Timene gikk og sykepleierne kom aldri inn til oss.
"Tenk om han har dødd også vil de ikke komme inn å si noe til oss. Tenk om de venter på at foreldra skal komme først så de får vite det først." Sier Omar engstelig.
"Slapp av Omar. Tror de har alt under kontroll jeg." Sier Oscar rolig.
"Tror jeg skal gå ut å kjøpe meg noe mat jeg for å ha noe å gjøre. Klarer ikke å bare sitte her å vente på han. Det er for skummelt." Sier jeg til de andre og reiser meg opp før jeg går ut døra.
Jeg går litt nedover gangen og tar opp mobilen som ringer.
"Hallo?"
"Hei Edel."
"Å Dylan, hei."
"Hvordan går det?"
"Går greit. Er på sykehuset. Ogge har vært i en ulykke."
"Er alt bra med han?"
"Jada. Han blir operert nå. Så må bare vente til han kommer tilbake igjen."
"Åja. Men du jeg lurte på en ting."
"Ja?"
"Vil du finne på noe med meg en dag?"
"Er det lurt å gjøre Dylan?"
"Lurt å gjøre? Hva mener du?"
"Jeg har kjærste, og det vet du jo. Vet ikke om det er så lurt at vi finner på noe. Jeg vil ikke utsette meg selv for noe sånn."
"Noe sånn hva da?"
"At jeg faller for deg og mister følelser for Oscar. Jeg har likt Oscar i over et halvt år og jeg har endelig fått han. Jeg kan ikke droppe han nå."
"Bare vær så snill og møt meg."
"Når da?"
"I morgen klokka 2."
"Javell. Men jeg drar med en gang hvis jeg ikke føler meg ukomfortabel."
"Jaja. Det går greit. Snakkes senere da eller?"
"Ja vi snakkes."
Jeg går tilbake mot døra til Ogge og kommer på at jeg egentlig skulle kjøpe noe. Jeg skulle ikke snakke i telefon jeg. Jeg snur meg og finner en brusautomat og kjøper meg drikke før jeg går tilbake til rommet.
"Hei. Så lang tid du brukte da." Sier Oscar når jeg kommer tilbake.
"Susanne ringte meg bare."
"Åja. Alt bra?"
"Jada. Alt bra."
"Så bra. Sykepleieren kom inn i sta mens du var ute."
"Å hva sa hun?"
"At alt er bra med Ogge. Han sover da, og han kommer til å sove ganske lenge så de sa at vi kunne dra hvis vi ville."
"Åja, skal dere gå?"
"Felix må dra til Oline. Omar tror jeg skal dra å ordne noe med Katrine. Marina nekter å dra og jeg tenkte at jeg skulle høre med deg hva du ville."
"Jeg blir her jeg. Trenger å være her med Marina."
"Du trenger ikke det altså." sier Marina.
"Jo, du bør ikke være her alene."
"Jeg ringer deg etterpå okei. Kan du ringe hvis Ogge våkner?"
"Selvfølgelig." sier jeg og kysser Oscar før han går ut av døra.
ESTÁS LEYENDO
Only one of the other
FanficNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...