Nøtt eller sannhet

559 18 1
                                    

Undskyld for at jeg ikke har skrevet noe før nå. Mye har skjedd denne uka så har ikke hatt tid før nå. Men hey.! Jeg sa i forje del at dere skulle få hvertfall 1 del neste uke. Og jeg kommer med en del nå!
/////////////////////

"Edel, står du opp så vi kan dra til byen?"
"Mmmm...." Var alt jeg klarte å si. Jeg vil ikke være her i London. Jeg vil hjem og møte gjengen. Jeg er alt for langt unna alle sammen. Alle de andre har kommet hjem nå. Det er bare jeg som mangler. Jaja, det er siste dagen i dag da, så drar du hjem i morgen.

"Alt bra?" Spørr mamma når jeg kommer ned for å spise frokost på hotellet.
"Joa, jeg savner gjengen, men ellers er alt greit."
"Du ser dem i morra da."
"Morra? Vi kommer jo hjem i morra. Rekker ikke se dem da!"
"Vi er hjemme 6-7 tia på kvelden. Du kan stikke til Marina hvis du vil."
"KAN JEG?! Åååå tusen takk mamma."
"Jo bare hyggelig. Men du blir med på Primark i dag?"
"Jaja, men da bør vi dra nå så vi slipper å være der når det er så mange der."

*På hotellet, på ettermiddagen*
Aldri vært så sliten etter en dag før. Dette er tortur å gå i London på sommeren. Så sykelig mange folk og man kommer seg jo nesten ikke fram på gata. Nå vil jeg hjem, få klem av Oscar, holde rundt han og si at han er min hadde ikke gjort så mye nå.
Off Edel, du skulle ikke tenke sånn, du må bare vente og se hva som skjer.
Ja, jeg valgte å fortsette å like han. Går ikke ann å ikke like han. Et eller annet som får meg til å holde igjen.

*Pling* hører jeg mobilen min sier. Hvem sender meg melding nå? Har jo ikke fått melding på 2 uker på mobilen jo.
Jeg henter mobilen og ser at det er melding fra Facebook.
'Oscar Enestad har sendt deg en melding' står det på skjermen. Hva er det han vil?
*Hei, hvordan går det med deg?*
*Ehm, hei. Joda, alt er greit, vil hjem herfra men alt greit.*
*Så bra. Når kommer du hjem?*
*I morra kveld, tenkte å komme innom dere når jeg kommer hjem.*
*Jaja, resten av folka er her nå. Hvis du vil kan du sove over. Omar, Felix og OG sover her nå og skal det litt, så du kan jo spørre om du kan sove her. Gleder meg hvertfall til du kommer hjem.*
*Jeg kan snakke med mamma. Gleder meg til å se igjen deg også. Men må gå nå, skal sove. Tidlig opp i morgen.*
*Okei, vi snakkes da.<3*

*Er hos deg om 5 min* sender jeg til Marina.
Jeg har aldri vært så glad for å komme hjem fra ferie før. Det blir så deilig å se igjen folka. Og at jeg får være med dem i flere dager nå. Dette blir det beste i ferien.
*bankbank*
"HEI EDEL" Jeg rakk ikke gjøre noen ting før 5 personer hopper over meg så jeg detter ned på gulvet i gangen deres.
"Åååå, vi har savna deg."
"Jeg har savna dere også."
"Har du hatt det bra?" Spørr Oscar
"Jaja, har hatt det kjempe bra. Hva holder dere på med?"
"Vi skulle akkurat starte å leke nøtt eller sannhet. Blir du med?"
"Jaja, blir gøy det."

Er det noe jeg hater så er det å leke nøtt eller sannhet. Det ender alltid opp med at jeg må si hvem jeg liker eller at jeg må kysse en eller annen som jeg ikke vil kysse.
"Hvem vil starte å spørre?"
"Jeg kan godt." Svarer jeg. Så slipper jeg å bli spørt hvertfall.
"Marina, nøtt eller sannhet?"
"Nøtt."
Ehmm... Jeg er aldri flink til å komme på forskjellige ting de kan gjøre heller jeg da.
"Si at hun må kysse OG." Hvisker Omar meg i øret.
"Har vi med kyssing?"
"Ja, alt er med."
"Marina, du må kysse OG."
Marina gir meg killer blikk tilbake. Alt jeg gjør er å peke på Omar. Det var han som kom på ideen, ikke jeg. Jeg vet jeg kommer til å få igjen for den der.
Marina ser på OG med et blikk og lener seg fram og kysser han. Alle vi andre begynner å hoie. Når de er ferdig ser man at Marina er knall rød i kinna og OG ser bare rett ned i gulvet.
"Marina, din tur til å spørre."
"Okei, Felix. Nøtt eller sannhet?"
"Sannhet."
"Hvem er din største crush på skolen?"
"Ehmmm... Må jeg si det?"
"Ja, du må si det."
"Okei, Synne."
"SYNNE?!" Roper alle i kor.
"Ja, dere vet jo at vi har en greie."
"Ja, men trodde dere var over. Du pleier ikke holde på med en så lenge."
"Nei jeg veit, men samma det okei. Nå skal jeg spørre en her."
"Edel, nøtt eller sannhet?"
"Sannhet. Tørr ikke nøtt."
"Hvem av oss gutta syns du er kjekkest?" Jeg visste at det spørsmålet kom til å dukke opp. Selv om det kommer avslører det egentlig ingen ting om hvem jeg liker da men.
"Ehmmm.... Må nok kanskje si Oscar."
"Uuuuuhhhhhhh.... Sier OG og Felix."
Oscar ser på meg og jeg ser han er rød i kinna. Jeg bare smiler lett til han før jeg velger Omar som kan ta nøtt eller sannhet.
"Nøtt."
"Du er nøtt til å ringe til Katrine og si at du vil ha henne nå."
"Seriøst?!"
"Yesyes, I know you love me."

Tiden gikk og vi lekte nøtt eller sannhet hele kvelden. Var så mye rare ting som skjedde. Jeg hadde endt opp med å kysse Marina og OG. Felix og Oscar hadde kyssa.
"Oscar, nøtt eller sannhet?" Spørr OG
"Sannhet."
"Hvem er den peneste jenta du vet om?"
"Ehmmm.... Det må være Lene."
Lene? Hvem i svarte er Lene? Hvorfor vet ikke jeg hvem Lene er? Hvorfor har ikke Marina eller Omar fortalt meg om Lene? Lene er ikke eksen hans. Hun het jo Mina.
"Edel? Er alt bra med deg?" Spørr Omar.
"Ehmmm jaja, alt bra."
"Nei, jeg ser det på deg at ikke alt er bra."
"Ble bare litt satt ut når Oscar svarte på det spørsmålet."
"Åja, ja, hun ja."
"Hvorfor har dere ikke fortalt meg om Lene?"
"Det er en Oscar møtte på ferie nå."
"Møtte på ferie?"
"Ja"
"Åja, fint da." Er alt jeg sier før jeg reiser meg opp og løper til bade. Jeg låser døren og setter meg rett ned på gulvet og hylgriner.
Nå vet jeg hvertfall at jeg har fått følelser for Oscar.

//////////////////////////////
Ja, da var Del 5 ute også. Kanskje litt kjedelig kapittel. Mye som skjedde denne uken her som jeg skrev først. Jeg har nemmelig funnet meg en gutt på skolen. Så brukt litt tid på han, og har hatt prosjekt på skolen denne uken så ble mye skole. Men skal prøve å få skrevet en del neste uke. Jeg har litt skrivesperre så jeg aner ikke hva jeg skal skrive om. Men fantasien kommer vel sikkert snart

Only one of the otherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu