[[sextus]]

15 0 0
                                    

marec tohto roka

Konečne prišla vytúžená jar. Všetci z Deversoria na ňu čakali, hoci mali na to úplne iné dôvody.
Peyton sa tešila, že nebude musieť riešiť drevo na kúrenie. Nevedela, že šiesty mesiac tehotenstva jej dá tak zabrať. Bola vďačná, že všetku ťažkú prácu stihla predtým. Teraz bola ťarbavá a častejšie musela oddychovať. Navyše ju začali pobolievať rôzne časti tela, ktoré ani neregistrovala, že mala.
Jednoducho tohtoročná jar bola pre ňu iná.

Mel, jej najväčšia podpora, sa tešila z väčšieho slnka. Celú zimu básnila o tom ako sa bude opalovať. Tešila sa aj na jej oficiálnu prácu. V minulosti bola chyžná a vytvárať z perín kreácie a upratovanie bolo jej koníček. Toho sa počas chladných mesiacov musela vzdať, pretože nemohla nechať tehotnú ženu na všetko samú.
Navyše v hoteli pracoval aj jej priateľ, ktorý obľuboval motorky.
Sľúbil jej, že spolu podniknú viac výletov. Vtedy ešte netušil, že na to nebude čas.

Pani Jurgešová bola žena jesenná, pretože nedala dopustiť na sladké jablká skorej jesene a neopísateľné babie leto. Ale sadenie bola jej tajná vášeň a do kvetináča na parapetu si vo veľkom vysádzala tymiány a mäty, aby mala čím dochucovať svoje božské pokrmy.
Bola to prvá jar bez Penelope Dafneovej a bolo to cítiť. Aspoň pre jej najvernejšiu zamestnankyňu určite.

Občas sa len tak zapozerala von oknom. Situáciu scenérie zachraňoval pán Hezal. Opäť sa v Deversoriu zamestnal.
Peyton ho povolala, pretože s financiami sa jej pomaly začalo dariť.
A bol potrebný. Kríky sa rozkvitli, tráva sa prebúdzala a trebalo robiť aj iné údržby, na ktoré dvadsaťjedenročný Michal, jeho vnuk, nemal kapacitu manuálnych zručností.
On sa veľmi rád vrátil. Tešil sa na kartové večery a západy slnka. Nechcel to o sebe hovoriť, ale dušou bol romantik.

Z pôvodných zamestnancov teda zostala len tá trojica. Peyton bola zo seba sklamaná, že neudržala všetkých. Ale nevychádzalo to. Finančne sa jej začalo dariť až potom, čo zavolala poradcu. Ten jej dočasne pomáhal s účtovníctvom a tiež bol ubytovaný medzi zamestnancami Deversoria.
Pribudla posila v kuchyni, pretože od marca sa začali chodiť ľudia ubytovávať.
A pani Jurgešová sa síce rada trhala pre blaho iných, ale nebolo jej to umožnené. Jej nová šéfka dostala po známosti typ na ženu, ktorá by jej mohla v kuchyni pomôcť.

Nová čašníčka a umývačka riadu tam bola len jeden týždeň, ale zatriasla celými základmi Deversoria. Zo začiatku oslovila pani Beátu z jedného hlavného dôvodu. Mala krátke vlasy na pánsky strih a to znamenalo, že jej nebudú padať do jedla. Na to bola vážená kuchárka príliš háklivá.
Mala 29 a milovala rock. Možno urobili chybu, keď jej dovolili zapnúť rádio v kuchyni. Odvtedy sa pokojný spev vtákov nedal počuť vďaka vypalovačkám z pekelnej hracej skrinky.
Hosťom to však po čase začalo prekážať a tak sa jej kolegovia zložili na veľké slúchadlá, ktoré jej zabezpečili dokonalú súkromnú párty.

„Mohla by si prosím obslúžiť tamtoho hosťa? Čaká na objednávku už poriadne dlho, riady počkajú.“ drigovala Peyton zťažka, pretože ju bolela hlava.
Po večeroch si vyhľadávala informácie o svojom zdravotnom stave, pretože tehotná nikdy nebola, ale mala pocit že na konci deviateho mesiaca zomrie a nie, že porodí.

Zamestnanci neboli zvyknutí na prísnu pani Merelyovú. Nikdy nemala ambície mať pod sebou ľudí. Väčšinou fungovali len ako seberovní kolegovia a všetci ju preto mali radi. Aj preto.

„Pobyt sa mu končí až o 4 dni. Dovtedy mám času dosť.“ zavtipkovala Dária Reverendová.
Peyton neprotestovala. Vedela, že ju počúvne a pôjde ho obslúžiť.

Ako vychádzala z Deversoria, stretla sa s ďalším prírastkom do partie domácich.
Tento bol síce dočasný, ale predsa sa zabýval.

„Dnes by si mala objednať stavebný materiál na posledné ubytovacie altánky. Do konca mesiaca by sme mali vystačiť a ešte aj ušetríš.“ informoval ju s povzbudzujúcim tónom. Peter Akner bol ten finančný poradca. A nikto by ho nemusel predstavovať. Mal okuliare, vždy dokonale uliaty oblek a vlasy začesané dozadu. Jeho hlas by sa hodil do reklamy na životnú poistku. Seriózny a výrazný. Ale mal mozog. A pán zahradník zistil, že v žolíkovi je naozaj dobrý.

DelexeniumWhere stories live. Discover now