👗28- Emergency Contact List 👔

579 62 70
                                    

# "Eh-ehhh!!!?? 😱😱 Cepat pulak ifti update new chapter!? Hmmm... Mungkin kalini dia dah tak naik ke bulan atau ke planet Pluto lama-lama lagi dah." Desis para readers kesayangan dalam hati masing-masing. 😂😆

# Hahahh! Ifti cuba nak buat chapter ni jadi cute dan manis macam nama tajuk cerita ni. Tapi tak tahu la menjadi ke tak. Cubalah you guys check tengok macam mana. Pastu bagitahu dekat komen tau tau tau. 🤭😆

***

Hi, Ifti. I'm really sorry, I have to cancel our meeting today due to a family emergency. Can we reschedule it to another day?

Pesanan melalui aplikasi Whatsapp yang aku terima dari client dimana tadi tu aku dalam perjalanan untuk bertemu, aku ulang baca buat kali ketiga dengan rasa lega penuh di dada. Alhamdulillah, aku tak perlu rasa bersalah lagi bila sampai lewat dari masa yang dijanjikan. Alhamdulillah jugak aku tak sempat nak tunjuk negative impression pada pelanggan. Fuh! Legaaaa...

Hi, Ms. Lara. Truly sorry to hear that. I hope everything turns out alright for you and your family. Of course, sure. We can reschedule our discussion, anytime. Just text me the new date and time, I will be there.

Selesai membalas pesanan, aku simpan smartphone ke dalam handbag. Aku liarkan pandangan mencari kelibat lelaki yang tadi datang bersama aku ke kedai tayar ni, tapi tak nampak pun. Aku dah turun kereta dah pun tadi tu tapi disebabkan keadaan workshop tak besar mana dan orang pun ramai, jadi Darius sarankan aku tunggu dalam kereta dia je.

Pasal urusan tukar tayar baru pula, dah dia beria cakap nak uruskan jadi aku pun biar ajelah. Dengan hati yang lapang, aku sambut cadangan dia untuk tunggu aje dalam kereta.

Kalau datang dengan abah, Deris atau adik-adik ipar aku pun situasi yang sama akan berlaku. Diorang yang akan selesaikan untuk aku dan aku cuma goyang kaki menunggu segalanya selesai. Dah siap semua, tugas aku yang tinggal cuma bayar, hidupkan enjin, masuk gear dan pulas stereng balik rumah.

Untung jadi seketul Ifti, bukan? Muahahahahhh.

Lepas lima minit berlalu, akhirnya orang yang aku tercari-cari pun menjengah depan mata. Aku perhati aje dia yang keluar dari workshop, berjalan ke mari.

Aku apa lagi? Dia dah berdiri depan mata secara live macam ni apa salahnya kalau aku curi pandang sikit. Lagipun bukan dia tahu pun aku tengah ushar dari sini.Tinted cermin kereta dia gelap kot. Membantu sungguh. Tak pernah dapat tengok dia pakai baju melayu kain pelikat macam tu sebelum ni. Dah dapat peluang tapi aku taknak guna... rugi sangat tu!

Bak kata pepatah, peluang bukan selalu datang. Mungkin boleh jadi sekali seumur hidup aje. Jadi, haruslah guna peluang dan kesempatan yang ada ni dengan sebaiknya. Tak ke?

Makin dia mendekat makin jelas muka kacak dia di pandangan. Dari sini aku dah nampak muka dia merah. Dahi pun basah. Mungkin disebabkan panas dan berpeluh.

Perbuatan dia dengan menyebak rambut ke belakang menjadikan gaya rambut dia jenis slick back hairstyle, buatkan aku terpegun barang beberapa saat. Dia terlihat sangatlah menggegarkan hati dan tulang sumsum aku sekarang ni. Sungguh tak tipu!

Haih!

"Empat-empat tayar kena tukar baru." Buka pintu kereta itu dulu yang dia bagitahu.

"Oh? Empat sekali?"

"Semua dah takder bunga, dah botak. Bahaya kalau tak tukar." Kata dia lagi yang sudah melangkah masuk ke dalam kereta, mengisi kerusi penumpang disebelah aku.

Mr. Dimple Yang ManisWhere stories live. Discover now