#Komen-komen di previous chapter Ifti reply later ya. Thank you very much for your sweet comments. Ifti baca semua. Satu pun tak tinggal. Thank you thank you!😍😘❤️
***
SATU fakta pasal aku.
Aku sejenis manusia yang kalau tidur mesti kena ada banyak bantal. Lepastu aku akan susun keliling katil buat macam tembok. Barulah aku rasa nyaman dan selamat untuk tidur. Macam yang aku sedang buat sekarang.
Satu persatu bantal dan plushies aku susun elok-elok di sekeliling tilam. Dah puas hati, tangan aku julur panjang untuk petik suis lampu meja sebelah katil. Dalam sekelip mata suasana bertukar gelap. Tangan kanan aku guna menepuk bantal alas kepala manakala kiri pula merungkai sanggul. Lalu aku rebahkan tubuh ke posisi baring.
Bibir aku kumat-kamit baca Al-Fatihah dan beberapa surah ringkas sebelum akhir sekali doa tidur. Aku pejam mata, bersedia untuk diulit lena yang aku jangka akan sangat nyenyak gara-gara tubuh aku letih kesana kesini melayan kerenah client dari pagi sampailah pukul sembilan malam tadi.
Tapi baru je beberapa saat, telinga aku disajikan dengan bunyi notification dari smartphone yang menandakan ada pesanan baru masuk melalui aplikasi Whatsapp. Terus aku celik semula.
Biasa waktu-waktu macam ni tak lain tak bukan mesti Deris. Dah balik dari Singapore ke mamat tu? Menggagau-gagau aku permukaan meja untuk ambil smartphone. Dah jumpa aku genggam dan intai skrin yang sudah cerah.
Eh!!!?
Melihat popup notification kiriman dari insan yang tak pernah muncul namanya sebelum ini, terus mata aku terbuntang besar.
Susah nak percaya, aku gosok kedua mata berkali-kali. Aku tenung lagi paparan skrin. Teragak-agak jari menyentuh 'VIEW' dan tak sampai satu saat, mesej itu terpapar penuh. Tiba-tiba aku terfikir sesuatu. Adakah dia salah hantar mesej?
Tak menunggu aku terus menaip.
Oh, okey dia 'typing....'
YOU ARE READING
Mr. Dimple Yang Manis
Short Story"Aunty masuk dapur kejap ya, Umar. Duduklah dulu. Nanti Ifti bawakan air. Nak minum air sejuk ke panas?" Mendengarkan itu, mata aku terbuntang luas. Laju muka mama yang tersenyum manis ke arah anak jiran rumah sebelah, aku cari. Ewah, Puan Jasmin...