*4 måneder senere*
"Edel, skal du synge på avslutninga?" spørr Oscar.
"Ja, det skal jeg ja."
"Hvilke sanger da?"
"Nei det kan du lure på det." Sier jeg før jeg blunker til han og går ut av klasserommet.
Det er bare en uke igjen til jeg skal stå forand hele skolen og synge. Jeg gruer meg så sinnsykt. Jeg føler at jeg ikke kan synge, selv om alle sier jeg kan det. Gutta har til og med sagt jeg kan synge, og de kan jo virkelig synge selv. Det er rart de ikke er kjente personer, de synger jo som guder. Men på en annen måte er det bra de ikke er kjente sangere, for da får jeg de for meg selv.
Jeg går en tur i parken neste dag for få luftet tankene mine. Dette er jo et perfekt sted å bruke Lørdagen på da. Det er så mange tanker jeg går å bærer på, og jeg klarer ikke si det til noen. Jeg setter meg ned på en benk ved et vann og ser utover vannet. Ser på endene som driver å svømmer rundt og bader. Ungene følger etter.
Det har forresten ikke skjedd noe mellom meg og Oscar enda. Jeg venter fortsatt tolmodig på at han er klar for å få kjærste. Bruddet med eksen må tydeligvis ha vært veldig hardt. Han har fortalt meg en del om eksen da, så jeg vet jo hva som skjedde og alt sånn. Det er tungt å sitte å høre hva som skjedde mellom de to, og jeg prøver å si at det finnes andre der ute som liker han og som synes han er en perfekt person. Med de perfekte henda, kinnbena, det blånde og fluffy håret, de blå øya som er vanskelig å ikke drukne i. Liksom alt med han er perfekt. Det er ikke en eneste ting enda som er negativt med han.
"Hei, hva tenker du på?" Hører jeg bak meg.
Jeg ser Omar sette seg ned ved siden av meg og ser på meg. Han er alltid så beskyttende person. Han jeg kan snakke med alt om nesten. Han og OG er de jeg snakker med om alt. De vet ikke enda om Oscar da, men jeg har valgt å ikke si noe fordi de er jo bestevenner med Oscar og jeg stoler ikke på de så godt til å tro at de ikke sier noe til han om det.
"Nei, bare sitter å tenker på forskjellige ting,"
"Som hva da?"
"Du gir det ikke med de spørsmålene før jeg sier konkret hva jeg tenker på du'"
"Nei, trodde du kjente meg godt nok til å vite at jeg ikke gjør det."
"Haha, morsom du. Nei jeg tenker bare på en person."
"Hvem da? Gutt eller jente?"
"Gutt, men hvilken gutt får du ikke vite uansett hvor mye du kommer til å spørre."
"Uhhh. Er Edel forelska?"
"Nei, det er jeg ikke. Er bare en gutt jeg kjenner som jeg syns er kjekk."
"Går han på skolen her?"
"Jeg sier ingen ting. Du får ikke vite det enda."
*PLING* hører vi fra begge våre mobiler.
Melding fra Felix. Hva er det han skal si nå da? Vi har sånn gruppechat på face, så i den chatten skriver vi alt mulig rart som skjer.
*Gjett hvem jeg våknet opp med ved siden av meg i dag tidlig!*
"Det må ha vært Synne. Kan ikke være noen annen." Sier jeg til Omar.
"De er jo all over hverandre nå så."
*Det var vel Synne det da!* Skriver jeg i chatten.
Det tar litt tid før noen svarer igjen.
*Ja, det var vist det.* Skriver Felix tilbake.
"Er jeg den enste som ikke liker hu Synne?" Spørr jeg Omar.
"Njei, vet at Marina ikke liker henne. Hvorfor akkurat hu ikke liker henne vet jeg ikke. Det er jo OG hun liker så er rart at hun bryr seg om hvem Felix er med."
"HÆ? Liker Marina OG?"
Visste du ikke det?"
"Nei, hvor lenge har hun gjort det?"
"Siden vi ble kjent med hun og Oscar. Altså da i sirka 10 måneder."
"What?! Så har hun ikke sagt noe til meg."
"Nei, men hun liker ikke å snakke om det. For OG har sagt han bare liker henne som venn akkurat nå så han vil bare være venn med henne. Etter hun fikk vite det har hun vært helt stille om det og ikke sagt det til noen. Det er bare oss som vet at hun liker OG. Trodde du visste om det, dere er jo gode venner."
"Ja, trodde jeg også. Jeg sa jo til henne i Februar når jeg så vidt kjente henne at jeg liker Oscar." De ordene ramlet ut av meg uten å tenke over hvem jeg satt å snakket med.
"DU WHAT?!"
"Shit, det skulle jeg ikke sagt."
"Var det han du satt å tenkte på i sta når jeg kom?"
"Ja, det var det. Men det var ikke meningen at du skulle vite det. Det var bare Marina som visste om det. Vær så snill å ikke si det til noen, spesielt ikke Oscar."
"Neida, slapp av jeg skal ikke si det til noen. Jeg lover jeg skal være stille."
"Takk!"
"Bare hyggelig. Men jeg må gå nå. Jeg skal ut med Katrine."
"Uhhhh, turtelduene jo. Alt bra mellom dere da?"
"Jada, hun er jo den beste på jord hun. Elsker henne veldig mye."
"Awww, du er søt å da. Men da må du gå ikke sitt her å snakk med meg."
"Nei, det kan jeg ikke. Snakkes da. Sender deg melding i kveld jeg."
"Gjør det."
"Glad i deg Edel."
"Glad i deg også Omar."
Siste skoledag. Jeg står i samlingssalen og ser alle elevene på skolen komme inn. Jeg blir jo drit nervøs av at alle kommer hit. Jeg tørr jo ikke stå der nå å synge forand hele skolen. Hvorfor sa du ja til dette her Edel? Tenk om jeg synger falskt, tenk om jeg glemmer teksten.
Verten for konserten går opp på scenen og introduserer meg og bandet. Vi går opp på scenen og hører alle i salen juble. Jeg prøver å finne Oscar for å plante blikket mitt hos han. Alt er bedre hvis jeg ser på et punkt gjennom hele sangen, for da konsentrerer jeg meg om det punktet og da klarer jeg alltid å synge best. Den første jeg ser når jeg går på scenen er Emilie. Min største fiende på skolen. Jeg liker ikke henne og hun liker ikke meg. Alt hun tenker på når hun ser meg er eksen min. Og hun prøver å få meg sjalu fordi hun er venn med eksen min. Noe som jeg ikke er. Og det værste er at jeg vet hun liker OG. Ingen som skal få ta OG, Marina som skal få OG.
Ja sant, det glemte jeg å fortelle. Alt er greit mellom meg og Marina. Jeg sendte henne melding etter at jeg fikk vite om at hun liker OG. Jeg spørte hvorfor hun ikke hadde sagt noe om det til meg. Hun sa hun ikke liker å tenke over det og dermed ikke tenkte over at jeg ikke visste det.
Omar har også vært veldig grei. Han har holdt det han lovet. Han har ikke sagt til noen at jeg liker Oscar og det er jeg veldig happy for.
Ferdig med å synge. Jeg går ned av scenen og er veldig happy for at jeg slipper å stå der oppe igjen. Det er både flaut og stressende og veldig morsomt på en gang. Jeg elsker å stå på en scene men jeg liker aldri å synge forand folk jeg kjenner veldig godt. Jeg går bak scenen og finner fram mobilen min, jeg går sender melding til Oscar og spørr om det er en plass ved siden av han. Han sender tilbake og sier at han holdt av en plass til meg så det var bare å komme. Jeg går bak i salen til der de sitter og når jeg går inn i rekka ser jeg at bak OG sitter Emilie. Jeg gir henne et falskt smil før jeg setter meg ned.
"Det var utrolig bra Edel, jeg er stolt av deg." Sier Oscar og gir meg en klem.
"Takk, bra noen følte det var bra."
"Rart du ikke er kjent sanger."
"Rart jeg ikke er en kjent sanger? Det er rart DU og resten av gutta ikke er et kjent band. Dere kunne satt dere sammen som en gruppe og funnet opp det perfekte navnet til bandet."
"Ja, hva skulle det navnet vært?"
"Ehmmm... Dere kunne satt sammen alle forbokstavene deres. Også Felix først da. Så det hadde blitt Fooo."
"Det går jo ikke bare med Fooo da. Bør være The Fooo da."
"Ja, perfekt. Dere burde gjøre det."
"Joa burde kanskje det, men vi vil ikke. Hvertfall ikke jeg, for jeg vil ikke være ute på turne og alt sånn for jeg vil ikke være lenge borte fra deg." HÆ?! Sa nettop Oscar at han ikke vil på turne fordi han ikke vil være lenge borte fra meg? Å herlighet, nå må jeg snakke med Omar etterpå og spørre hva Oscar mente med det.
"Awww, du er søt å da." er alt jeg klarer å si til Oscar.
"Takk jeg vet."
Skoledagen er ferdig og alle sier ha det til hverandre i gangen. Det er ikke så tungt å si hadet til de andre i klassen. De det kommer til å bli harest å si hadet til er gutta mine og Marina. Vi går mot bussen og snakker om alt og ingen ting, Ingen vil egentlig snakke om at det er ferie. Fra og se hverandre hver dag blir det rart å ikke se hverandre på en måned. Alle drar på ferie samtidig. og alle drar endten i dag eller i morgen og kommer ikke hjem før om en måned. Det blir så rart å ikke se dem. Men vi kommer jo til å snakke med hverandre hver dag. Men det blir ikke det samme. En ting som er positivt for meg er at jeg får sommeren til å tenke på hva jeg skal gjøre med Oscar. Nå har det gått 4 måneder og det har ikke skjedd en dritt. Jeg har prøvd å hinte til han om ting og Marina har prøvd. Men han tenker ikke å noen ting om kjærlighet. Selv om han sa det han sa på skolen i dag når vi snakket om bandet, vet jeg han bare sa det på vennskapelig måte. Merker han er en som liker å være singel. Kanskje jeg bare skal prøve å komme meg over han. Kan bruke denne måneden på å prøve det. For å se hvordan det går.
"Ja, da er vi kommet hit da." Sier Oscar og ser på oss andre.
"Ja, vi er visst det." Sier OG trist.
"En måned folkens. Det klarer vi. Vi kommer jo til å snakke sammen hver dag da. Vi må få til det." Sier Felix.
"Jada, det skal vi klare." Sier jeg.
"Kan vi ikke ta en stor gruppeklem?" Spørr Marina.
Alle kommer mot hverandre og vi tar en stor gruppeklem. Det virker så ubeskrivelig deilig å ha noen venner som betyr så mye for meg. trodde aldri jeg kom til å finne det.
"Hadet bra alle sammen." Sier Marina og løper mot meg for å gi meg en klem.
"Hadet vennen, kommer til å savne deg." Sier jeg.
"Kommer til å savne deg også. Glad ideg."
"Glad i deg også." Sier jeg og slipper taket rundt Marina. Bak Marina står Oscar og er klar for også å få en klem.
"Kom her Big Boy." Sier jeg og strekker ut armene.
"Kommer til å savne deg fryktelig mye Edel, jeg er kjempe glad i deg, håper du husker det."
"Ja, jeg husker det og skal tenke på det den måneden. Jeg er kjempe glad i deg også. En måned igjen til vi ser hverandre. Det kommer til å gå fort."
"Jada, får håpe det." Sier Oscar og slipper taket på meg.
Jeg, Felix, OG og Omar startet å gå mot bussen. Vi vinker til Oscar og Marina på veien som går en annen vei.
Bussen kommer og vi setter oss på. Omar setter seg ved siden av meg og bare smiler.
"Vet det kommer til å bli tøft Edel, men en måned går fort. Ta nedtelling på mobilen."
"Jeg vet det kommer til å gå fort. Men jeg tror jeg bare må prøve å slutte å like han. Det er ingen ting som skjer og han har sagt til meg at han ikke orker å tenke på kjærlighet."
"Det sier han bare nå det Edel, tro meg, han mener det egentlig ikke."
"Kanskje, jeg vet ikke. Men uansett så skal jeg av nå så da må jeg reise meg."
"Ikke uten å gi meg klem først."
Jeg gir Omar en stooooor klem og sier takk for alt pg sier jeg er glad i han. Jeg snur meg bort til OG og Felix og gir dem begge en like stor klem og sier jeg er glad i dem også før jeg går av vussen. Når jeg går av bussen merker jeg tårene kommer fram når jeg snur meg og ser de tre gutta sitte å vinke til meg. Jeg vinker tilbake før jeg snur meg og går hjemover.
En måned Edel, en måned på å bestemme deg om du kommer deg over han eller om du skal satse på han. Denne måneden kommer til å være dyrebar for deg. Men du må også huske at det er sommerferie. Du skal kose deg masse og sole deg, bli brun og tenke at du er ferdig på skolen og at du får alle venna dine i samenn klasse til neste år og at du kommer til å se igjen alle om en måned.
Sommerferie og 30 dager igjen til du ser venna dine. Let the summer begin.
/////////////////////////////////////
DEL 4 er ferdig. Jeg elsker å skrive denne historen her. Og jeg merker jeg får enda mer glede av å lese når jeg ser at det er en del som leser historen min. Alt i alt på de tre første delene har jeg litt over 170 lesere. Det er kjempe gøy å se og jeg er takknemmelig for alle som liker å lese hostoren og tilbakemeldingene jeg får og at jeg ser at folk voter på historen. Som dere la merke til i denne delen kom det flere karakterer inn i historien og det er jo bra for da skjer det litt mer. Dette som jeg skrev om her er også noe jeg bare har funnet opp. Ikke den delen om at jeg sang for hele skolen da, for det gjorde jeg faktisk siste skoledag.
Men takk for at dere leser.
Jeg skal prøve å få skrevet en del til dere neste uke. Vet ikke om hvor mange jeg kommer til å klare å gi ut nest eke men skal prøve å få skrevet minst 2. Har en del jeg skal gjøre neste uke, men skal prøve.
YOU ARE READING
Only one of the other
FanfictionNy skole, nye mennesker. Eller ikke alle da. Men de fleste. All fokus skal være på skolen nå bestemte Edel seg for før hun startet. Fikk bytte skole mitt i skoleåret, da må all fokus være på skolen. Ingen gutt skal komme i veien trodde hun, helt ti...