Tiga hari kami selepas balik daripada kampung, memang bertungkus lumus nak siapkan rumah sewa baru. Beli barang-barang yang penting dan keperluan untuk masuk nanti. Aku dan Ismail plan nak masuk rumah sewa kami pada hari Jumaat. Rasanya semua barang sudah dibeli.
Ayah Murad dan Ismail banyak tolong aku sebenarnya. Aku fikir nak beli barang yang simple dan keperluan sahaja seperti tilam dan meja dan kerusi belajar. Tetapi, ayah Murad ingin menolong untuk membeli beberapa barang juga supaya kami lebih selesa tinggal di rumah sewa nanti.
Katil, tilam, meja dan kerusi belajar, dapur, sofa, peti sejuk dan peralatan memasak seperti dapur, pinggan dan sebagainya disponsor oleh Ayah Murad. Aku mulanya ingin menolak, tetapi ayah Murad masih beria mahu menolong aku. Ismail hanya mengikut ayahnya. Aku akhirnya akur dengan pertolongan ayah Murad.
"Ayah, banyak sangat dah ayah tolong Man. Man takut terhutang budi dengan ayah je nanti," aku memberitahu ayah Murad ketika berborak dengan dia selepas makan malam.
Ayah Murad duduk di sebelah aku dan memegang bahu aku, "Man, ayah ikhlas nak tolong. Tak mintak apa-apa pun dan tak perlu ganti pun. Ayah nak tengok Man berjaya dan minta sangat jagakan adik. Ayah tak mampu nak jaga dia selalu. Ayah tahu Man sayangkan dia dan boleh jaga dia daripada pihak ayah. Memang ayah tak bertanggungjawab sebab lepas tangan je. Ayah minta maaf sangat-sangat kalau membebankan Man."
Aku memegang peha ayah Murad, "Ayah, Man akan sentiasa jaga adik. Ayah jangan rasa bersalah dan risau. Man faham yang ayah sangat sibuk. Man rasa adik faham keadaan ayah. Cuma dulu dia kurang perhatian daripada sesiapa. Sekarang Man ada. Man akan jaga dia, ayah. Ayah dah buat sehabis baik untuk adik. Man faham."
Aku menggosok peha ayah untuk menenangkannya. Namun, aku tak sedar yang sebenarnya aku dah meransang nafsu abah sedikit. Koneknya menegang di dalam kainnya.
"Terima kasih, Man. Tapi 'adik' ayah yang ni, Man boleh jaga ke? Hehehe. Ayah gurau-gurau je, Man," ayah Murad berseloroh.
Aku sengaja menggengam konek ayah Murad, "Hehe tebal 'adik' ayah ni. Ambil masa nak 'jaga' ni. Hehe."
Aku kemudian melepaskan genggaman aku di koneknya. Beberapa ketika kemudian, Ismail datang dan mengajak aku tidur kerana esok hari terakhir untuk melihat rumah sebelum boleh masuk hari Jumaat nanti.
Aku akur dan mengucapkan selamat malam kepada ayah. Sempat aku cium tangannya sebelum masuk tidur sebagai tanda hormat dan terima kasih. Ismail yang melihat turut mengikut cara aku.
"Ayah sayang adik. Adik duduk elok-elok dengan abang Man nanti," ayah Murad memberitahu Ismail.
"Baik, ayah. Ayah jangan risau. Abang Man ada. Hehe," Ismail tersenyum lalu terus memeluk pinggang aku. Ayah Murad tersenyum dengan gelagat anaknya. Kami terus ke bilik untuk berehat.
Sampai di bilik, kami terus rebah di tilam. Aku mula memeluk Ismail daripada belakang.
"Adik, terima kasih banyak-banyak. Tak terbalas budi adik dan ayah. Abang tak tau macam mana nak balas, adik," aku memberitahu Ismail.
Ismail memegang tangan aku dan mencium di bibirnya, "Abang, adik tak pernah ada orang yang betul-betul ambik berat pasal adik. Ayah dan ibu pun selalu busy. Jarang nak tanya pasal adik."
"Abang ada ni adik rasa gembira dan selesa sangat. Itu je yang adik nak. Ayah pula adik faham dia banyak tolong kita dan beli barang. Adik faham dia tiada masa untuk adik, cuma ada duit untuk bagi adik selesa. Adik hargai dia juga. Dan abang juga adik sangat hargai. Abang jangan fikir lebih sangat. Abang jaga je adik. Hehe," Ismail menyambung sambik muka berbaring di atas dada aku.
"Baiklah, budak encem abang ni. Abang sayang adik," aku mencium pipi dan dahi Ismail.
"Abang... adik nak hisap konek abang, boleh?" Ismail mula mengusap badan dan luar boxer aku.
YOU ARE READING
Kisah Hidup Man
Romance[🔞⚠️ Warning Mature Content] Contain 18 and above materials + Not suitable for homophobic Mengisahkan kehidupan Man yang normal pada pandangan masyarakat tetapi berkeinginan lain daripada lelaki biasa. Pelbagai rahsia tersirat yang hanya diketahui...