Cepat betul masa berlalu ye. 3 tahun sudah Lydia dan Danish hidup bahagia tanpa ada lintangan atau masalah dalam hidup mereka.
"Mommy tengok daddy! Daddy ambil mainan Laura!" jerit lantang anak perempuan kepada ibunya yang sedang menyiapkan makan malam di dapur.
"Sayang! Jangan la kacau Laura tu! Awak ni la kan dari tadi lagi tau saya dengar Laura tu merengek sebab awak tak habis habis kacau dia!" jerit Lydia lantang dari dapur dengan tangannya tidak lepas menyusun hidangan di atas meja.
Laura Farhana memandang tajam ke arah ayahnya sebelum tangannya disilang di dada.
"Laura benci daddy! Hmph!" Laura mula bangun dari lantai dan menuju ke arah dapur.
"Mommy benci la Laura dekat daddy tuuu.. Laura nak main pun tak senang.." rungut Laura kepada Lydia dengan kepalanya mendongak memandang ibunya sambil mencebik.
Lydia menoleh ke arah Laura sebelum tangannya naik mengusap ringkas pada rambut Laura itu.
"Asyik asyik mengadu dekat mommy dia.. daddy kacau sikit je" celah Danish yang baru sahaja sampai di dapur lalu melabuhkan punggungnya di kerusi.
"Sikit apa? Tadi istana Laura buat hampir siap tau tapi daddy pergi robohkan kenapa?! Penat tau Laura buat! Bukan senang nak buat balik!" amarah Laura dengan matanya menjengkil ke arah Danish.
"Ishh dah dah.. Laura duduk makan.. pasal istana Laura tu nanti kita bina sama sama okay? Sekarang ni isi perut Laura dulu" kata Lydia sebelum dia turut melabuhkan punggungnya di kerusi.
Mendengar sahaja kata kata ibunya langsung dia menjeling ke arah Danish lalu naik atas kerusi duduk di sebelah Lydia.
Tergelak kecil Danish dengan karenah anak perempuannya yang sudah berusia 5 tahun itu.
"Nah makan" pelawa Lydia selepas dia meletakkan ayam goreng celup tepung itu di hadapan Laura yang sejak dari tadi lagi tiada secalit senyuman terukir pada bibirnya.
Laura yang tidak lepas mencerlung tajam ke arah ayahnya itu perlahan lahan bola matanya bergerak melihat huluan ibunya.
"Wahh! Makanann kegemarannn Laura lahh!!" jerit kecil Laura dengan anak matanya membulat kecil sambil tersenyum lebar. Sukanya dia~
Lydia hanya tersenyum sahaja sebelum tangannya naik membelai ringkas pada rambut anak perempuannya.
"Mommy ke yang masak ni?" soal Laura dengan matanya tidak lepas memandang makanan kegemarannya itu.
"Eh tak lah. Daddy yang belikan" balas Lydia dengan senyuman lalu menghirup sedikit teh panas di hadapannya itu.
Laura yang tersenyum lebar itu langsung pudar.
"H..hah daddy yang be..belikan?" tukas Laura lalu perlahan lahan dia mengangkat kepalanya memandang Danish yang sudah mengukir senyuman sumbing.
"Haah. Daddy yang belikan untuk Laura. Kenapa? Tak percaya?"
Laura mencebik sambil menundukkan kepalanya memandang makanan kegemarannya itu. Dia menolak perlahan lahan pinggan di hadapannya ke depan.
Lydia yang perasan akan itu terus meletakkan sudu dan garfu di atas pinggan lalu memeluk bahu anaknya.
"Kenapa ni sayang? Tak nak makan ke? Tadi kemain teruja bila makanan kegemaran Laura ada depan mata.. sekarang dah kenapa tak nak makan pulak hm?" tanya Lydia lembut sambil membelai rambut anaknya dan menyelit di belakang telinga.
"Rasa bersalah la tu. Ye la tadi kan kemain marah benci dekat daddy dia.. sekarang tengok la siapa yang beli makanan kegemaran untuk dia tu" seloroh Danish.
YOU ARE READING
Mr. Psycho Husband [✔︎]
RomanceDANISH HAZIQ terlalu mencintai LYDIA MARISSA sampaikan dia sanggup menculik gadis itu dan jadikan isteri tanpa restu ibu bapa mereka. Disebabkan dia terlalu taksub dan tergila-gilakan gadis itu dia sanggup buat apa sahaja untuk dapatkan apa yang dia...