[[novem]]

12 0 0
                                    

máj tohto roka

„Dovoľte, aby som sa predstavila. Som Amanda Liverová, svadobná koučka.“  energická vysoká dáma v klobúku a farebnej sukni na seba obrátila pozornosť. Mala výrazný makeup, hlas aj prejav. Stačila prísť do Deversoria na pár minút a už jej bol plný hotel.

Záhradník prekvapivo prestal strihať stromčeky a venoval jej svoju plnú pozornosť. Mala okolo štyridsiatky, ale Mel bola na tom s elánom pre život zďaleka horšie. Aj keď, teraz ju pri úplnom vedomí počúvala.

Boli tam všetci zamestnanci hotela a noví budúci novomanželia. Všetci na ňu hľadeli ako na prízrak.
Začínal sa dvojtýždňový kolotoč predmanželských príprav bez hostí a mesiac v prípade, že by sa do toho počítali aj hostia.
Deversorium dostalo zas a opäť svoj typický nádych. Všade sa rozprestierala zelená príroda. Nebo kontrastovalo so svojou výraznou modrou, aby sa nenechalo zahanbiť.
Bol to jeden gýčový deň s ešte gýčovejšou hlavnou inscenátorkou toho celého.
„Som veľmi poctená, že pani riaditeľka dala možnosť tomuto krásnemu priestoru na to, aby sa v ňom zrodila láska. Ďakujem, Peyton. Lebo mojou hlavnou úlohou je naučiť ľudí ako správne milovať. Novomanželia sú pohonom menom láska doslova zakliati. Ja sa pokúsim túto kliadbu premeniť na niečo menej desivé. Naučím vás umeniu manželstva. Umeniu milovať a byť milovaný, lebo iba a jedine na tom skutočne záleží.“ na všetkých vrhla veľký úsmev veľkými zubami a všetkých si dôkladne premerala.
Nie každý bol spôsobu jej výučby naklonený, ale keď bola povolaná nevestou, vedela, že je tam správne.

Peyton so svojou pragmatickou náturou ťažko počúvala drísty o láske, pretože jej spôsobila kedysi toľko bolesti, že by ju nepriala ani najväčšiemu nepriateľovi. Bohužiaľ nemala komu dať najavo, že sa na celú svadobnú koučku pozerá skepticky. Skúsila to na Mel Odyseovú. Márne, pretože tá dobývala pohľadom Michala Hezala. A ten sa nechal a popri rečnení o láske sa na svetlo svojej lásky nepretržite pozeral.
Nezahálala ani pani kuchárka Jurgešová, ktorá nenápadne poškulovala na záhradníka Hezala staršieho. Ten však ako jediný zase pokračoval v práci a na nijaké pohľady nebol zvedavý. To ju častokrát zobúdzalo z ilúzie jej vymyslenej zamilovanosti. On očividne nikdy nejavil záujem.

Nová posila Reverendová to nedávala najavo, ale o láske sa jej počúvalo so slzami v očiach. Veľmi túžila ľúbiť, ale nemala koho.
Finančný poradca bol mysľou niekde vo svojich číslach, takže sa vlastne za prítomného vôbec nepovažoval. A keďže bol mysľou v číslach od strednej školy, láska sa ho v romantickom ponímaní vôbec netýkala.

No a tí hlavní, ktorým táto učiteľka lásky prišla do života sa zmätene pozerali jeden na druhého. V popise práce mala praktické veci. Vedela úžasne manažovať pečenie a dekorácie. Dokonca aj financie údajne vedela veľmi dobre rozrátať, aby im ešte  vyšlo na raňajky po svadobnej noci.
Mala síce dole v podrobnostiach uvedené, že k práci pristupuje s láskou, ale považovali to za formalitu a otázku pekných slov. Ani Kate, ani Richard nepočítali s tým, čo im práve predostrela.
Všimla si ich zmätené blúdiace oči a schuti sa zasmiala.

„Ale vážení. Mojenkovia. Nepozerajte sa na mňa ako keby som vám zjedla večeru. Samozrejme, že budeme ochutnávať zákusky a počítať porcie. A zorganizujeme obrad a únos nevesty a všetky veci okolo. Ale bez lásky to, sakra, nejde. Ak budete ľúbiť, všetko zvládnete lepšie, verte mi.“ povzbudivo sa na nich usmiala. Niektorí dúfali, že sa ospravedlní v znení, že povedala fór.
Našťastie novomanželia budúceho mesiaca si mohli vydýchnuť.
V konečnom dôsledku urobí všetko ako bežná svadobná koučka. Iba bude mať reči navyše, dodal si pre seba Richard Xavier. Ten nezaprel, že je brat Christophera Xaviera.
Na emócie sa títo dvaja len ťažko spoliehali. A o ich využívaní nebolo ani reči.

DelexeniumWhere stories live. Discover now