Sisteårsstudent

507 16 7
                                    

"Edel?" Hører jeg utenfor døren på bade.
"Edel? Kan jeg komme inn?" Det er Oscar. Hva skal jeg si til han? Han vet ikke at jeg liker han, og han får ikke lov til å vite det heller. Ikke enda. Jeg må jo bare åpne døra.
"Hei, er alt bra med deg eller?" Sier Oscar når jeg har åpnet opp døren for han.
"Joda, jeg vet ikke."
"Hva er det som skjedde?"
"Nei, ikke no spess egentlig. Var bare en ting som gikk opp for meg som jeg ikke egentlig ville skulle skje."
"Å?! Hva da?"
"Nei, det er det samme. Jeg skal ikke trenge å kaste alt av det over på deg."
"Jo, jeg vil høre Edel. Jeg er her for deg, og jeg vil være her. Slipp meg inn hos deg."
"Takk Oscar, skal huske på det. Det er egentlig ingen ting. Jeg lover. Jeg skal snakke med deg neste gang det er noe."
"Takk, jeg er glad i deg Edel. Husk på det."
"Ja, jeg skal huske det. Jeg er glad i deg også buddy."
Vi gir hverandre en klem før vi går ut av døren og inn til de andre. Alle hadde endt opp i soffaen for å se på tv. Jeg gikk å satt meg mellom Omar og Marina. Begge to strøyk meg på armene uten å si noen ting.

"Gikk alt bra i sta eller?" Spørte Marina når vi hadde lagt oss.
"I sta når da?"
"Når du gikk på do i nøtt eller sannhet."
"Jaja, ble bare litt sjokka over hu dere jenta som Oscar snakka om."
"Skjønner den, jeg burde vel kanskje egentlig ha sagt til deg om henne. Men tenkte at de ikke kommer til å bli noe, så derfor jeg ikke valgte å si noe."
"Men kan du fortelle om Lene? Jeg vil vite hvem hun er."
"Hun er en som bor i Norge. Vi møtte henne når vi var i Kroatia nå. Oscar og Lene fikk veldig god kontakt, jeg spørte Oscar om hva han tenkte når det kom til Lene. For jeg tenkte faktisk på deg der nede, og tenkte at det er deg han skal ha next."
"Hva sa han når du spørte han om Lene?"
"Han sa at han synes hun er veldig pen og sånn, men de bor så langt unna hverandre, så det kommer aldri til å skje noe på grunn av avstanden. Men de kommer til å bli gode venner sa han"
"Okei, er litt mer letta nå. Vet ikke hva jeg tenker om han akkurat nå. Er liksom så mange tanker. På en side er han en jeg virkelig vil være sammen med, men på en annen side er han en jeg vet jeg ikke klarer å få. Jeg prøvde disse to ukene når jeg var borte fra han og tenke på han bare som en venn og ikke noe mer. Men det funka jo ikke akkurat så bra."
"Edel, nå vet jeg hva vi gjør. Vi lar denne sommeren gå, og vi kan ha det gøy og være single begge to. Også når høsten kommer, kjører vi på, og vi begge to ender opp med å bli sammen med de vi vil. Altså du bli sammen med Oscar og jeg blir sammen med OG. Høres ikke det smart ut?"
"Jo faktisk Marina, det var smart."

*Første skoledag*
Første skoledag igjen. Siste året på skolen. Dette blir rart, siste året jeg kommer til å gå i gangene her. Vi er eldst på skolen. Jeg får endelig gjengen min i klassen. Dette blir bare det beste året ever. Håper jeg!
Jeg går inn i salen på skolen og ser om jeg kan finne noen av folka mine, eller noen i klassen generelt. Skolen er jo stappa fult av folk jo, er umulig å finne noen her.
Jeg står bak i salen og prøver å se etter noen. Plutselig ser jeg 5 kjente annsikt som vinker til meg.
Har jo nesten ikke sett de på 1 måned. Var jo plutselig veldig mye som skjedde når jeg kom hjem fra London. Fikk vært med dem når jeg kom hjem, men plutselig skulle Omar på ferie med Katrine, OG jobbet en hel del. Marina og Oscar skulle til et sted vest i Sverige som de alltid er på. Mens jeg dro til Norge til broren min som bor der.
"Hei Edel, alt bra?" Sier OG når jeg kommer bort.
"Jaja, nå er det det. Var redd for at jeg kom til å stå alene."
"Neida det skjer ikke. Vi tok til og med av plass til deg."
"Åå, jo takk skal du ha."
"Bare hyggelig. Har savnet deg."
"Har savnet deg også OG."
"Jeg må fortelle deg noe etterpå."
"Okei?! Hva har skjedd nå?"
"Nei, ikke no spess. Har bare noe jeg må snakke om. Har ikke sagt det til noen av de andre da."
"Okei? Jeg blir nervøs jeg nå."

Vi kommer inn i klasserommet. Alt er perfekt. Kjenner jo nesten hele klassen allerede, og tanken på at mine beste venner er i samme klasse som meg gjør ingen ting.
"Har noen av dere sett Omar?" Spørr jeg de andre.
"Nei, han gikk ut i sta, men han har ikke kommet tilbake." svarer Marina.
"Hmm, rart. Men OG skal vi snakke nå?"
"Ja, det kan vi."
Vi går ut av døren og ser mange VG2 elever stå i gangen. Vi går forbi dem og ser på slutten av gangen at en person sitter med hode i henda og ser veldig trist ut. Vi ser litt nermere og vi ser at det er Omar som sitter der. Jeg og OG ser på hverandre før vi løper bort og setter oss ned ved siden av han.
"Hva har skjedd?" Spørr jeg stille.
"Katrine."
"Hva har hun gjort?"
"Hun, hun, hun slo opp med meg?"
"HVA? HÆ?" Sier jeg og OG i kor.
"Ja, jeg vet ikke hvorfor. Jeg prøver å få tak i henne nå og spørre."
"Ja, men da skal du få lov til å sitte litt alene. Så kan vi snakke mer etterpå."
"Ja, takk."

"Hva er det du vil snakke med meg om?" Spørr jeg OG når vi har fått gått litt bort.
"Det er et lite problem. Jeg kan ikke si det til noen andre. Du må love å hvertfall ikke si noe til Felix."
"Ja jeg lover. Hva er det for no?"
"Du vet Emilie?"
"Jaaa....." Sier jeg nesten surt.
"Jeg og hun har liksom noe på gang."
"HÆ?! Vet du ikke hvor fiender vi er?"
"Jo.... Jeg vet det, men det er annet problem også."
"Hva da?"
"Jeg har liksom, på en måte, gjort noe med Synne."
"HÆ?! Driver du på med to samtidig?"
"Ja, kind of."
"Men Synne er jo dama til Felix."
"Ja, det som er problemet da."
"Hvor mye har du gjort med henne?"
"Vil du virkelig vite det?"
"Oh SHIT." Hva skal jeg gjøre nå? Jeg aner ikke hva jeg bør gjøre. Skal jeg snakke med Felix eller ikke? Hvorfor måtte jeg vite dette?
//////////////////
Jeg trenger hjelp. Skal komme en ny gutt inn i historien, men hvem skal denne gutten være. Altså navn. Kan dere komme med navn på kjente personer som han kan være?

Only one of the otherМесто, где живут истории. Откройте их для себя