Er du klar?

512 24 8
                                    

"Marina? Kan jeg snakke med deg litt?"
"Jaja."
Jeg må snakke med Marina hva som skjedde i dag, hva som kommer til å skje på festen. Alt må ut. Jeg klarer ikke holde noe inne lenger. Jeg må si alt til Marina, og jeg må få sagt noe til Oscar. Vi går inn på rommet hennes og lokker døren. Jeg aner ikke hvordan jeg skal si det. Hvordan skal jeg klare dette?
"Hva er det du tenker på?" Spørr Marina.
"Jeg klarer dette ikke lenger. Jeg må si til Oscar hva jeg føler. Men jeg klarer det ikke alene. Jeg tenker at det kanskje skjer et eller annet på festen."
"Jeg kan si det på festen hvis du vil. Men jeg kommer til å være full mest sannsynlig. Oscar skal ikke drikke. Han blir så sykelig fyllesjuk. Så han holder seg tilbake. Men jeg kan jo få han til å være med deg hele kvelde, så du tar deg av han."
"Ja det passer fint. Tror ikke jeg skal drikke heller."
"Nei men da passer det bra. Da kan dere passe på hverandre."
"Ja, men jeg tror jeg kommer litt senere enn dere andre så da kan du bare si til Oscar det du tenker å si."
"Ja, det er greit. Men du må bare huske at når jeg er full er jeg 100% ærlig, så kan hende jeg sier ting jeg ikke skulle sagt."
"Jaja, det går sikkert greit. Bare han får vite det er jeg fornøyd."
"Jammen det skal vi få til Edel. Var det koselig i sta btw?"
"Ja, det var kjempe koselig. Vi bare satt oss på en sten og snakket om alt og ingen ting. Bare nøt stillheten."
"Så koselig det hørtes ut. Bra dere koste dere."

