E-book vagy könyv?

129 8 0
                                    

Október 20. Hétfő

A nap eleje még rendben is volt.

Deszkával mentünk a suliba Riccsel és Cortezzel. A lépcsőnél beszélgettünk egy ideig aztán én előbb be mentem és hülyültem Andrissal és Robival.

Az órák rendben mentek. Dupla angolon párbeszédeket hallgattunk, és szavakat vettünk át. Kémián és francián is haladtunk az anyaggal.

Irodalmon. Na az irodalom.

Az egész ott kezdődött, hogy Dave vett a neten egy e-book-ot. Tegnap pedig mindent rá töltött ami csak a suliba kellett. Ami nem is lenne olyan rossz de, és a szokásos hatalmas de.

Kardosnak ez nagyon nem tetszett.

- Felmayer, lennél szíves elővenni a szöveggyűjteményed? - kérdezte egy tanár.

- Itt van tanár úr - mutatta fel az elektronikus könyvet.

- Meg kérdezhetem, hogy mégis mit képzelsz magadról - kezdett el ki akadni Kardos.

- Rátöltöttem a kötelező olvasmányokat és a szöveggyűjteményeket is - azt szerintem mindenki sejtette, hogy Kardos ki lesz akadva de arra, hogy ebben a pillanatban elkezd ordibálni arra szerintem senki.

- Ez a szerkezet nem pótolja a könyveket. A könyv érték! Eszmei érték! És az iskolában könyveket használunk, aminek lapjai vannak és lehet lapozni. Nem merül le! Örök érték - kiabált vörös fejjel Kardos.

- De tanár úr ez sem merül le. Az érintőképernyő segítségével, lapozni is lehet - magyarázta lelkesen Dave.

- Felmayer, mond neked valamit a Gutenberg név? - kérdezte Kardos.

Biztosra vettem, hogy Dave-nek fogama sincs róla, és valami hülyeséget fog kérdezni. Ezért a fejemet rázva próbáltam neki jelezni, hogy inkább ne mondjon semmit.

Dave azonban rám se nézett.

- Ez egy kereső, mint a Google? - kérdezte értetlenül.

Arnold a homlokára csapott, én az égnek emeltem a tekintetemet, de Dave viszont értetlen mosollyal nézett a tanárra.

- Ebből elég! Házi dolgozat! Nem is egy hanem kettő! És ha valaki még egyszer meg szólal három lesz! Az első témája Gutenberg, avagy az első nyomtatott könyv hatása a világra. A könyvek nagy hatással vannak a világra. Épp ezért a második házidolgozat témája a könyv ami megváltoztatta az életemet. Mind kettő öt-öt oldal legyen!

Na még csak ez hiányzott. Mindenki teljesen ki volt akadva.

Épp ezért amikor Kardos becsapta maga után az ajtót és ki viharzott a teremből, mind bent maradtunk és felváltva Kardost és Dave-t szidtuk.

- Kardos nem normális! - kezdett bele Zsolti - két házi dolgozat? - kérdezte és a fejét a padba verte.

- Kösz Dave pont ezt akartam csinálni szünetben - mondta Robi majd oda fordulva hozzám, ki vett egy tollat ​​a tolltartómból és azt kezdte el pörgetni az ujjai között.

-Mi van? Nem halsz bele, ha egy délután kihagyod a WoW-ozást és le töltesz pár házi dogát a netről.

- Felejts el, Kardos múltkor is észrevette - mondtuk össze nézve Andrissal és Robival.

- Muszáj lesz valahogy meg írni. Kardos már így is nagyon dühös - ráztam meg a fejem.

- Most ki kell olvasnom egy könyvet? - gondolkodott Andris.

- Vagy nézd meg filmbe. Biztos fent van - vontam vállat.

- Vagy - szólalt meg Arnold lejjebb emelve a könyvet - próbáld ki az olvasást annyira nem nehéz. Csak vigyázz, hogy vízszintesen olvass és ne függőlegesen - szólt be Andrisnak.

- Majd segítek neki. Ne aggódj én tudom, hogy kell olvasni - néztem Arnoldra aki vissza emelve a könyvet jelezte, hogy eddig kívánt részt venni a beszélgetésben.

- Nem kell olvasni - emelte fel a fejét, hirtelen Zsolti - itt az ész! Hangoskönyv - kopogtatta meg a homlokát jelezve, hogy bizony van esze.

- Leszel a hangoskönyvem Red? - kérdezte Andris.

- Persze - vontam vállat.

- Az enyém a legjobb - emelte mind a két kezet az ég felé.

- Olyan gyerekesek vagytok - ismerte fel Kinga - nagyot csalódtam benned Rebeka. Az egy dolog, hogy Renáta állandóan oda adja a háziát. De, hogy már te is? - méltatlankodott.

- Nem csinálom meg senki helyett - szögeztem le gyorsan - segítek neki. A kettő nem ugyan az.

Erre már csak bólintott egyet és ki ment a teremből.

- Az, hogy segítesz mit is jelent? - fordult hátra Rics.

- El olvasom a könyvet és segítek megfogalmazni a gondolatait a művel kapcsolatban - vontam vállat.

- Nekem nincs gondolatom semmilyen művel kapcsolatban - nézett rám értetlenül Andris.

- Majd lesz - bólogattam elszántan, komolyan a fejembe vettem, hogy segítek neki.

- Sejtem - nézett ránk felváltva Robi.

- Esélytelen, hogy ebből bármi is legyen - ingatta a fejét Cortez a széken hintázva.

A nap végére már mindenki tudta, hogy Kardos ki van akadva. Mi az olvasókörösök egy egész kis előadást hallgatunk végig a könyvek fontosságáról.

Otthon tanultam, olvastam és könyveket néztem a neten.

RebWhere stories live. Discover now