"Penat betul seharian ni. Padahal mandi sungai dan jalan-jalan kawasan sini je," aku memulakan perbulan bersama Ihsan dan Taufiq setelah kembali daripada makan malam dan barbeque di tepi sungai.
Jam sudah menunjukkan pukul 11 malam dan kami masih berehat di hadapan chalet sambil membawa dan menikmati lebihan makanan daripada majlis tadi. Sangat berbaloi percutian kami kerana untuk harga yang berpatutan, kami hanya perlu datang dan berehat, semua perkara termasuk makan dan minum sudah disediakan.
"Ye lah, Man. Mandi kena air sungai memang buat badan letih, hiking lagi. Penat tapi seronok," Taufiq membalas menyambung perbualan.
"Dengan projek 4 orang nya lagi, hehe. Mana la tak penat, kanbang Fiq. Hehe," aku sengaja mengusik Taufiq.
Taufiq hanya ketawa dan Ihsan tersenyum sahaja. Kelihatan Ihsan keletihan dan sidikit mengantuk. Sudah beberapa kali dia menahan mata dan menguap.
"Fiq, Man... abang masuk tidur dulu, ye. Mengantuk sangat," Ihsan bangun lalu mencium dahi aku sebelum masuk.
Sempat juga dia membelai lembut rambut Taufiq dan Taufiq hanya membalas dengan membelai peha Ihsan. Seronok aku melihat mereka juga rapat.
"Man tak nak masuk tidur ke? Abang nak duduk luar ni kejap. Tutup je pintu. Nanti abang ngantuk abang masuk," Taufiq memberitahu aku.
"Oklah, bang. Aku nak teman abang Ihsan. Jangan tidur lambat sangat. Esok nak gerak balik. Huhu," aku bangun, mencium pipi Taufiq lalu terus menuju ke dalam chalet dan menutup pintu.
Kelihatan Taufiq masih bermain dengan phone nya, membuka setiap applikasi media sosialnya. Aku terus menukar pakaian dan hanya berboxer lalu menuju ke katil. Kelihatan Ihsan sangat penat dan tidak sempat menukar pakaian. Aku mengejut Ihsan perlahan untuk memberitahunya yang aku akan menanggalkan pakaiannya dan meninggalkan boxernya sahaja. Ihsan hanya mengangguk dan mamai membalas.
Aku pun mula menanggalkan baju dan seluar serta seluar dalamnya dan menggantikan dengan boxer tidurnya. Aku kemudian memeluknya daripada belakang dan mencium pipinya sebelum tidur. Dalam keadaan mamai, sempat Ihsan menoleh dan mencium dahi aku sebelum kami tidur. Terasa bahagia apabila ada orang yang menyayangi aku walaupun dia tahu dia mengantuk.
Sedang aku lena tidur, kedengaran pintu chalet dibuka dan aku tau itu Taufiq yang mungkin sudah sedia untuk tidur.
"Man... Man, abang tidur chalet Putera ye malam ni. Dia ajak abang ke sana. Abang bawa kunci spare. Man tidur elok-elok," Taufiq memberitahu aku yang sedang mamai dan mencium pipi aku.
Aku yang sedang mamai hanya sempat memaut tangannya dan menciumnya.
"Urmmm... abang jaga diri. Pakai sarung, bang," aku berpesan.
"Baiklah, Man. Abang bawa ni. Man rehat, ye," Taufiq membalas lalu terus keluar.
Ihsan yang separa sedar menarik tangan aku seperti menyuruh aku memeluknya. Kami kemudiannya lena.
————— xxxxxxx —————
Aku bangun dalam keadaan mamai, kelihatan Ihsan sedang terlentang dan membelai koneknya perlahan-lahan sambil memejamkan matanya. Jam menunjukkan pukul 5 pagi, dengan keadaan yang sejuk, tentu sahaja mampu menaikkan 'adik' kesayangannya yang minta dibelai.
Aku merapati dada Ihsan yang sedikit sasa dan sebelah tangan aku memintal putingnya sambil aku memejam mata. Insan mulanya sedikit terkejut tetapi meneruskan sahaja aksinya yang sedang gersang.
"Selamat pagi, abang. Awal hari ni. Hehe," aku sengaja menegur Ihsan sambil bersuara mamai.
"Selamat pagi, sayang abang. Abang tak nak ganggu Man tidur. Sorry, Man," Ihsan membalas sambil memperlahankam usapan di koneknya sendiri.
YOU ARE READING
Kisah Hidup Man
Lãng mạn[🔞⚠️ Warning Mature Content] Contain 18 and above materials + Not suitable for homophobic Mengisahkan kehidupan Man yang normal pada pandangan masyarakat tetapi berkeinginan lain daripada lelaki biasa. Pelbagai rahsia tersirat yang hanya diketahui...