"Hvem er Oline?" Spørr jeg.
"Er ei på skolen deres. Trodde du visste hvem det var. Felix syns hu er veldig pen hvertfall kan jeg se på hele han."
Selfølgelig. Det er hu med bryna. Nå skjønte jeg hvem det var.
"Jaaaa, nå skjønner jeg hvem det er ja. Det er hu med bryna."
"Ja, man legger merke til bryna hennes ja."
"Haha, ja man gjør det."
"Du kan bare gå opp til dem hvis du vil altså. Vet ikke helt hva de holder på med men."
"Nei, du jeg tørr egentlig ikke gå opp jeg. Er det greit om jeg sitter her med dere? Jeg kom egentlig bare for å dra et sted. Var ikke noe spesiell grund til at jeg kom."
"Bare sett deg ned du. Det går helt fint."
"Takk."Jeg tar fram mobilen og ser jeg har fått en melding fra Omar.
*Hvordan går det med deg? Har du og Marina fått ordnet opp?*
Stakkar... Har nesten glemt han jeg. Ble for opptatt med resten av folka at jeg glemte å snakke med Omar. Jeg finner fram en ny melding og skriver tilbake.
*Hei. Går ikke greit akkurat. Er hos Felix nå. Sitter å ser på tv med foreldra hans. Felix og Oline er oppe på rommet. Lene er plutselig her så jeg ble sint for at de ikke har sagt noe om at hu kommer. Jeg og Marina er vel venner igjen. Jeg snakka med Mia om meg og Marina og hun fikk meg til å tenke litt annerledes. Så det er vel ordnet. Har bare ikke snakket med Marina enda.*
Jeg vet ikke hva jeg tenker. Hvorfor er det alltid så mye som skal skje med meg? Det holder med at Oscar ikke vil ha meg. Jeg trenger ikke få i tryne at Marina ikke egentlig er til å stole på.
Jeg hører et pling komme fra mobilen og jeg tar den opp og ser jeg har fått melding fra Oscar.
*Hvor ble av deg a? Skulle liksom ned for å hente deg nå jeg fra stua men du var jo ikke der.*
Jeg finner fram en ny melding og skriver:
*Åja så nå skal du plutselig bry deg om meg? Virker ikke som om at du bryr deg så veldig når du får Lene hit til Sverige uten å fortelle meg. Du vet hvor redd jeg er for Lene siden dere to er venner.*
"Ahhhhhh......." Sier jeg høyt og glemmer hvor jeg egentlig sitter.
"Hva er det for no?" Spørr Magnus.
"Er så mye drama at jeg blir gal."
"Mellom hvem da?"
"Meg og Oscar."
"Hva har skjedd? Felix har fortalt litt om at Oscar avslo deg."
"Ja, han gjorde det. Og nå har en norsk jente kommet til han og skal være der en hel uke. Og det er ei jeg ikke liker fordi jeg føler meg trua. Og ja jeg vet jeg ikke får Oscar men fortsatt føler jeg meg trua og liker henne ikke. Og værken Marina eller Oscar sa til meg at hu skulle komme. Og jeg føler ikke at noen av gutta bryr seg om hva som egentlig skjer med meg. Felix har jo ikke merka en gang at jeg er her."
"Du jenta mi. Kom hit da. Nå syns jeg vi to skal gå opp til rommet til Felix og si ifra at du har kommet så du kan være med Oline og Felix." Sier Martha og leder meg opp trappen.Vi kommer opp trappa og inn i gangen oppe. Vi hører masse lyd fra det ene rommet og jeg skjønner med en gang at Felix sitter å spiller spill mens da Oline sikkert ser på han spille.
"Tror du virkelig dette her er lurt? Jeg hadde det veldig bra med å se på TV sammen med deg og Magnus altså."
"Nei du, nå skal du inn dit og være med dem ikke være med oss gamlingene."
"Gamle er dere ikke."
"Samma det. Åpne døra du nå."
Jeg tar i dørhåndtaket og dytter det ned og åpner døra. Når jeg åpner det opp ser jeg Oscar, Marina, Ogge, Felix og Omar sitte forand tv'en og spiller. Når kom de hit? Når jeg dro fra Oscar og Marina hørte jeg de fortsatt oppe på rommet til Oscar. Jeg må ha brukt veldig lang tid til Felix.
"Jeg drar hjem." sier jeg høyt og snur meg og løper ned trappa.
Akkurat i det jeg kommer ut i gangen og er på vei til å sette på meg skoa hører jeg bak meg:
"Edel Sofie stopp med en gang. Du går ikke et skritt lenger." Jeg stopper opp, snur meg og ser Oscar kommer løpene til meg og steller seg rett forand meg.
"Hva er det du vil Oscar? Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder dette her. Du avviste meg og tydeligvis har du det veldig greit med Lene og dere kan ha en kjempe fin uke sammen. Men jeg klarer ikke se deg med en annen jente og du vet at jeg liker deg og du vet jeg føler meg trua av Lene siden dere to er så gode venner og hvem vet om dere er noe mer enn bare venner. Men jeg klarer ikke se dere to sammen. Så dere alle får ha en fin uke. Jeg skal ikke fortstyrre dere på en uke for jeg lager jo bare drama uansett hva jeg gjør."
Noe mer rekker jeg ikke si før jeg merker at han tar hode mitt i hendene sine og tar leppene sine på mine lepper og kysser meg./////////////////
Åjåjåjåjå. Blir det kanskje romantikk mellom Edel og Oscar alikevell? ^^
Har dere no forslag til ship navn på de to? Hehe!! Klarer ikke finne på et selv.
Vil bare takke igjen for alle som leser og alle som sender søte meldinger om hva dere synes om historien. Glad i dere alle sammen, og elsker å skrive historie for dere. <3
YOU ARE READING
Only one of the other
FanfictionNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...