Ny skole. Nye folk. Nytt miljø. Ny start. Ingen gutter. Tenk at du fikk bytte videregående mitt i skoleåret. Du slipper den lange veien. Du må bare kjøre på nå. Dette blir perfekt Edel.
Det er alt som gikk gjennom hode mitt den morgenen. Ny start på livet. Mange av mine problemer ble sluppet løs. Jeg fikk være fri.
Bra jeg kjenner noen i klassen allerede, så jeg slipper å være alene. Hvordan kommer klassen til å være? Kommer de til å ta meg imot? Er det kjekke gutter der? Håper ikke det. Så slipper jeg å tenke på den gutten. Så får jeg heller kjøre på når det kommer til skole og jeg får hatt all fokus på skolen.
"Jeg drar jeg mamma." Roper jeg til mamma, før jeg går ut døren.
"Masse lykke til i dag, ring meg eller send meg melding når du er ferdig så jeg får høre hvordan det gikk da."
"Jadaaa. Hade, glad i deg."
"Hade, glad i deg også."Skolen! Svingen Videregående Skole. Skolen som skal forandre hele livet. Flaks at jeg gikk her i fjor så jeg kjenner de fleste lærere og mange av elevene.
Jeg kommer nermere og nermere døren til klasserommet. Hva skal jeg gjøre nå? Tenk om læreren ikke er der. Tenk om hele klassen bare er folk som ikke vil ha meg der. Folk som ikke tar meg imot, men som heller visker til hverandre når jeg kommer inn. Og det værste av alt, exen min går i den klassen. Selv om vi snakker sammen en del men det blir rart at han er der.*Bank, bank* Ingen vei tilbake nå Edel, nå har du banket på.
"Hei Edel, bare kom inn du." sier læreren når han åpner døren. "Ja, alle sammen. Her er Edel som jeg snakket om før ferien som skal starte hos oss. Hun skal gå her i denne klassen. Vi har jo en annen klasse også Edel, men den skal du få se i Samfunnsfag timen som dere har etter lunsj. Er det noen her som du kjenner fra før av?"
"Ja, jeg kjenner han der borte, han er exen min så. Også kjenner jeg han der, for han har jeg gått i klasse med siden 5."
"Ja, men så bra. Da kjenner du jo noen. Bare ta plass der du selv vil ha plass du."Ingen kjekke gutter i denne klassen. Det var veldig greit, da slapp jeg det styre ihvertfall. Nå er det jo en klasse til da, men der er det sikkert ingen kjekke der heller får jeg håpe.
Neste time var samfunnsfag. Hmm... Blir spennede å se den andre klassen. Se hvordan den er.
Plutselig strømmer det mange flere mennsker inn. De fleste kommer bort å hilser på og spørr hva jeg heter og sånn. Noen av de husker jeg fra i fjor da. De gikk jo på skolen her i fjor også. Ingen av guttene er kjekke jo. YES! Da er det problemet løst. Ingen kjekke gutter i noen av klassene. Dette blir bra.
Læreren kommer og hilser. Det er jo samme lærer som jeg hadde i Norsk i fjor jo. Nemmen... Dette kommer til å gå bra dette her.
"Ja, er alle her nå?" Spørr læreren.
"Nei, vi mangler Oscar, Oscar, Felix og Omar," sier en i klassen.
4 gutter?! Vær så snill si at de er stygge gutter. Ikke ta fra meg gleden nå.
"Ja, hvor er de da?"
"Tror de skulle i kantina å...."
Mer rekker ikke han i klassen å si før 4 gutter velter inn i klassen. Alle guttene var veldig kule gutter. Brydde seg om utseende. Både Oscar, Felix og Omar husker jeg fra i fjor da. Men to Oscarer? Hvordan skal det gå å ikke blande dem? Jo sant. Oscar fra i fjor blir jo kaldt Ogge han. Jammen da blir det jo enkelt. Ingen av de gutta var kjekke hvertfall.
1 gutt igjen. Vær så snill!! Ingen kjekke gutter, hadde vært rart hvis den siste gutten da hadde vært kjekk.Sist inn døren kommer en gutt. Lyst blondt hår, blå øyne, perfekt utseende, perfekt høyde. Oh shit.... Han var perfekt og driiiit kjekk!!! Dette kommer ikke til å gå bra... Vær så snill ikke si at det er den siste Oscar.
"Sånn, nå er alle her. Heldigvis. Oscar, lukker du døren?"
"Jaja, selvfølgelig." sier den kjekke gutten å reiser seg opp og går mot døren.
Oh shit..... Er alt jeg klarer å tenke.../////////////////////////
Det var første del. Er ikke sååå spennende. Blir mer spennende etterhvert.
Dette er da en historie som er basert på mitt virkelige liv. Personene i historien er ekte personer, har bare byttet om navn. Håper dere liker boken. Legg gjerne igjen enn kommentar, om hva dere synes om boken så langt.
YOU ARE READING
Only one of the other
FanfictionNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...