[[duodetriginta]]

12 0 0
                                    

6. deň pred svadbou sa začal ten naozajstný stres. Ten stres by bol v každom prípade, no nie v takej miere ako vtedy. Prstene neboli. Tie mal na starosť Detektív X, ktorý sa z predchádzajúceho večera musel kvalitne vyspať. Neprišiel na raňajky. A to spôsobilo vlnu kritiky

Kate Elensová bola dramatická a neutíšiteľná.

„Ten tvoj brat je neuveriteľný. Do svadby máme sotva týždeň a on ani nevypočul všetkých ubytovaných. Namiesto toho podozrieva moje priateľky. A teraz tu nie je." rozčuľovala sa nepatrične nad volskými okami pani Jurgešovej.

Za stolom sedela nazúrená budúca nevesta, pochopiteľne po jej boku aj Richard Xavier. Ten posledný krát ťukal do mobilu. Už len posledný mail a venuje svadbe celú svoju dušu. Tak sa zaprisahal frustrovanej Elensovej, ktorá bola ochotná vraždiť. Vedľa neho bol ešte posledný zástupca mužského pokolenia, pán Peter Akner. Okrem iného aj zástupca zdravého rozumu a svadobného rozpočtu. Jeho výpomoc sa mala po svadbe definitívne končiť. Preto sa rozhodol vyťažiť zo svojej pozície čo najviac, tak, aby zanechal dobrý dojem. A darilo sa mu to. Aspoň tak sa tvárila osoba uzatvárajúca raňajkový kruh. Pani láska Amanda Liverová, ktorú si budúci novomanželia vybrali predovšetkým pre praktické záležitosti svadby. Netušili, že šiesty deň pred svadbou nebude nič hmatateľné hotové.

Hlavná vec, že si odprisahali oporu, spoznali svoje slabosti, napísali predsvadobný list, 100 vecí, ktorých si na druhom vážia a stihli si urobiť množstvo spoločných cvičení trpezlivosti, pomoci a obety. Amanda Liverová by so svojou zásobou šibnutých nápadov dokázala vydať romantický bestseller tohtoročnej sezóny. Aspoň takto skepticky na to nahliadal Richard. Jeho nastávajúca ani po tom všetkom nebola spokojná. To ho vytáčalo. Celá predsvadobná maškaráda bola pre neho rituál obety. Neprekvapilo by ho, keby pani láska prišla s vencom púpav a šlo by sa pliesť. Zdalo sa mu, že sa dostatočne dobre vyhýbala tomu, na čom skutočne záležalo. Predsa na svadobnom dni a jeho zabezpečení. Konečne vypol mobil a bol plne odhodlaný vziať praktické záležitosti do svojich rúk.

Aj tie prsteňové. Začínal veriť známemu otrepanému pravidlu, že obuvníkove deti chodia bosé. Lebo detektívovi príbuzní nemali prstene pár dní pred svadbou.

„Po raňajkách za ním zájdem. A že sa veľmi rýchlo rozhýbe." odhodlane sľúbil hysterke po jeho boku a myslel to vážne. Obzrel sa na stôl, kde pán detektív sedával, ale jeho miesto bolo prázdne. No veď počkaj. Nahnevane pohrozil neprítomnému a čakal, čo sa pri raňajkách bude odohrávať ďalej.

„Milujem ťa." šepla na znak vďaky Kate a miera pobúrenosti so štipkami agresie a namosúrenosti o čosi klesla. Všetci sa pri stole uvolnili.

„Tak teda, lásky. Zrekapitulujme si vaše požiadavky." zatlieskala nadšená Amanda a prečítala slohovú prácu Kate, ktorá si na opise svadby dala skutočne záležať. Jediný koho táto časť nezaujímala bol finančný poradca. Praktický muž sa pozeral na umelecky založenú ženu sediacu vedľa najstaršieho Xaviera. Nevnímal dojemné opisy obradu, ani nadšené vzdychy autorky veľdiela. Zakýval jej, aby nadviazal so svojou obeťou pozornosti kontakt.

Bianka sa veľkoryso usmiala aj zadnými stoličkami a odkývala. Bolo to bezvýchodiskové. Zamilovala sa. Nešlo to skryť, nešlo to porieť. A najhoršie bolo, že jej tvár nespolupracovala ani vedľa cynického otca. Ani sa neunúvala skrývať svoju náklonnosť.

„Ešte nájsť pánovi detektívovi frajerku a môžem spokojne vyhlásiť, že po máji tohto roka môžem spokojne umrieť." skonštatoval sám pre seba, lebo Bianka bola mimo a selektívne hluchá. Počula náznaky od Petra, keď mu z pier odčítala, či pôjdu po raňajkách na prechádzku. Mala dovolenku, mohla chodiť koľko chcela. Premlčala pred sebou skutočnosť, že pôvodne si ju zobrala preto, aby pomohla svadobčanom. Ale nechcela mrhať časom. Spokojne prikývla a rukami, konkrétne ukazovákom a prostredníkom, ukázala prechádzanie posunkovou rečou. Chichotala sa ako šialená, keď Peter svojou rukou a imaginárnom postavou, ktorú stvoril zo svojich prstov naznačil nadšené podskočenie. Neskôr sa vymyslená postavička podkla o solničku.

DelexeniumWhere stories live. Discover now