Bölüm 23

197 13 0
                                    

''Çınar sana şimdi psikolojik bir test yapacağım, hazır mısın?''

Utku bunu dediğinde Çınar ile üniversitenin yemekhanesinde yemek yiyorlardı. Kendisinin pek de yemek yediği söylenemezdi, daha çok kaşığıyla önündeki yemeği didik didik ediyordu. Başından beri dikkati Çınar'ın üzerindeydi. Onun doyması bekliyordu, uygulayacağı test için.

Talya'ya bu konuda yeterince koz verdiği için bugün bu testi Çınar'ın üzerinde denemek istemişti. Yemekhane sırasındayken bile aklında sürekli Çınar'a bunu uygulamak vardı. Bu testin insanın tokluğuna ve açlığına bağlı olduğunu Talya'ya kanıtlayacaktı. Bunun için de şu anda önünde duran Çınar'ı denek olarak kullanmaya karar vermişti.

Karşısında hiçbir şeyden haberi olmayan Çınar neredeyse yemeğini bitirmek üzereydi ve karnının doymasını verdiği mutlulukla ağzındaki lokmaları çiğniyordu sadece. Onun üzerinde toplanan dikkatli bakışlarını, aç olduğundan fark etmemişti bile. ''Evet dinliyorum, sor sen.''

Utku sorusuna başlamadan önce oyalanıyormuş gibi zamanın biraz geçmesini sağladı. Çınar hala yemek yediği için onun biraz daha doymasını görmek istiyordu. Böylelikle onun cevaplarından daha da emin olabilirdi. Pis olmayan ağzını bu yüzden mendille sildikten sonra konuştu. ''Şimdi yolda yürüdüğünü düşün. Yürümeye devam ediyorsun ve sonra bir anda fark ediyorsun ki yanında bir çilek tarlası var ama onların etrafını çevreleyen çitler de var. Bunların uzunluğu ne kadar?''

Çınar ağzının ıslanması için içeceğinden bir yudum aldıktan sonra gözlerini çevirdi ve aklına gelen ilk cevapla karşılık verdi. Utku'nun hissettiği heyecana kıyasla oldukça sakin görünüyordu. ''İlla çitleri düşünmek zorunda mıyım? Yol üzerindeki bir tarladan bahsediyoruz, bana göre çit yok.''

Çınar'ın en azından bir yükseklik söylemesini beklediğinden Utku ne yapacağını pek bilemedi. Talya kadar deneyimli değildi ve ilk kez birisine bu testi uyguluyordu. Bu yüzden Çınar'ın beklenmedik cevabına karşı kaşlarını çatarak bir müddet sessiz kaldı. Hızlı davranmak adına bunun da bir cevap olarak sayılabileceğine, en sonunda varsayarak devam etti. ''Pekala öyle olsun. Sonrasında çilek tarlasına girdiğini düşün ve buraya girdiğinde ne kadar çilek yersin?''

Bu soruyu sorarken dikkatini olduğundan daha çok verdi. Testin gerçek olup olmadığı bu soruyla belirlenecekti. Çınar'ın bu soruya karın tokluğuyla beraber az bir miktar belirtmesi gerekiyordu. Bu yüzden soruya cevap vermeden önce tekrar ağzına bir lokma götürmesine sesini çıkarmadı. Çınar ise bakışlarını dışarıya vererek biraz düşündükten sonra ona cevap verdi. ''Anladığım kadarıyla başıboş bir araziden bahsediyoruz. O yüzden bütün tarlayı yerdim, çilek dediğin nedir ki hemen bitiyor zaten. Üstelik doysam bile yine toplardım daha sonra yemek için.''

Soruları yanıtlarken iştahı açılmış gibi Çınar tekrardan yemek yemeye başlayınca Utku ona sadece hayretle bakakaldı. Çınar, kendisinin tezini tek solukta çürütmüştü. Duruma inanamayarak kesik kesik güldüğünde Çınar'a sesini hafiften yükseltti. ''Şu anda yemek yiyorsun ve hala başka şeyler yemek mi istiyorsun? İnanılmazsın.''

Çınar'ın cevaplarından sonra sert bir şekilde kaşığıyla önündeki yemeği parçalara ayırmaya başladı. Çınar bu davranışına kınayıcı bir şekilde bakarak ağzındakileri bitirdikten sonra konuştuğunda, sesi azarlar gibi çıktı. ''Hem bana ne kadar çilek yiyeceğimi soruyorsun hem de cevabıma kızıyorsun. Psikolojik test uygulayacağına psikolojimi bozdun.''

Söylene söylene tekrar yemeğine döndüğünde, Utku'nun artık pek bir umudu kalmamıştı ama yine de diğer soruya geçti. Bu sefer konuştuğunda sesi daha ılımlıydı fakat ilk baştaki heyecanını kaybetmişti. ''En son olarak tarlanın sahibi sen tam gidecekken seni buldu. Ona ne dersin?''

GECE ŞİFTİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin