TY 13

253 13 3
                                    

Okulda öğle arasındaydık. Hande ve Batu matematik sınavına çalışmak için bizim sınıfa gelmişlerdi. En arka sırada Poyraz ve ben hemen önümüzde de Hande ve Batu vardı.

" Yazın. 3 kenarı olana üçgen, 4 kenarı olana dörtgen, götü başı ayrı oynayana da götgen denir. "

Hepsi bana anlamazca bakarken omuz silkip kitaba geri döndüm. Hiçbir şey anlamıyordum. Oflayıp hocanın çözdügü örneklerle boğuşmaya devam ettim. Batu Hande'ye konu anlatıyordu. Poyraz'a dönüp konuşmaya basladim.

" Ben hiç birşey anlamıyorum. Sanırım yarın ki sınavdan kaldım. " Poyraz kaşlarını çatıp bana baktı.

" İstersen sana anlatırım. Akşam bize gelirsin test kitaplarının hepsi evde çünkü. " Kafamı sallayıp önümdeki kitaba geri döndüm. Umarım annem bir şey demez.

Poyraz'dan

Masal lavaboya gitmek için çıkınca Hande'ye döndüm.

" Hande sen bilirsin Masal'ın doğum günü ne zaman? " Hande sırıtarak konuşmaya başladı.

" Söylerim ama benim bundan çıkarım ne olacak? " Kaşlarımı çatıp cevapladım.

" Tabiki hiçbir şey. " Hande'nin suratı asılsada daha sonra omuz silkip masadan kalkıp sınıftan çıktı. Oflayıp sıraya dayandım. Batu ise öylece bana bakıyordu.

" Peki şimdi ne yapacaksın? " Kafamı 'Bilmiyorum' dercesine iki yana salladım. Kapı açılıp Hande ve Masal içeri girince Hande'ye kötü kötü baktım. O ise omuz silkip Batu'nun yanına oturdu.

Masal yanıma oturunca omzuna kolumu atıp onu kendime çektim. O da kafasını göğsüme koydu.

" Akşama gelebilecek misin? " Kafasını sallayıp iyice bana gömdü ve gözlerini kapattı. Gülümseyip saçlarına öpücük bıraktım. Beni kendine çok bağladın Küfürbaz Fıstık. Artık kuruluşun yok.

***

Zil sesiyle tek gözümü açıp etrafa baktım. Herkes ayaklanmış kitapları çantasına koyuyordu. Kafamı kaldırıp Poyraz'a baktım. Ayağa kalkmış bana bakıyordu.

" Hadi Masal. Daha seni matematik sınavına çalıştıracağım. " Kafamı sallayıp çantamı omzuma taktım ve Poyraz'ın elini tutup koridorda bizi bekleyen Hande ve Batu'nun yanına ilerlemeye başladık.

Birinin omzuma çarpmasıyla gerilerken dönüp kim olduğunu baktım. Kızıl saçı ve kısacık şortuyla bu Aslı'ydı. Özür dilemeden hatta arkasına bile bakmadan müdürün odasına doğru ilerledi.

" Masal noldu? Niye durdun? " Poyraz'ın sorusuyla ona dönüp hızla cevapladım.

" Aslı. Omzuma çarptı ve geçti. Dönüp bakmadı bile. " Poyraz'ın kaşları havaya kalkarken kaşlarımı çatıp konuşmaya devam ettim.

" Poyraz ne saklıyorsun? " Kafasını her iki yana sallayıp "Hiçbir şey. " dedi. Ama pek inandığım söylenemezdi. Hande ile Batu'nun yanına gittikten sonra arabalara binip ben Poyrazlara, Hande'de kendi evine gitti.

" Poyraz buraya niye geldik? "

" Annem çağırdı. Neden olduğunu bende bilmiyorum. " Kafamı sallayıp Poyraz'ın kapıyı açmasını bekledim.

Kapı açılıp içeri girmemizle Poyraz'ın kardeşi koşarak üzerime atladı. Ben daha ne olduğunu anlamadan beni öpmeye başladı. Bu çocuğa ne olmuştu böyle.

" Ooo abiyi unuttuk demek. " Poyraz böyle diyince gülümseyip kolumun tekini kaldırdım ve Poyraz'a sarıldım. Biz böyle üçümüz sarılırken merdivenlerden Poyraz'ın annesi geldi.

Telefondaki YabancıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin