"Adik, lama menenung abang Ajak, bini dengan anak dia tu? Hehe tengok abang Ajak ek. Hehe," tegur aku kepada Ismail semasa kami lepak di koridor lepas sarapan pagi.
Ismail tertunduk malu bila aku menegur dia. Aku hanya tersenyum melihat gelagat dia. Aku dah dapat agak Ismail macam suka dekat Ajak ni masa kiteorang tengok bola. Cuma aku tak dapat tau kenapa dia suka. Hehe.
"Pagi kak. Dah sarapan ke? Kiteorang ada kuih karipap kalau nak buat alas perut," aku menegur bini Ajak.
"Ecah nak kuih? Pegi ambil kat Uncle Man," bini dia memberitahu anaknya.
"Ecah segan la Man. Haha," bini dia sambung.
"Tak pe kak, Mail hantar ni ha." aku meminta Ismail memberikan karipap kepada mereka.
Ajak menyambut bungkusan karipap yang diberikan oleh Ismail sementara bini dan anaknya sudah beredar untuk turun tangga.
"Karipap ni ada untuk abang Ajak sekali ke? Hehe," Ajak bertanya sambil tersenyum
"Abang Ajak punya ada dua lagi tu. Hehe. Hati-hati bawa motor," aku mendengar Ismail memberitahu Ajak.
"Baik, sayang, hehe. (Perlahan bisiknya). Terima kasih, Mail," Ajak senyum dan terus beredar mengejar bini dia turun tangga.
Aku terus bergurau dengan Ismail, "Hehe, abang kesayangan dia dah pegi keje la. Hehe."
"Hahaha.... Dah ah abang. Jom masuk. Adik nak peluk abang ni. Hehe," bisik Ismail perlahan takut kedengaran jiran.
Kami pun masuk dan lepak di sofa sambil menonton rancangan pagi di TV. Pintu rumah telah ditutup dan aku terus memeluk Ismail bila dia baring di atas dada aku. Beginilah aktiviti kami kalau tak ada kelas pagi.
"Adik suka Abang Ajak ke? Hehe," aku mula bertanya Ismail.
Ismail menutup mukanya di ketiak aku tanda malu. Dia kemudiannya baring semula di dada aku.
"Dia mampak caring dan sayang sangat dengan family dia. Dia dengan kita dulu pun, nampak penyangang. Jujur cakap, macam abang, jaga adik selalu. Hehe. Tu yang buat adik suka tengok dia kot. Kalau ikut hensem, abang lagi hensem. Hehe," Ismail memberitahu aku.
Ismail kemudiannya mencium pipi aku dan memeluk aku. Aku rasa aku faham kenapa Ismail mula jatuh hati dengan Ajak. Dia tahu layan dan ambil berat dengan orang yang dia rapat dan suka. Ismail sememangnya memerlukan perhatian sebegitu.
"Abang,... urmmm..." Ismail ragu-ragu untuk bercakap.
"Kenapa tu, adik?" aku ingin tahu.
"Kalau... urmmm... kalau adik nak main dengan Abang Ajak, abang ok ke? Itupun kalau dia nak dan kalau abang kasi. Sorry, abang," Ismail meminta dengan rasa bersalah.
"Hehe... suka betul dia kat abang Ajak dia tu ek. Tak pernah mintak nak main dengan lelaki lain ni. Hehe. Adik jaga diri je, abang ok," aku membenarkan Ismail untuk melepaskan nafsu dia dengan Ajak kalau ada kesempatan.
"Abang Ajak offday esok. Dia kata nak urut batin esok. Kalau adik nk try urut dia, boleh ah try. Hehe. Nak abang teman tak? Hehe," aku saja bertanya Ismail.
"Abang kene ada. Adik tak nak kalau abang tak ada. Please, abang," Ismail memberitahu aku.
"Hehe, boleh je tengok adik abang ni. Adik nak rasa konek dia ke? Atau bontot dia?," aku meneruskan perbualan.
"Adik geram tengok bontot kecik dia. Hehe. Nak try henjut dia. Hehe," Ismail membalas.
Aku ketawa dengan respon dia, "Haha... lubang dia ketat, adik. Adik kene ready. Kejap lagi abang urutkan konek adik. Malam ni tak boleh pancut, esok nak perform. Hehe."
YOU ARE READING
Kisah Hidup Man
Romance[🔞⚠️ Warning Mature Content] Contain 18 and above materials + Not suitable for homophobic Mengisahkan kehidupan Man yang normal pada pandangan masyarakat tetapi berkeinginan lain daripada lelaki biasa. Pelbagai rahsia tersirat yang hanya diketahui...