Kémia és fogadó óra

121 8 0
                                    

Október 13. Hétfő

Ma volt a fogadó óra.

De mindent a legelején. A fiúk a szombati versenyről storizgattak mikor Reni és Virág megjöttek.

- Sziasztok - köszönt Reni, Virágnak úgy látszik rossz napja van. Szótlanul szemébe fésült hajjal nézett ránk.

- Pete Wentz, meggyógyultál? - röhögött fel mellettem Rics, de Virág nem nagyon reagált csak szomorkásan nézett.

- Gratulálok a versenyhez - szólalt meg Reni, Cortezre nézve.

- Kösz - bólintott, flegmán Cortez. Kicsit csalódott, hogy Reni nem ment el a versenyre hiába hívta meg.

Én a fejemet megrázva ültem le a lépcsőre Cortez mellé.

Miután Reniék be mentek, Cortezhez fordultam.

- Helyesen tette, hogy nem ment el - mondtam.

- Lehet de akkor is szárul esik.

- Akkor se legyél paraszt vele. Azzal nem oldasz meg semmit.

- Jól van.

- És Rebi miért a lóval mentél? Nem is vagytok jóban - nézet rám furán Zsolti.

- Mert ő előbb szólt. Azt mondtam neki, hogy el megyek. Úgyhogy arra mentem el - magyaráztam meg.

Kémián szeretett tanárnőnk köszönés nélkül be csapta a naplót és kiadta az órai feladatot.

A párban, dolgoztak én viszont egyedül egyedül. Atomszerkezeti modell, nagyon egyszerű a tankönyvi ábra és magyarázat alapján kellet összerakni. Elsőnek lettem kész, ki vittem Gondosnak aki meghatódva nézegette egy darabig majd be írta az ötöst.

A többieknél megosztó volt, hogy mennyire tartották egyszerűnek a feladatot.

Arnold utánam készült el egyébként nagyon gyors volt. Zsolti csak értetlenül nézte ahogy Arnold megoldja a feladatot. Kinga és Gábor között semmi összhang nem volt, Gábor próbált segíteni de Kinga össze, vissza veszekedett vele. Andris és Jacques rosszul csinálták ezért néhány darab pálcika nekik ki maradt a modellből. Dave és Robi nagyon küzdöttek egymással, Davet abszolút nem érdekelte a feladatot, ezért a pad alatt nyomkodta a telefont, Robi pedig a pálcákkal akart kardozni. Virág és Cortez modellje a földre esett és utána már nem tudták befejezni.

- Pósa miért fekszik a padon? - szólt éles hangon Gondos.

- Tanárnő, már elkészültünk - köhintett Rics.

- Valóban? Ennyi idő alatt?

Hozd csak ki! - mondta Gondos - nagyszerű teljesítmény, Richárd. Igazán nagyszerű. Ez természetesen ötös - bólogatott Gondos.

- Na ne már! - háborodott fel Dave.

- Felmayer, ahogy látom, még nem vagy készen. Szeretnéd, hogy most, azonnal osztályozzam? - kérdezett vissza Gondos.

- Dehogy tanárnő - szabadkozott egyből Dave.

- Remélem a szüleitek jönnek a fogadó órára - nézett ránk felváltva.

Ennek nem lesz jó vége. Gondos nagyon oda van a két kis kémiai zseniéért, pedig abból egy sötétebb kémiából mint a bór.

- Bencze, megkérdezhetem, mégis mit csinálsz? - förmedt rá Virágra.

- Elnézést, tanárnő, leejtettem ezt a pálcát - szabadkozott Virág.

- Ahogy látom, semmi szükséged arra a darabra - legyintett nem törődően Gondos.

Virág nem nagyon értette, hogy miért mondta ezt, ezért nem vette magára csak vissza sétált a padjához.

Szünetben le mentem az udvarra Reniékkel, a padon ülve beszélgettünk leginkább a fogadó óráról

- Ez olyan gáz. melyik szülőmmel járok jobban, ha anyu jön Gazdaghoz vagy ha apu? - gondolkozott Virág.