*3 dager senere*
Jeg står foran speilet og ser på meg selv. For en gang skyld syns jeg at jeg ser pen ut. Det har aldri skjedd før.
Dette er dagen Edel, hvor Oscar skal få vite hva du føler. Er du klar for dette? Det er nesten akkurat et år siden du gjorde noe slikt som dette sist. Da var det en annen i gamleklassen din i fjor. Men det funket jo ikke mellom dere. Han sa han bare likte deg som en venn. En venn ja... Han virket ikke akkurat som bare en venn når han sier til kompisen sin at jeg er nydelig, når han tar meg med hjem for å hilse på moren. Det er jo ikke akkurat bare en venn. Men jaja... Ifølge han var jeg bare en venn. Men du skal ikke tenke på han nå Edel. Nå er det festen og Oscar som du skal tenke på. Du skal ta vare på Oscar siden alle andre skal drikke.
En siste titt i speilet og jeg går ned til stua for å finne mamma.
"ÅJ!! Nå var du sykt fin Edel." sier Leander som er broren min når jeg går ned trappen.
"Åå takk."
"Passe deg for gutta nå da."
"Jada. Slapp av. Jeg har fått i oppgave å være med Oscar jeg, fordi vi er de eneste som ikke skal drikke."
"Åja. Jammen da så. Pass deg for Oscar også. Skal ikke ha en gutt til her i livet ditt. Jeg er den eneste gutten i ditt liv."
"Joa... Jeg liker Oscar da men. Og han skal få vite i dag at jeg liker han."
"Okei? Jaja.... Han er en super gutt da. Du fortjener han."
"Å takk Leander. Du skal fortsatt være den viktigste gutten i livet mitt da."
"Tusen takk! Glad i deg. Kos deg i kveld."
"Takk. Glad i deg også."
Jeg gir han en klem før jeg går ut i gangen og finner skoene mine. Jeg skulle jo komme litt senere enn alle de andre. Nå kommer jeg en halvtime senere enn jeg sa ifra at jeg skulle komme. Heh..... Men jeg har ikke fått noe melding fra noen. Jeg tar hånden i lommen og skal ta opp mobilen. Nei, der var det ikke noe mobil der. Ikke rart jeg ikke har fått noen meldinger da. Jeg har jo ikke mobilen på meg en gang. Hvor er det jeg har lagt den? Trodde jeg hadde den i lomma.
"MAMMA?"
"Ja?!" Hører jeg fra kjøkkenet.
"Har du sett mobilen min?"
"Den ligger i stua."
"Gidder du å hente den til meg? Jeg har på meg sko alt."
Jeg hører mamma legge fra seg det hun holder på med og går inn i stuen. Når hun kommer ut av stuen stopper hun opp og bare står å ser på meg.
"Hva er det?"
"Du ser helt nydelig ut."
"Takk."
"Nå kommer gutta til å henge rundt deg nå."
"Heh.... Tror nok ikke det. Jeg skal være med Oscar i hele kveld. Jeg og han er de eneste som ikke skal drikke."
"Ååå.! Jammen da håper jeg dere har det greit da."
"Ja, Marina skal si til Oscar i dag at jeg liker han."
"Awwwww! Jeg tror han liker deg. Jeg ser det på måten han er på når han er i nærheten av deg."
"Takk mamma. Jeg får bare vente å se."
"Ja. Men nå må du gå, så du ikke kommer for sent."
"Jeg er allerede en og en halvtime for sen. Men samma det. Hade bra."
"Hadet! Kos deg."
"Takk."
Jeg går ut av døren og starter å gå til Anton. Han bor bare en gate vekk fra meg så det blir ikke langt å gå heldigvis.
Jeg tar fram mobilen og ser at jeg har fått 5 nye meldinger.
Jeg går inn på meldinger og ser at hver og en av gjengen har sendt melding. Jeg går nederst og ser Omar har sendt først.
*Lykke til i dag. Marina skal snakke med han etterpå før du kommer. Glad i deg <3*
Jeg går på ny melding og skriver tilbake:
*Takk Omar. Er på vei nå. Glad i deg å.<3*
Den neste som sendte var Felix.
*Hey bro. Good luck. Jeg er full allerede når jeg sender denne meldinga. Ta vare på'n så jeg får se i morra hva jeg skrev. Gla i dæ uansett.<3*
Jeg måtte le når jeg så den. Jeg droppet å svare på den siden han sa han allerede var full. Er ikke no vits å svare han. Han ser den ikke før i morra uansett.
Den neste så jeg var OG som hadde sendt.
*Hei du. Er du klar? Lykke til. Glad i deg uansett hva som skjer. Snakk med meg i morgen og hvordan det har gått.*
Off... Merker jeg gruer meg nå til hva Oscar har sagt. Jeg skjønner at når jeg kommer dit har han fått vite mest sannsynlig hva jeg føler for han. Hva om han sier nei? Then he is just one of the other. Jeg gruer meg. Hvorfor sa jeg ja til at han kunne få vite hva jeg følte. Jeg er egentlig ikke klar for dette her.
Jeg går videre på meldinger og ser Marina har sendt en melding.
*Hei. <3 Jeg tenkte at jeg venter med å si noe til Oscar til du har sagt at jeg kan gjøre det. Så når du kommer vet han ingen ting enda. Håper du kommer snart, de fleste er allerede fulle. Jeg tar min første drink nå, men venter med å ta alle til du kommer så Oscar slipper å være alene.*
Jeg tar fram en ny melding og skriver tilbake:
*Er på vei nå, er der om 5 min ish.<3 Helt okeii at du ikke har sagt noe til Oscar enda.*
Den siste meldingen jeg hadde fått var fra Oscar. Jeg åpner den opp og smiler av det som står der.
*Hei. Lenge til du kommer? De fleste her er jo allerede fulle. Håper du er er snart så jeg slipper å sitte her alene. Takk for at du valgte å ikke drikke for å være med meg i kveld.<3*
Jeg dropper å svare på den siden jeg gikk opp trappen til Anton når jeg leste meldingen. Jeg går inn døren og henger av meg ytterjakken før jeg går inn i stuen og prøver å finne gjengen. Folk stopper meg hele tia og sier jeg ser fin ut og ønsker meg velkommen. Jeg sier takk tilbake uten å egentlig tenke over hva jeg sier, alt jeg tenker på er å finne resten av folka så jeg kan få snakket med dem.

