Kit hívtál strébernek?

142 7 0
                                    

Október 2. Csütörtök

A lépcsőkön ültünk és nagyban röhögtünk valami lényegtelen hülyeségen mikor is Reni és Virág csörtetett el mellettünk. Reni nagyon dühösnek, Virág pedig úgy tűnt, nem tudja mi van. Gyorsan utánuk mentem. Csak a suliboxoknál derült ki hogy mi a baja Reninek.

- Ez annyira aljas! Mekkora szemét! - akadt ki Virág.

- Te is ezt gondolod rólam? - nézett rám hirtelen Reni - hogy stréber vagyok? - egészítette ki.

- Dehogy is és szerintem Cortez sem gondolja ezt. Ez csak valami félre értés - mondtam hitetlenül megrázva a fejem.

Ma egész sok jegyet kaptunk. Fizikából ötöst, franciából négyest az egyik feladatot el rontottam, és matekból kikaptuk a témazárót, egy négyest és egy ötöst kaptam rá.

Reninek mind ötös lett, de nem tűnt valami vidámnak.

Matek után mentem ki a teremből a fiúk nagyban beszélgettek mikor utánuk szóltam.

- Na már meg se vártok - néztem rájuk tettet fel háborodással.

- Azt hittük bent maradsz a stréberrel - mondta Zsolti.

- Olyan szánalmas - rázta meg a fejét Dave.

- Mindenből ötöst kap és egyből azt hiszi több nálunk - röhögött fel Cortez.

Ezt nem hiszem el! Hogy beszélhetnek így valakiről, főleg Reniről?

- Nagyon szemetek vagytok - vágtam hozzájuk és mellettük el menve még a vállammal neki mentem Corteznek.

- Ennek meg mi baja? - hallottam még Cortez hangját.

A büfébe mentem. Órák után Cortez jött oda hozzám.

- Szerinted most beszéljem meg Renivel a korrepetálást vagy holnap? - kérdezte miközben ki mentünk a teremből.

- Neked meg mi bajod? - ráztam meg a fejem - nagyon seggfej tudsz lenni.

- Mi van? - nézett rám értetlenül.

- Beszélj vele most - vontam vállat és odaszaladtam a két lányhoz.

- Rebi - örült meg egyből Virág.

- Sziasztok - állt meg Cortez mellettünk, Reni pedig egyből becsapta a szekrény ajtaját, biztos dühös Cortezre. Azt mondjuk meg is értem.

- Szia - köszönt halkan Reni.

- Reni a korrepetálást mikor kezdjük? Hogy érsz rá - a szemét, hogy meg játssza magát a kedves hangsúllyal meg az izgatottan csillogó szemeivel.

- Nekem mindegy, rád bízom.

- És hol? - érdeklődött kisfiúsan Cortez.

- Azt is - vonta meg a vállat Reni.

- Ha mégsem szeretnéd, akkor... - megforgattam a szemem és már mondtam volna a magamét mikor is Virág szólalt meg.

- Ez nem volt szép tőled! - akadt ki hirtelen Virág.

- Mi? - nézet értetlenül Cortez.

- Hogy Reni segít, hogy ne bukj meg, te meg ilyen csúnyán beszélsz róla! Tudod mit? Gonosz vagy! - magyarázott Virág.

- Ritka nagy szemét vagy! De tényleg! Ha valami bajod van mond meg Reninek szemtől szembe. Hihetetlen! Annyira gerinctelen vagy! - akadtam ki teljesen, amúgy is nem úgy volt, hogy szereti akkor miért beszél róla ilyen csúnyán és miért Reni háta mögött teszi ezt. Ennek semmi értelme!

- Nem tudom miről van szó - túrt a hajába idegesen Cortez.

- Nem fontos, csak ha teher a korrepetálás, akkor nekem mondd, ne a többiekkel nevess ki. Én tényleg szívesen segítettem volna - Cortez talán még levegőt is elfelejtett venni, olyan értetlenül nézett ránk.

- Még mindig nem tudom, hogy miről van szó - mondta tehetetlenül Cortez.

- Nem érek oda, ha a stréber elkezd érvelni az irodalom fontosságáról - idézte Reni Cortez szavait.

- Mindenből ötöst kap és egyből azt hiszi több nálunk - mondtam én is a szavait idézve.

- Igen ezt mondtam. És? - rázta a fejét. Mi az, hogy ÉS?!

- Halottam, hogy ezt mondtad - mondtuk egyszerre Renivel.

- És? - ismételte magát Cortez aztán el röhögte magát - Kingáról - nézett Renire - és Neményiről - nézett rám - volt szó - fejezte be.

Fél kezével neki támaszkodott a szekrénynek és szórakozottan nézett ránk.

- Ó - csodálkozott Reni.

- Ó - mondta furán Virág.

Én meg el röhögtem magam.

- Na sziasztok. Rebi jössz? A deszka parkba megyünk - lökte el magát a szekrénytől.

Mikor oda értünk a fiukhoz, Cortezt és engem egyszerre hívtak telefonon. Mind a ketten megnéztük a kijelzőt és egy "bocs ezt fel kell vennem" után kicsit félre álltunk.

- REEED - üvöltött a telefonba Robi, mire el röhögtem magam.

- Mi az - kérdeztem.

- Ezt nem hiszed el - mondta jó hangosan - fel robbantottam a mikrót - röhögte el magát - úgyhogy kéne zsé, hogy vegyek egy újat. Anyám tökre kiborult - magyarázott.

- És mit gondolsz honnan lesz pénzed? - kérdezte tőlem.

- El megyek kocsit mosni. Jössz? - kérdezte mintha ez teljesen normális lenne.

- Ömm ja megyek - bólintottam rá bizonytalanul.

- Okés! Holnap el mondom a részleteket - röhögött - na szia Rebi - búcsúzott el és le tette.

Vigyorogva mentem vissza a társasághoz.

- A nagyi mondta, hogy mennyek haza szóval később megyek csak le a deszka parkba - mondta Cortez.

- Aha - mondta Rics.

- És te min vigyorogsz? - kérdezte Cortez mire megráztam a fejem.

- Megyek kocsit mosni - röhögtem el magam.

- Mer - kérdezte Zsolti értetlenül.

- Robi felrobbantott egy mikrót - vontam vállat. Mire mind el röhögtük magunkat.

Cortez végül nem jött el a deszka parkba. Renihez ment a körrepetálásra. Amiről elég rendesen ki faggattam, szóval késő estig telefonáltunk.

RebWhere stories live. Discover now