Degradál, bolond

250 6 0
                                    


Szeptember 2. Kedd

A reggel ugyan úgy telt, anya kérte hogy a tesómmal mennyek. De amint ki értünk egymás mellett a kapun, én előre mentem. Ő nálam valamivel lassabban deszkázott a suli felé. 

A suliba be érve a titkárságra mentem. Meg kaptam a kombinációs lakatot a suliboxhoz. A belépő kártyám meg a diákom. A suliboxom Virágé mellet van épp ott álltak Renátával. Virág a szekrényét dekorálta. 

- Együttesek- mondta Virág 

- Sziasztok - néztem rájukogva és kinyitottam a szekrény ajtaját.

- Szia - köszönt Renáta félénken - Reni vagyok tegnap még nem beszéltünk - mondta kedvesen 

- Virág - mutatkozott be a másik lány is 

- Rebi - mosolyogtam - szekrényt dekoráltok? - kérdeztem és be raktam a deszkám a szekrénybe.

 - Aha az enyémben együttesek lesznek - magyarázta Virág 

- Az jó. Gondolom MCR vagy FAB típusú együttesek - mondtam

- Igen! - lelkesedett Virág - Ismered őket? - kérdezte nagy szemekkel

- Futólag - vontam vállat és becsuktam az ajtót a szekrényemen.

- Én rajongók a FAB-ért - mondta Virág 

- Aha. Majd megnézem ha kész? - kérdeztem.

- Persze az naon jó lenne - vigyorgott a lány. Mi az a naon? - én is megnézhetem majd a tiéd? - kérdezte. 

- Na ná - mondtam - a tiédet is meg nézhetem majd - kérdeztem Renire nézve aki csak bólintott- oké - mondtam kicsit furán, elég felénk ez a Reni - még beszéljünk - mondtam és ott hagyva őket be mentem a terembe.

Le ültem a padomba és zenét hallgattam. Keresgéltem de nem találtam semmi jó zenét. A szünet legalább el telt. 

Első óra irodalom. Először az ofő jött be amíg Heller magyarázott én elő pakoltam. Arnold el késett, szerintem ez szokása lesz.Arnold beszélt, én meg csináltam azt amit az ofő kért. Az ofő kérte hogy tegyünk ki kis táblákat, Arnold ebbe is belekötött. 

Be jött az új tanár. 

- Ki használta a degradál kifejezést? - kérdezte. A válasz Arnold, mi a nyereményem?- És ki tudja mit jelent - kérdezte mire hárman felemeltük a kezünket. Kinga szinte ki eset olyan lendülettel tette meg ezt a mozdulatot, Reni félénken és nyugodtan jelentkezett. Én meg csak lazán felemeltem a kezem. A tanár fel írta a táblára a szót és kétszer alá húzta 

- Mit jelent? A világos barna hajú lány? - kérdezte Renit pásztázva 

- Lealacsonyít, leminősít- válaszol zavartan Reni. Én is és Kinga is letette a kezét.

- Nagyon szép, köszönöm - bólintott a tanár. A tanár most a nevét írta fel a táblára. Kardos Kálmán. Szóval Kardos. 

Reni végig behúzott nyakkal ült. Ezzel nem is volt egyedül. Én leginkább a tankönyvet meg a szöveg gyűjteményt firkáltam. Ha már ki kellet nyitni. Mikor csengettek már pakoltam volna el mikor a tanár szólt.

- Ti négyen- mondta Reninek, Kingának, Arnoldnak és nekem címezve. - Ajánlom figyelmekbe az olvasókört. Ez a szakkör hétfőnként az iskola könyvtárában van. Jövő héten, a nyílt szakkörök héten el is jöhettek, addig pedig ajánlom figyelmetekbe az iskola könyvtárat. A Szent Johan igen nívós büszkélkedhet, a nyáron teljesen felújították, és folyamatosan bővül a könyvtár. Gondoltam titeket érdekelni fog. - magyarázott, nekem meg a szavam is el akadt. Ez szuper. Szeretek olvasni, Rics tutira nem jön ilyen szakköre, és nem is keveredik bajba azzal, hogy a könyvtárban ülök. Unalmas, lehet. De talán jót is tehet nekem egy kis unalom. Kinga valamit válaszol de nem nagyon figyeltem Reni csak bólintott és el ment. Miután Arnold is el ment megszólaltam én is. 

- Nem is tudom - mondtam Kardosra nézve.

- Gondold át. Ahogy hallottam okos vagy.- mosolyodott el ami kicsit furcsán hatott. Úgy halottam, hogy nem nagyon mosolyog, maximum mikor meg buktat valakit. 

- Eddig nem pont arra használtam az eszem mint amire kellett volna.- mondtam és én is elmosolyodtam. Csak épp én szomorúan.

- Változnak a dolgok - mondta Kardos és kiment a teremből.Én meg a helyeremre mentem. Ahol Dave a padomnak támaszkodva állt. 

- Mit akart Kardos? Máris meg buktat? - kérdeztem csak le ültem a helyemre és a padra hajtottam a fejem. 

- Az olvasókörbe hívott.- mondtam és oldalra fordítottam a fejem kinézetem volna az ablakon de Dave feje jelent meg előttem ahogy le guggolt a padom mellé. 

- Az meg mi? - nézet értetlenül 

- Egy szakkör, olvasással kapcsolatos - mondtam 

- De minek? Manapság már ki olvas? Rá adásul régi és poros könyveket? - kérdezgetett 

- Én! - mondtam vigyorogva 

- Bolond vagy - mondta egyszerűen és ott hagyott.

Aznap meg volt néhány óránk semmi extra. Szünetekben szüntelenül telefonoztam. Az utolsó óra után mint mindenki más haza indultam. De a telefonom meg csörrent.

- Minden nap fel fogsz hívni? - kérdeztem ki szedtem a suliboxból a deszkám 

- Ma későn megyek haza de a bátyád meg egy barátja is otthon lesz. - mondta - azt akartam még kérdezni, hogy minden rendben volt-e ma? - kérdezte

- Aha semmi különös nem történt - mondtam az igazat 

- Biztos? - kérdezett vissza 

- Igen! Képzeld nem történt semmi. - mondtam idegesen és ki léptem az iskolából lecsaptam a deszkám az aszfaltra. 

- Jól van - mondta anya - most megyek kicsim - köszönt el.

- Oké - reagáltam le ennyivel és el indultam csakhogy nem haza hanem egy teljesen másik irányba. 

Csak deszkáztam, trükköket csináltam. Már elég sok idő el telt mikor éhes lettem. Amivel annyi volt a probléma, hogy nem vittem magammal a suliba kaját és nem tudtam hol vagyok. Kaja nélkül éhesen kicsit eltévedtem. Na ez az én formám.Gondoltam felhívok valakit. Ricst kell felhívnom. Muszáj mást nem tud segíteni.Egyből fel vette.

- Reb! - szólt bele hangosan - kihangosítalak - közölte mire megvoltam a vállam és egyből rá is jöttem. Nem látja. 

- Szio Rebi - hallottam meg Zsolti hangját. 

-Hali - kezdtem bele a dologba - van egy kis baj. Éhes vagyok. Ja és el tévedtem. Nincs netem és a legfőbb baj nincs kajám - meséltem. 

- Mi az hogy eltévedtél? Hol vagy? - kérdezte a bátyám.

- Kit izgat! Mi az hogy nincs nálad kaja? - reagált Zsolti kiakadva.

- Az ott mi? - néztem kíváncsian a kihalt házra. Olyan négy emeletből állt és sehol nem voltak ablakok, a gaz is be nőtte kicsit és tele volt grefitizve. Menőn nézet ki. 

- Mi? Reb, mi nem látjuk. - tájékoztatót Rics

- Megnézem. - határoztam el.

- Ez mindig ilyen? - kérdezte Zsolti.

- Mit tudom én - vágta rá Rics. Szerintem Zsoltit itt vesztettük el.

Végül nem nézem meg azt az épületet vagy mit. Haza mentem, Zsolti még ott volt de nem beszéltem velük. Ettem, zenét hallgattam és rajzoltam. 

RebHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin