Üniversitesinin dördüncü sınıfının ikinci dönemine başladığında, daha iyi bir yurt arkadaşı bulacağını ummuştu Utku Taşdemir. Fakat bu isteğinde oldukça yanılmıştı, hem de fazlasıyla.
Üniversite yaşamı boyunca oda arkadaşı konusunda yüzü pek gülmemişti. Tanımadığı kişilerle bir arada kalmaya alışkın olmadığından değildi. Gelen kişiler ya odaya bir sürü kişi çağırıyor, ya ışığı açık tutarak uyumak gibi garip alışkanlıklarına sahip oluyor, ya da eşyalarını izinsiz kullanıyordu.
Utku'nun yeniden oda arkadaşı değişikliği yapma sebebi tam olarak en sonuncu sebeptendi. Tam bir faciaydı.
Dördüncü sınıfının birinci döneminin final zamanına denk geliyordu. Odasına geldiğinde oda arkadaşı Fatih'i, bilgisayarının başında bulmuştu. Utku, Fatih'in telaşlı yüzünü gördüğünde anlamıştı farklı bir şey olduğunu, farklı bir yanlışlık yaptığını.
Onu bilgisayar başından kaldırıp masaüstüne bakmasıyla anlaması yeterliydi. Bilgisayarındaki bütün ders notları silinmişti. Hepsi. Teker teker. Utku, bütün o notları bilgisayarına kendi elleriyle yazarak not almıştı.
Silinme sebebinin açıklaması ise notlarının silinmesinden daha kötüydü. İsmini bile anmak istemediği Fatih, sırf bir oyunu indirmek için Utku'nun bilgisayarındaki fazlalık dosyaları küçültmeye çalışmıştı. Ancak bu işlemi bile halledememişti ve hepsinin silinmesine sebep olmuştu. Kalıcı olarak.
Finallere üç hafta kalmışken böyle bir şeyin yaşanması, Utku'ya uçurumdan atlamasını söylemek ve onu tekmelemekle aynıydı. Bu olayı hala hatırlamak, sinir uçlarında karıncalanmaya ve sinirden tepesinin tasının atmasına sebep oluyordu.
Oda arkadaşı Fatih'le bu yüzden sözlü olarak başlayan tartışmaları fiziksele dönmüş ve bütün yurdu ayağa kaldırmıştı. İkisini birbirini yeterince hırpalayamadan araya idare girmiş, hafif bir dudak patlaması ve göz morluklarıyla bu olayı atlatmışlardı.
Bu olay sonrasında Utku, Fatih'le yeniden oda arkadaşı olmamak adına oda değişikliği için yurt yönetimine gitmişti. İşin asıl zorluğu buradaydı.
Utku, üniversitesine yakın ve görebileceği en iyi özel yurtlardan birisinde kalıyordu. Üniversite sınavından aldığı iyi sonuç sayesinde yurt ücretinde makul bir indirim yapılmış ve burs bağlanmıştı. Diğer yurtların aksine yemekler bedavaydı, odalar iki yatağı rahatlıkla kaldırabilecek kadar genişti ve odalardan küf ya da nem kokusu gelmiyordu. Bu raddede başka bir yurtta kalmak, Utku'nun seçeneklerinin arasında bile değildi.
Ancak, dördüncü sınıfının birinci dönemindeyken bütün odalar dolmuş ve her şey çoktan ayarlanmıştı. Utku ne kadar başarılı bir öğrenci olsa ve yurt yönetimi tarafından bilinse de, bazı şeylerin yeniden ayarlanması çok zordu. Utku da bunu bildiği için, onlara başka bir yöntem deneyerek yaklaşmıştı.
''Bana yeni bir oda ayarlayamıyorsanız, o zaman bu yıl peşin ödediğim yurt ücretini geri verin.'' demişti umursamaz bir rahatlıkla. Bu da yılda 40.200,00 TL ediyordu. Utku'nun bunu derken sırıtışını tutması gerekmişti. ''Korkarım ki böyle bir işlemi hemen yapama-''
''Şu an yapmak zorundasınız çünkü diğer yurtlar için görüşmeler yaptım, benden haber bekliyorlar. Gitmem an meselesi.'' demişti hemen. Bunun ardından panikle boş oda var mı diye tekrar gözden geçirilmişti. Bir öğrenciyi bir odaya yerleştirmek mi yoksa ceplerinden yüklü bir para çıkması mı, onlara kalmıştı ama cevap belliydi. ''Ben yurt yöneticileriyle tekrardan konuşayım, size öyle sağlıklı bir geri dönüş yapayım.''
Birkaç gün sonra istediği geri dönüş yapılmıştı, ''Sizin için bir oda bulduk.'' diye. Utku rahata erdiğini düşünüp zaferine sessizce sevinmişti. Çok erken sevinmişti. ''Ancak, şöyle bir sorun var. Erkeklerin olduğu B blokta herhangi boş bir oda bulunmuyor. Sizi kızların bulunduğu A blokta bir odaya yerleştireceğiz.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECE ŞİFTİ
RomanceHerkesin uzak durmaya çalıştığı Talya'nın oda arkadaşı olmak zorunda kalan Utku, Talya'nın geceleri sık sık yurttan ayrılması yüzünden bir gün onu takip etmeye karar verir ve takibinin sonucunda Talya'nın striptiz yaptığını öğrenir. Peki ya araların...