Når jeg har kommet inn i stuen og starter å se meg rundt merker jeg plutselig to hender holde rundt midjen min. Jeg løfter hode opp og ser OG stå bak meg og holde rundt meg. Jeg snur meg og gir han en klem før jeg spørr han hvor Oscar er. Han peker bort på soffaen der noen jenter sitter rundt en gutt som ikke gidder å bry seg om dem. Jeg må le litt når jeg ser at det er Oscar som sitter midt blandt jentene og prøver å få bort alle jentene. Jeg sier takk til OG før jeg går bort til Oscar.
"Hei Oscar." sier jeg når jeg kommer bort til han og smiler til han.
"Endelig. Hei jenta mi." sier han og reiser seg og gir meg en klem. Jeg ser bak ryggen på Oscar at alle jentene blir skikkelig sjalue på meg. Jeg smiler et bitchy blikk tilbake før jeg slipper taket på Oscar.
"Jenta di?" Spørr jeg undrende.
"Ville få de jentene vekk."
"Ahhhh. Da skjønner jeg. Alt bra?"
"Joda, alle er fulle allerede men."
"Heh... Kan tenke meg det. Marina også?"
"Yes da. Hu står der borte å danser med OG hu."
"Awwww. Det var litt søtt."
"Ja, det var det. Hun sa noe til meg i sta om at hu måtte snakke med meg om no etterpå. Aner ikke hva det var, og tror ikke helt at hu kan snakke nå, så hu sier det sikkert i morra."
"Ja, kanskje det." Sier jeg nervøst. Jeg vet jo hva det er Marina skal snakke med Oscar om. Jeg merker nærvene komme med en gang.
"Skal vi gå bort til dem? Jeg vil si hei til Marina."
"Jaja, det kan vi sikkert."
Jeg tar hånden til Oscar før jeg går bort til Marina og OG. Jeg prikker Marina på skulderen før hun snur seg og gir meg en stor klem.
"Er du klar?" Spørr hun plutselig.
"Jeg vet ikke. Tror det. Kanskje."
"Kan snakke med han etterpå hvis du vil. Skal bare danse ferdig dansen først."
"Ja... Er du full?"
"Yesyes I am."
Great.... Da kommer hu til å si alt til Oscar. Jeg er ikke klar for dette her. Jeg er ikke klar for at kanskje vennskapet vårt er ødelagt.

Plutselig stopper musikken og jeg skjønner at sangen er ferdig. Jeg, OG, Marina og Oscar går litt ut av mengden og inn i gangen. Jeg har en stor klump i halsen, og 10000 sommerfugler surrer rundt i magen min.
"Oscar, kan vi bare gå ut en tur? Jeg må snakke med deg om no."
"Jaja, greit det. Går det bra Edel?"
"Jaja... Står her med OG bare jeg."
"Bra. Kommer straks."
OG tar armene sine rundt meg og klemmer meg hardt. Han merker jeg er nervøs og spent.
"Slapp av Edel. Det kommer til å gå bra."
"Jeg er ikke så sikker på det. Er redd han ikke føler det samme tilbake."
"Never say never."

Jeg og OG står å klemmer lenge før jeg ser at dørhåndtaket til ytterdøren går opp. Inn kommer Marina og Oscar. Jeg blir kjempe nervøs og klarer ikke puste. Den gutten som kom inn døren vet nå at jeg liker han. Han vet sikkert mye nå. Han vet sikkert hvor lenge jeg har likt han. At jeg vil ha han som kjærste.
Jeg blir kjempe nervøs. Oscar kommer nærmere og nærmere og han ser rett på meg. Jeg klarer ikke lese blikket hans og jeg merker jeg blir borte. Jeg klarer ikke tenke, jeg klarer ikke puste. Jeg er kjempe redd.

/////////////////////
Hva tror dere Oscar kommer til å si til Edel?
Jeg fikk sommerfugler i magen av å skrive denne delen. Ble nervøs selv jeg. Selv om jeg vet hva som skjer og jeg vet jo til og med hva som skjedde i denne situasjonen in real life. :P haha
Men uansett. TUSEN TUSEN TUSEN TAKK!! Jeg har seriøst over 1200 lesere på alle de 8 delene. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg er så glad for at folk faktisk leser denne historien. Tusen takk alle sammen.

Only one of the otherDonde viven las historias. Descúbrelo ahora