Bab 25

475 20 0
                                    

                     Fiona menggerakkan badannya ke kanan dan ke kiri, sesekali melangkah ke hadapan dan juga kebelakang apabila bernyanyi lagu 'As If It's Your Last' yang dinyanyikan oleh kumpulan Blackpink. Bilik besar yang dia tinggal mempunyai televisyen yang sangat besar, jadi Fiona mengambil kesempatan itu untuk membuka YouTube kemudian menari lagu Blackpink itu. Kisah apa dia? Bosan kot kena kurung!

                        "Baby nal teo jil geoscheoreom anajwo, geuman saengkhae mwoga geuri earyeowo," nyanyi Fiona dalam berbahasa korea, mata membaca lirik lagu itu pada kaca mata skrin televisyen sambil mengikut langkah tarian Blackpink.

                         Nerina menerjah masuk ke dalam bilik di mana dia telah mengunci Fiona setelah mendengar bunyi speaker yang sangat kuat menghiasi telinganya sehingga aras bawah. Meluas matanya apabila melihat gadis itu sedang menari tak ingat dunia. Tangan perlahan lahan menurut pelipisnya.

                         "Majimakcheoreom ma-ma-majimak cheoreom, majimak bamin geotcheoreom love, majimakcheoreom ma-ma-majimakcheoreom!" ini bukan bernyayi tetapi sudah separa menjerit. Kadang-kadang Nerina berfikir dua tiga kali bagaimana arwah abangnya boleh jatuh cinta dengan wanita itu.

"Woi!" terjah Nerina membuatkan Fiona tersentak. Dengan pantas Fiona lari melompat ke atas katil kemudian menyelimuti badannya seolah-olah tiada apa yang berlaku.

"Ni sarapan kau," Nerina kemudian mengangkat kaki untuk melangkah keluar dari bilik itu namun pantas Fiona menahan gadis itu setelah melihat gadis itu berjalan seperti mengesot sebelah kaki. Bekas first aid kit dicapai olehhnya, tubuh kecil Nerina ditolak lembut supaya duduk di atas sofa. Nerina sekarang berpakaian uniform lengkap, pasti gadis itu hendak ke sekolah.

"Kaki kau kena toreh, tak rasa sakit ke? Darah dah jadi beku ni," tegur Fiona sambil mengambil sehelai kapas basah kemudian perlahan lahan dioles pada betis Nerina. Nerina mengadu kesakitan, sofa yang diduduki olehnya digenggam kuat.

"Sakit ke?" soal Fiona lembut. Pembalut kemudian di ambil kemudian membalut kesan torehan di kaki gadis itu. Fiona telah menganggap gadis itu seperti adiknya sendiri sebagaimana bekas kekasihnya melayan gadis itu dengan kasih sayang.

"Bye! Belajar rajin-rajin!" pesan Fiona apabila gadis itu telah bangun hendak melangkah keluar. Nerina kemudian mengunci pintu bilik Fiona dari luar, dalam perjalanannya pergi ke kereta sempat bibir menarik senyuman nipis apabila teringat semula perlakuan Fiona.

Setelah lima minit sejak Nerina pergi, Fiona dengan pantas menekan alat kawalan jauh televisyen itu. YouTube di buka semula kemudian memasang lagu kegemarannya lalu menari dan menyanyi dengan rancak sekali.

"Sial-sialnya ku bertemu dengan cinta semu, terttipu tutur dan caramu seolah cintaiku, puas kau curangi aku?!" nyanyi Fiona dengan lagu yang dinyanyikan oleh Mahalini itu. Alan yang tercungap cungap masuk ke dalam bilik itu terus terkunci mulutnya hendak berkata-kata.

                            "Bagaimana dengan aku? Terlanjur mencintaimu, yang datang beri harapan, lalu peri dan menghilang!" entah siapa Fiona tujukan lagu itu tetapi pada vokal nyanyiannya sangat menghayati lagu.

                             "Fiona!" Alan sudah tiada masa yang cukup, kakinya terus melangkah berlari ke arah Fiona kemudian menarik lengan gadis itu. Fiona kemudian menjeling Alan tajam.

                            "Apa pegang-pegang ni? Haram!" Fiona kemudian menarik semula tangannya. Alan menggaru belakang kepalanya.

                            "Kita tak ada masa, you kena la-" kata-kata Alan terhenti apabila belakang badannya ditarik oleh satu susuk tubuh jejaka tinggi. Fiona sengetkan kepalanya bagi mengenali susuk tubuh jejaka itu.

Chapter Of Us [COMPLETE]Where stories live. Discover now