"Edel? Kan du si noe?" Spørr OG meg og ser alvorlig på meg.
"Hva er det jeg skal si da? Du vet du holder på med dama til Felix eller? Felix Sandman. Din beste venn? Eller spiller ikke det så stor rolle for deg det kanskje?"
"Selfølgelig betyr det mye for meg. Tenker jo på det hele tia jo. Men det bare skjedde, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil ikke at Felix skal vite om det."
"Felix er lykkelig og liker Synne veldig mye. Du kan ikke ta henne fra han og tro du kommer unna med det. Hva tror du Emilie kommer til å si hvis hu får vite om det?"
"Det har jeg hvertfall tenkt på."
"Ja OG, seriøst skjerp deg. Akkurat nå fortjener du ingen av de der."
"HÆ? Hva mener du?"
"Du fortjener ingen av dem. Du kan ikke holde på sånn, selv om du vet hvor mye jeg hater Emilie, så kan du ikke gjøre sånn. Enten velger du en av dem, eller så dropper du dem. Og hvis du fortsetter forteller jeg dette til Felix."
"Hvis du forteller det til Felix, kommer jeg til å klikke."
"Ja, du han kommer til å klikke selv så da går det opp i opp."
Noe mer gidder jeg ikke si før jeg går fra han. Hvordan kan han gjøre noe sånn? Hvordan er det mulig at gutter kan være så dumme og idiotiske at de faktisk kan finne på å gjøre noe sånn."Edel? Har det skjedd noe i dag? Du har vært så stille." spør Marina når vi går til bussen.
"Neida, har ikke skjedd noe. Bare tenker litt. Er bare rart at vi går siste året på videregående. Er bare litt uvirkelig alt sammen."
"Ja, skjønner den godt. Har samme tanke selv. Snakka med Oscar i går om Lene btw."
"Å? Hva sa han?"
"Nei, han sa at han er sikker på at de bare kommer til å bli gode venner. Han er ikke ute etter et forhold med en som bor så langt unna. Han vil heller bli sammen med en som bor nærmere."
"Åja, betyr det at han er klar for et forhold endelig da?"
"Ja, han er det. Så nå kan vi starte med å prøve å få dere sammen. Jeg skal selvfølgelig hjelpe deg. Du har jo sagt du vil hjelpe meg når det kommer til OG."
Ohhh.... Sant det, skulle jo hjelpe hu med det jeg. Off, hva skal jeg gjøre nå da? Jeg liker ikke at jeg vet så mye. Hvorfor måtte OG komme til meg å si alt det der? Hvorfor kunne han ikke si det til Omar. Jeg vet jo nå at det ikke kommer til å funke å få OG og Marina sammen.
"Edel?" Jeg blir revet ut av tankene mine og ser resten av gjengen stå forand meg og vifte henda i annsiktet mitt.
"Å, hei... Undskyld."
"Hva går det av deg i dag a? Du reagerer jo nesten ikke på noe jo!" Sier Felix
"Nei, si det. Rart det der. Eller hva OG?" Sier jeg og ser strengt på OG.
Han ser nervøst tilbake før han ser ned i bakken uten å si noen ting.
"What? Hva skjer nå? Hvorfor ser du sånn på OG?" Spørr Felix.
"Nei, er bare noe OG sa til meg i sta som gjør at jeg tenker litt mye."
"Hva sa han?"
"Nei, ikke no viktig. Dere får vite det snart uansett."
"Åja, okei. Men jeg må gå. Jeg skal til Synne." Sier Felix før han gir oss en klem hver.
"Åja, kos deg." sier jeg trist.
Jeg må få OG til å snakke med Felix. Han kan ikke holde på sånn, stakkars Felix vet ingen ting om at dama hans er utro med han mot hans egen bestevenn."Hvordan går det med deg?" Spørte jeg Omar når jeg, han og OG hadde kommet oss på bussen.
"Nei, går ikke akkurat bra. Det er 100% slutt mellom oss."
"Å?!"
"Forje helg hadde hun dratt på hytta, og hun sa til meg at hun skulle dit med familien. Så jeg sa det var ok, men hun hadde dratt dit med 4-5 gutter. Hun var den eneste jenta."
"What?! Hvem gjør sånn?"
"Hun gjør. Så jeg sa jeg ikke gidder lenger å være sammen med en som gjør sånn."
"Nei det skjønner jeg veldig godt. Du vet at det finnes mange fine jenter rundt i Stockholm?"
"Ja jeg vet det. Men jeg orker ikke nå. Nå vil jeg være uten kjærste."
"Jaja, da kan vi være single sammen hvertfall."
"Hallooo?! Jeg er også singel sammen med dere!" Sier OG bak oss.
"Du singel? Man er ikke singel når man driver på med en person og samtidig tar kjærsten til bestekompisen sin vettu." Ordene bare datt ut av meg. Jeg visste det ikke var lurt av meg å si det, men jeg klarte ikke stoppe meg. Ordene måtte ut.
"HÆ?! Snakker vi om Katrine nå?" Spørr Omar forskrekka.
OG ser på meg med et killer-blikk. Hvis vi ikke hadde vært rundt mange folk nå er jeg veldig sikker på at han hadde sparka til meg eller noe sånn. Jeg så sinnet hans bobble inne i han.
"Du skulle ikke si det til noen Edel. Er en grunn til at jeg sa det til deg, fordi du er en person som ikke sier ting videre. Men der tok jeg tydeligvis feil."
"OG, det datt ut av meg. Du er jo ikke singel uansett, og en eller annen gang hadde alle funnet det ut."
"Kan noen svare meg på spørsmålet mitt? Snakker vi om Katrine nå?"
"Ja OG, snakker vi om Katrine nå?" Spørr jeg irritert.*Omars POV*
Hva har OG gjort? Har han vært med Katrine? Edel sa han drev på med kjærsten til bestekompisen hans. Var det derfor Katrine hadde slått opp med meg? Fordi hu var sammen med OG? OG har alltid hatt draget på damene, jeg er alltid den som har minst draget, jeg elsker Katrine og nå er alt slutt.
"Først vil jeg si at jeg hater deg Edel og kommer aldri til å si noe til deg igjen. og for det andre, nei Omar vi snakker ikke om Katrine. Vi snakker om Synne."
"SYNNE?" Synne? Hvordan kunne han det? Det er nesten værre en hvis det hadde vært Katrine.
"Slutt å rop så mye. Men ja Synne."
"Jammen?! Det er jo Felix sin. Han er jo hos hun nå!"
"Ja jeg vet det. Men det bare skjedde."
"Når og hva bare skjedde?"
"Det skjedde i helga. Og vi gjorde liksom. Ja. Det du tenker vi gjorde."
"Du må si noe til Felix, OG. Han er med Synne nå. Og Gud vet hva de gjør. Og hun er utro mot han. Han fortjener noe myyye bedre enn henne nå."
"Ja jeg vet. Jeg klarer jo ikke å tenke på noe annet."
"Noe må vi gjøre."
"Ja vi må kanskje det."
"Hvor er Edel?" Spørr jeg plutselig og ser meg rundt om i bussen.
"Edel? Hun har gått av bussen. Stoppet hennes var jo i sta."
"Nei, stoppet hennes er nå. Hun skulle rett hjem, for hun skulle til Marina og Oscar. Hun sa ingen ting når hun gikk av. La du merke til noe?"
"Nei, ring henne."
Jeg tar opp telefonen og ringer Edel. Ingen svar. Jeg sender melding og spørr hvor hun ble av. Ingen svar der heller. Jeg finner fram Marina sitt nummer og ringer.
"Marina? Har du snakka med Edel?"
"Nei?! Hun skulle hjem og hente no før hun kom hit."
"Ja, for hun gikk plutselig av bussen mange stopp før. Vi så ikke at hun gikk av, og hun satt ved siden av meg, og nå får jeg ikke tak i henne."
"HÆ?! Hun sa at hun ikke rakk å gjøre noe annet før hun kom."
"Jeg vet. Jeg får ikke tak i henne."
"Åherlighet, dette er ikke bra. Jeg skal prøve å ringe jeg."
"Okei, takk!"
Hvor er det blitt av Edel? Hun går aldri av bussen uten å si ifra.//////////////
Sorry for at jeg ikke la ut denne på søndag. Jeg har 100% skrivesperre og sliter skikkelig nå med å finne ut hva jeg skal skrive. Hahaha... Men fant hvertfall på etterhvert.
Jeg skrev i forje del at det skulle komme inn en ny gutt. Det er en gutt som kommer til å ha mye med hovedpersonen å gjøre. Denne gutten er blitt Dylan O'Brian! :) Han kommer inn om en stund. Takk for alle kommentarer jeg får og alle lesere. Gjør det mye mer gøy å skrive.
BINABASA MO ANG
Only one of the other
FanfictionNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...