25. Fejezet

443 35 0
                                    

Sosem volt nővérem, de valamiért, mindig szerettem volna egyet. Arra is vágytam, hogy megtanuljak korcsolyázni, de soha nem volt hozzá tehetségem. Erre már kislányként rájöttem, amikor más gyerekeket bámultam a korcsolyapályán, akik vidáman száguldoztak a jégen. Én nem voltam elég bátor ehhez. Már akkor is egy gyáva alak voltam.

A nagyobbak korcsolyázni tanították a kisebbeket, a nővérek segítettek a kistestvéreiknek. Én pedig ott ültem egyedül a padon, magányosan. A szemembe könnyek szöktek, akárhányszor néztem őket.

Az akkori mostoha apám, Ethan, korcsolyaoktató volt, így anyával párszor megvártuk, míg letelik a műszakja. Anya az autóban maradt, én viszont minden egyes alkalommal kikönyörögtem nála, hogy hadd mehessek be nézni a korcsolyázó embereket. Az ottani dolgozók már jól ismertek engem, így simán beengedtek.

Az egyik nap, amikor pálya felé sétáltam, meghallottam a mostoha apám dühös, kiabáló hangját. Egy nálam két fejjel magasabb, idősebb lánnyal vitatkozott. Ami legelőször feltűnt rajta, hogy az a hosszú, hullámos, fekete haja és a megigéző szemei. Akkor láttam először, de képtelen voltam levenni róla a tekintetem.

- Ne is álmodj versenyről, ha még egy egyszerű forgást sem tudsz megcsinálni hibátlanul! Soha nem tanulsz a hibáidból! Mégis miféle trófeát akarsz te nyerni?

- De hiszen én próbálkozom! Miért nem veszi észre? - vágott vissza a lány.

- Ne feleselj velem, hanem csináld amit mondok!

- Folyamatosan azt csinálom! - kiabálta túl a lány. - Addig, amíg sikerülni nem fog! Én adom fe...

- Attól, hogy fel mered emelni a hangodat velem szemben, még ugyanolyan gyenge maradsz! - vágott a szavába a férfi. Félrenéztem. Valamiért nem bírtam tovább bámulni, ahogy bántja azt a fekete hajú lányt.

Amikor újra felnéztem, arra lettem figyelmes, hogy dühös léptekkel halad el mellettem, egyenesen az öltöző felé.

- Darcy? Egek, hogy te mekkora rosszcsont vagy - nevetett fel Ethan. - Már megint besurrantál?

Szerettem őt. A nevetését és a szarkalábakat a szeme szélén, a rövidre nyírt szakállát, a béna vicceit és talán még azt is, hogy néha szigorú. De legjobban azt imádtam benne, hogy boldoggá teszi anyát és engem. Három éves korom óta ő gondoskodott rólunk. A valódi apámat sosem ismertem személyesen, mert már a születésem előtt elhagyta anyát, de nem is éreztem a hiányát. Ethan kárpótolt minket. Mondhatni, jó gyerek korom volt, amíg a házasságuk meg nem romlott anyával. Kilenc éves voltam, amikor elváltak. A mai napig hiányzik.

Aznap, miközben hazafelé mentünk az autóval, nem bírtam magamban tartani a kérdést.

- Apuci, miért beszéltél olyan durván azzal a lánnyal?

- Azért, mert újra és újra elköveti ugyanazt a hibát.

- De azt mondta próbálkozik - tettem keresztbe a karomat magam előtt.

- Igen, de a próbálkozás sokszor nem elég, Darcy. Azért ejtünk hibákat, hogy tanuljunk belőle.

- De az miért baj, ha nem sikerül neki egyből?

- Visszatérünk rá nagyobb korodban. Még kicsi vagy, hogy megértsd ezt, szivecském.

Miközben felidéztem magamban ezeket az emlékeket, az íróasztalomra hajtottam a fejem. A mai napig emlékeztem rá, hogy egy nap, amikor szokás szerint ott ültem a pálya szélén, az a lány kinyújtotta a felém a kezét.

- Gyere - mondta.

- H-hova? - dadogtam értetlenül.

- Megtanítalak korcsolyázni.

Az edző - The Trainer (Befejezett)Where stories live. Discover now