What if we rewrite the stars?
Say you were made to be mine
Nothin' can keep us apart
You'll be the one I was meant to findLangkahnya terhenti apabila terdengar suatu suara yang sudah terbiasa didengari oleh telinganya. Fiona menoleh ke belakang, susuk tubuh jejaka itu masih setia berdiri di belakangnya.
Sejambak bunga dihulurkan dengan kad yang tertulis 'Please forgive me'. Fiona memandang lama sejambak bunga itu tanpa menerimanya.
"Lelaki tak mudah tau lupa diorang punya first love. And yeah, I just realized that you're the one, the one that I want. The moment I choose you to stay by my side..."
Aayan menarik nafasnya sedalam-dalamnya.
"Dan aku tetap pilih kau untuk setia di sisi aku sampai aku hembus nafas terakhir."
Fiona terdiam. Hatinya sungguh berasa benci dengan lelaki di hadapannya ini. Tetapi entah bagaimana hatinya boleh luluh hanya dengan perkataan yang dilontarkan oleh Aayan.
"Just go away," Fiona menolak sejambak bunga itu jauh darinya.
Aayan menggeleng perlahan. Bunga itu masih kekal dihulurkan.
"Agaknya kalau aku tak ambik sampai esok kau berdiri macam ni," Fiona merampas sejambak bunga itu sebelum melangkah pergi meninggalkan Aayan.
Aayan tersenyum nipis sebelum berjalan beriringan dengan Fiona. Makin laju langkah wanita itu, semakin laju langkahnya.
"Cukup-cukuplah. Aku merayu sangat-sangat, tolong berambus!" suara Fiona dinaikkan satu oktaf. Dia sudah penat. Terlampau penat untuk menerima semua ini.
Kenapa? Kenapa selama lima tahun dia hidup keseorangan membesarkan dua orang anak kembar baru Aayan hadirkan diri di dalam hidupnya buat sekali lagi?
Macam biasa, ego mengawal dirinya. Walhal sejak pertama kali dia melihat Aayan sekali lagi dia sudah terasa lemah dan sangat rindu dengan jejaka itu tetapi disebabkan ego menguasai diri, begini lah jadinya.
"Fiona, hey. My biggest trauma is aku tak tahu yang kau mengandungkan anak aku. Aku menyesal sebab tak tahu dan tak ada dekat sisi kau waktu kau lahirkan anak kita. Aku menyesal, menyesal sangat-sangat. Aku menyesal sebab tak dapat tengok anak kita membesar, aku rasa marah bila aku lepaskan tanggungjawab aku sebagai seorang bapa macam tu je." kata Aayan dengan bersungguh-sungguh. Matanya sudah berkaca.
Fiona terdiam. Dia tidak pernah melihat seorang lelaki yang sanggup menangis dan merayu untuknya.
"Sorry for not treating you right. I'm sorry for not giving the love that you deserve, Fiona. Sorry for not treating you better than your past and can't be better for you before I'm so sorry."
"Diam lah. Orang pandang," Fiona menolak tubuh Aayan supaya menjauhi daripadanya.
"Kau menyesal sebab anak kau je lah kan? Kau pernah terfikir tak betapa susahnya aku jaga dua orang anak seorang diri tanpa bantuan sesiapa pun. Ada tak hati kau terdetik untuk cari aku? Kenapa baru sekarang, Luth." air mata Fiona mulai mengalir dengan deras. Sungguh, dia telah mengalami kesusahan untuk melupakan jejaka itu namun apakan daya aura seorang Aayan Hariez Luth sangat kuat di mindanya.
"Tak, aku sedar aku cintakan kau, kau lah orang pertama yang buat aku jatuh cinta. Tak ada orang lain yang bertakhta di hati aku selain kau, Fiona Auliya."
Langit kelihatan begitu suram, petir juga menyambar di sekeliling kawasan. Sedikit demi sedikit titisan air mulai menitik jatuh ke tanah. Hujan yang lebat datang menimpa mereka bersama petir.
"Terima aku balik dalam hidup kau, aku akan cuba sedaya upaya untuk perbaiki salah silap aku. Aku akan buktikan yang aku boleh bahagia kan kau buat kali kedua, so please." Aayan merapatkan jarak antara mereka berdua. Mata kebiruannya hanya tepat memandang ke arah wanita yang dicintai sepenuh hati olehnya.
YOU ARE READING
Chapter Of Us [COMPLETE]
RomanceCHAPTER OF US [Complete] "Tolong lah, aku merayu sangat sangat, aku tak perlukan kau. Kau boleh berambus lah!" - Fiona Auliya Jarang sekali gadis polos ini berperangai kasar. Walaupun berasal dari keluarga kaya, namun tidak membuatkan dirinya ta...