9. Bölüm

528 190 29
                                    

Ilgaz hiçbir şey dememiş gibi arabayı sürerken elime bir kimlik tutuşturdu. "Asena ismin zaten kendi kimliğinde yok ve bir de zaten bu ismini bilen sayılı kişiler var. Onun için Vira ismini katmadım."
Anlamaz bakışlar ile bir kimliğe bir de Ilgaz'a bakarak sordum.
"Ee ?"
Kimliğe baktığımda yeni kişiliğimin ismini okudum. Asena Soykır. "Sana kısaca hayatından söz edeyim. Asena Soykır inatçı ve azimli birisin. Polis olmayı ortaokula giderken karar verdin. Ailen 3 sene önce öldü. Herhangi bir akraban yok varsa da sen bilmiyorsun. Benimle ve çocuklarla geçen yaz ki gittiğimiz tatil yerinde tanıştın. Ben de seni bir şekilde kendi cinayet büroma aldırdım." Ilgaz'ın kısaca özetlediği yeni hayatım bana çok saçma geliyordu. "Ilgaz hani ben sizin deliler gibi aradığınız bir suçluyum ya. Benden nasıl polis olmamı söylüyorsun hmm ?" Bana kısa süreli göz attıktan sonra kafasını sallıyarak sinsice gülümsedi. "Öyleydin. Bu kimliğine biraz ara vereceksin." Ara vermek mi ? Asla. Ben bu kimliğimi kazanmak için çok şey kaybetmiştim. "Öyle bir şey olmayacak." Kimliği elimden fırlatarak cama döndüm. "Biraz poliscilik oynayacaksın alt tarafı. Bu işlerimizi hızlandıracak. Hem belli mi olur senin gibi bir suçlu diğer suçluları anlamamız için bize yol gösterir. Ve annen var bir de." Sondaki cümlesini bastırarak sanki beni tehdit edercesine söyledi.

Camı açarak biraz hava aldım ve düşünmeye başladım. Düşüncelerimde öyle kaybolmuştum ki arabanın durduğunu bile fark etmemiştim. Ilgaz araçtan inmiş bana gelmemi işaret ediyordu. Küçük bir tost satan yerin önünde durmuştuk. "Bir şeyler atıştıralım sonra geçeriz." Midemin açlık çığlıkları yüzünden araçtan indim. Ilgaz çoktan dükkanın önündeki küçük masaya oturmuş beni bekliyordu. O kendine ayvalık tostu alırken ben de kaşarlı tost aldım. "İçecek ne istersin ?" Çay sevmediğimden ayran istedim. Hızlıca yediğimiz tostumuzun ardından ayaklandık. Ilgaz hesabı ödemeye gidince bende ayaklandım. "Hayırdır sen nereye ufaklık ?"

"Hesap ödemeye." Beni hafifçe iterek gelmememi işaret ederek uzaklaştı. Hesabı ödeyip çıktığında ona kızgınlıkla çıkıştım. "Ne bu centilmenlik ben kendi tostumu ödeyebilirdim."

"Ne abarttın alt tarafı tost. Çok dert ettiysen bir dahakine sen ödersin olur biter." Bu anlaşma uygundu. Kafamı olumlu anlamda sallayarak teklifini kabul ettiğimi gösterdim. Araca bindiğimizde yolumuzun neresi olduğunu az çok tahmin edebiliyordum. Yolculuk boyunca zaten hiç konuşmadık. Araba durunca gözlerimi geldiğimiz yere diktim. "Ilgaz buna emin değilim." Ilgaz aracı durdurmuş bana dönmüştü. "Her şey hazır. Herkes seni bekliyor. Emin ol hiçbir sorun olmayacak sadece amaçlarımız için oynanması gereken küçük roller var o kadar." Ilgaz arabadan inerek gelip benim kapımıda açtı. Ben inince yere düşen yeni kimliğimi alıp bana verdi. Elindekini alarak arka cebime koydum. Ilgaz bana garip bir şekilde gülümsedikten sonra arkasını dönerek ilerlemeye başladı. Ilgaz'ı takip ederek Emniyet müdürlüğüne doğru ilerledim.

Aradıkları katil içlerinde olacaktı ama kimse bunu bilmeyecekti. Belki kendi işlerim için burası bana yarar sağlayabilirdi. Bir nevi zaten bunun için çok zorluk çıkartmamıştım. Onunla beraber girdiğimizde gözlerin üstümüzde fazla oyalanması en ufak bir duygu tanesi bile uyandırmıyordu. Beraber birkaç kolidor geçtikten sonra durduk.

Cinayet Büro Amirliği. Ilgaz önden giderek beni arkasında bırakmıştı. Onu hızlı adımlar ile takip ettim. Biraz daha gittikten sonra durduk. Etraftakiler meraklı gözler ile bize bakıyordu. Ilgaz'ın arkasından çıkarak büyük bir özgüven ile yanına geçtim. Yüzüme takındığım kendinden emin ifade ile bana bakan tüm bakışları tek tek inceledim. "Arkadaşlar yeni ekip arkadaşınız Asena Soykır. Sorun çıkarmadan anlaşmanız dileğiyle." Ilgaz yanımdan ayrılarak ileride duran odaya ilerledi ve durdu. "Asena tanışma faslından sonra yanıma gel." Ilgaz gidince birkaç kişi etrafıma toplandı. Onlarla tanıştıktan sonra bana yeni masamı gösterdiler. Aslına bakılırsa iyi insanlara benziyorlardı. Zamanın etkisiyle değişmezlerse tabi.

KIZIL KURŞUN +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin