Fiona mengerutkan dahinya setelah melihat telefonnya 33 missed call from Ameer <3. Fiona jelas terkejut lalu bangun dari baringnya di atas katil empuk itu
Dia cuba mendail Ameer tidak dapat. Kali kedua mendailnya baru Ameer mengangkat telefon.
"You! I mintak maaf I tak dengar pun bunyi phone I," ujar Fiona lembut.
"Tadi you buat apa? Apa yang sampai tak dengar I call banyak kali?"
"Tadi I training you, I mintak maaf sangat sangat."
"Yeke? By the way sayang, next month I datang Malaysia tau! Ada event. Nanti kita jumpa okay?"
"Yeke? Tak sabarnya nak jumpa you! I rindu you sangat sangat," ujar Fiona teruja.
"Miss you too. Dah lewat malam ni bila you nak tidur? Esok ada class kan?"
"Haah. I nak tidur lah ni. Goodnight,"
"Goodnight sayang."
Fiona menekan punat merah lalu terus baring di atas katil. Mata perlahan lahan layu lalu terus terlena dibuai mimpi.
"Sorry sir!" Ameer menumbuk kuat muka anak buahnya itu
"Whatchu expect? You want me to took out my gun in front of Fiona?" Soal Ameer dingin. Dia kini menyepak kepala anak buahnya sehingga terteleng ke tepi.
"No sir! We promise we dont did this again."
"Got any info about him?" Soal Ameer kepada lima orang anak buahnya. Dia memandang seorang demi seorang.
"Yes sir." Salah seorang anak buahnya meletakkan fail hitam di atas meja Ameer.
"Aayan Hariez Luth.." Ameer membaca info yang tertera didalam fail itu.
Name: Aayan Hariez Luth bin Luqman
Age:25
Gender: Male
Blood type: ???
Place of birth: United States (his father is Malaysian)"What is his job?" Soal Ameer kepada anak buahnya. Semua tentang Aayan tertera disitu kecuali kerjanya.
"We don't know, I think he did not have any job."
"What do you mean you don't know?" Ameer mula merapati anak buahnya fail hitam dicampak kearah muka mereka. Bersepah kertas kertas didalam fail itu.
"Alan," panggil Ameer mendatar. Muncullah seorang jejaka bernama Alan dengan berpakaian serba hitam.
"Watch him. Kill him if he touches my girl. He will be in trouble if he is dragon man." Arah Ameer kepada anak buahnya. Mereka hanya menggangguk.
"Yall flight to Malaysia is tomorrow."
Keluarga Qeu Ameer Levine merupakan mafia yang digeruni ramai di US. Ameer akan mendapat jawatan big boss jika umur bapanya tepat mencecah 53 tahun.
Fiona ditarik oleh Aayan ke tempat yang sunyi. Fiona jelas terkejut dengan perbuatan Aayan, dia meronta untuk melepaskan diri.
"Kau kenapa? Lepaslah!" Rayu Fiona dia kemudian menarik lengannya dari pegangan Aayan.
"Nama pakwe kau Qeu Noah Levine ke?" Soal Aayan perlahan. Fiona hanya menggangguk.
"Nice. Dengar apa yang aku nak cakap ni. Bulan Oktober, 12 hari bulan mintak pakwe kau jangan datang event yang dia dapat jemputan. Dia akan dibunuh dekat situ," ujar Aayan panjang lebar.
"Pfft. Dibunuh? Kau fikir ni cerita mafia ke nak bunuh bunuh orang? Kau jangan merapu boleh tak," Fiona ketawa terbahak bahak mendengar apa yang baru sahaja Aayan cakap.
YOU ARE READING
Chapter Of Us [COMPLETE]
RomanceCHAPTER OF US [Complete] "Tolong lah, aku merayu sangat sangat, aku tak perlukan kau. Kau boleh berambus lah!" - Fiona Auliya Jarang sekali gadis polos ini berperangai kasar. Walaupun berasal dari keluarga kaya, namun tidak membuatkan dirinya ta...