Lydia yang duduk disofa bilik Danish itu hanya bermain jari jemari sambil mengigit kecil bibir dibawah. Dia mendongak kepalanya memandang wajah dingin Danish.
"Em awak okay tak ni?" tanya Lydia.
Tetapi tiada respon dari Danish malah dia hanya merenung sahaja wajah polos Lydia itu.
Perlahan lahan tangan kecil Lydia naik mahu memegang pergelangan tangan Danish.
Terkejut Lydia tatkala Danish menepis tangannya dengan kasar.
"Kau memang tak faham bahasa ke apa hah?! Aku dah cakap dah dekat kau jangan sesekali dekat dengan jantan tuu?! Tapi kenapa?! Kenapa kau susah sangat nak dengar cakap aku hah sayang?!" jerkah Danish. Matanya sudah tentu mencerlung tajam ke arah Lydia.
"Habis tu takkan saya nak diam macam patung cendana je bila dia tegur saya? Nanti dia ingat saya ni sombong pulak"
Danish yang mendengar balasan dari Lydia hanya berdecit kecil. Dia mengukir senyuman sinis.
"Habis kau suka la bila dia tegur kau? Huh! kau memang sengaja nak bagi aku marah kann sayang?"
"Arhh!" rintih Lydia apabila Danish mencekam kuat pada bahunya.
"Sayang lepas lah! Sakit tahu tak!" pinta Lydia yang sedaya upaya mahu meloloskan tangan Danish yang kini semakin mendalam mencekam pada bahunya itu.
"Ouh kau tahu sakit? Tapi sakit lagi hati aku tengok kau dengan dia tahu tak?!"
Berkerut kerut dahi Lydia menahan kesakitan itu dengan tangannya tidak lepas mahu meloloskan tangan Danish.
"Awakk lepaskan laa! sakittt tahu takkk!" pinta Lydia lagi. Suaranya yang lembut tadi sudah bertukar menjadi lantang.
Pakk!!
Membulat mata Lydia tatkala dia tidak sengaja menampar pipi milik Danish itu dengan kuat. Tergeleng ke tepi kepala Danish di buatnya dengan tamparan kuat oleh Lydia itu. Perlahan lahan Danish memandang Lydia sambil lidahnya menolak-nolak dalam pipinya.
"Kau tampar aku sayang? Hm?" Kini senyuman sinis Danish mula mengeri.
Lydia menggeleng kepalanya sambil menekup mulut.
"T..tak sayang.. s..aya tak sengaja" kata Lydia gugup lalu dia memandang ke arah telapak tangannya dan kembali memandang ke arah Danish yang tidak lepas mencerlung tajam ke arahnya.
Danish berjalan mendekati Lydia manakala Lydia mengundurkan langkahnya ke belakang. Tiba tiba langkah Lydia terhenti apabila badannya sudah tercium dinding.
Lydia menelan air liurnya kasar dengan matanya tidak lepas memandang suaminya sudah betul betul berada di hadapannya itu.
"Kau nak lari mana mana ha sayang?" Kedua belah tangannya Danish naik melekat di dinding. Dia menatap lama wajah ketakutan isterinya. Tangannya bergerak bertukar ke arah leher Lydia.
Terbatuk Lydia dibuatnya apabila Danish mencekik lehernya dengan kuat
"Sa..sayang lepas" pinta Lydia dengan nada yang tersekat itu dengan tangannya naik memukul dada bidang milik Danish.
"Kalau kau bercakap dengan mana mana jantan.. ini la balasan kau sayang" kata Danish. Leher Lydia dicekik mendalam lagi.
"S..sayang awak tak sayang saya ke? K..kalau saya mati macam mana?" kata Lydia dengan nada yang masih lagi tersekat. Dalam masa yang sama Lydia telah pun menitiskan air matanya.
Danish yang mendengar kata kata Lydia itu perlahan lahan menjatuhkan tangannya dari terus mencekik pada leher Lydia. Dia memandang Lydia yang kini sudah jatuh terduduk di lantai sambil terbatuk batuk kecil. Danish memandang telapak tangannya.
YOU ARE READING
Mr. Psycho Husband [✔︎]
RomanceDANISH HAZIQ terlalu mencintai LYDIA MARISSA sampaikan dia sanggup menculik gadis itu dan jadikan isteri tanpa restu ibu bapa mereka. Disebabkan dia terlalu taksub dan tergila-gilakan gadis itu dia sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan apa yang dia...