Arnold összecsukta a könyvet és a Virágra nézett.

- Miért fontos, hogy melyik szülőddel közli Gazdag, hogy sötét vagy a matekhoz? - érdeklődött.

- Hát, mert ha anyunak, akkor tuti megvon valamit, a netet, a tévét vagy ilyesmit. Viszont ha apunak mondja ő nem fog semmit csinálni, mert még mindig a kedvemben akár járni. Ez az! - jött rá hirtelen Virág - aput küldöm a fogadó órára.

- Szerintem anyukád is tudni fog róla - gondolkodott el Reni.

- Igen, tudni fogja. Előbb utóbb biztos rá jön. Talán jobb is ha előbb gondoltam végig.

- Nem, nem beszélnek egymással. Ez jó terv. Zseniális vagyok! - mondta vidáman.

- Tényleg az vagy - mosolyogtam Virágra.

- Én nem a zseniális kifejezést használtam, de mindegy - gondolkodott el Arnold.

Olvasón Poe egyik könyvet vettük.

Utána én gyorsan haza mentem Virággal csak pár szót beszéltünk MSN-en. A rajzhétről beszéltünk. Aztán haza jöttek a szülei, nem sokkal később anya is megjött.

- Jaj kicsim - kezdte anya mikor el vettem tőle az egyik szatyrot (el ment vásárolni a szülői után) - hol van Ricsi vele is szeretném megbeszélni a szülőit - érdeklődött.

- Fel szaladok szólok neki - mondtam és felmentem a lépcsőn.

- Rics gyere le - mondtam megint kopogtam az ajtaján.

- Jövök - nyitott ajtót.

- El se hiszem, egy-két panaszt említettek csak, de Gondos tanárnő. El se hittem mikor rólatok mesélt. Micsoda csodás gyerekeim vannak - álmélkodott - versenyre is szeretne küldeni majd titeket. A kis kémikusaim - tette a kezét a szívére.

- Mi? - nyögte ki Rics nagy nehezen.

- Versenyre? - kérdeztem vissza majd elmosolyodtam - ez szuper - bólogattam, éreztem, hogy Rics értetlenül néz rám de nem foglalkoztam vele.- mondtad is, hogy szeretnél menni versenyre, mert mennyire szeretted a kémiát - nézem Ricsre, azt az arcot mindenkinek látnia kellett volna, le írhatatlan.

- Ezesetben mindketten mentek - nézett ránk felváltva anya.

- Én nagyon nem szeretek versenyezni, úgyhogy nem mennék. Nagyon lámpalázas vagyok - motyogtam fél hangosan, le hajtott fejjel.

- Mi van? - rázta meg értetlenül Rics a fejét.

- Akkor csak a bátyád megy - mondta anya és nagy mosollyal az arcán ment el pakolni a konyhába.

Gyorsan fel szaladtam a szobámba és a gépem megőrült, szinte mindenki írt az osztályból.

Virág volt ki akadva mert mind a két szülője el ment a fogadó órára, úgyhogy Gazdag azért mindkettőjükkel közöltem, hogy Virág nem ért a matekhoz. A szülei meg persze össze vesztek, az egész suli tőlük zengett.

Zsolti a töri miatt szívta meg a PS-től el is tiltotta az apja.

Dave több sebből is vérzett bukás téren, töriből és magyarból sem áll valami jól.

Cortezt is Kardos szidta ezért maradnak a korrepetálások.

Akit Kardos viszont nagyon dicsért az Arnoldot, őt az összes tanár dicsérte, nem is csoda hisz kitűnő. Azonban Arnold inkább egy rajzon dolgozott Reninek a rajz miatt, a végeredményt át küldte, tényleg nem lett a legjobb rajz.

Renit Vladár biztos szidta nem jön ki valami jól.

Rics vagy kb fél óra múlva be jött meg kérdezni, hogy ezt miért.

- Ha nem másolnál állandóan Reniről nem kéne menned. Szegény lányt nagyon ki használjátok.

RebWhere stories live. Discover now