Bab 50

461 12 1
                                    

Aayan membuka matanya perlahan-lahan. Dia mengerang kesakitan apabila kepalanya terasa pinar. Kawasan sekeliling diperhati. Gelap.

"Shit," Tangannya diikat kemas pada sebuah kerusi. Aayan menoleh ke kiri. Matanya dikecilkan. Dia kenal akan wajah itu.

"Daddy?" soal Aayan dengan dahi yang berkerut. Dia ingatkan bapanya tiada di rumah selama ini kerana mempunyai urusan kerja. Dia sudah cuba menghubungi pembantu bapanya dan juga telah diberitahu bapanya mempunyai urusan kerja diluar tetapi disebaliknya bapanya di sini.

"Kita dah kena culik."

"What? Dengan siapa?"

"Mum, I have a suprise for you," Aayan memandang ke arah dua susuk tubuh yang sedang melangkah masuk.

Aaron melangkah masuk ke tempat itu dengan seorang wanita separuh usia. Aaron menutup mata wanita itu menggunakan kain.

"Aaron." panggil Aayan dan Dato Luqman serentak.

"Tadaa," Aaron membuka ikatan kain pada kepala wanita itu supaya dia boleh nampak Aayan dan Dato Luqman.

"Andrea," bisik Dato Luqman perlahan.

"Luq? Aa..Aayan?" wanita separuh usia itu mendekati dua beranak itu.

"This is your suprise mum! Your ex husband and your son! And.." Aaron menunjuk sekeping gambar kepada Andrea.

Membulat mata Aayan melihat gambar tersebut. Iaitu gambar mayat Datin Aisyah.

"Look! I killed his wife for you, cool isn't it?

"Wha... What is this Aaron? What the fuck are you doing?" gambar yang berada di tangan Andrea terjatuh. Andrea terkejut melihat gambar itu.

"You said this women snatcher your husband from you, now I already killed her for you! Revenge!"

Kata Aaron dengan bangganya. Gila. Aayan mengerutkan dahinya. Datin Aisyah merampas bapanya daripada wanita di hadapannya yang digelar Andrea ini? Siapa wanita ini?

"It seems you didn't tell him the real story," kata Dato Luqman kepada Andrea.

"What story?"

"Your mum lied to you. Your mum is the one who left me to get marry with Luvino."

Aayan menelan air liurnya kelat. Cuba untuk memahami situasi yang sedang berlaku.

"Serius lah? Tapi tak apa, perempuan tu memang layak mati. Dia upah aku untuk hancurkan sekolah Levine tapi tak bayar payment," kata Aaron sebelum melabuhkan punggungnya pada sebuah sofa.

Aayan terdiam. Jadi bukan Azeem lah pembunuh pelajar sekolah itu? Aaron telah merangkap dirinya sejak awal lagi.

"Why did you kidnap them?" soal Andrea sebelum turut melabuhkan punggungnya pada sofa.

"You.. asshole! Shit, come on here man!" maki Aayan dengan berang.

Saat jejaka itu marah, mereka seolah-olah menampakkan susuk raksaksa di belakang Aayan. Itulah keistimewaannya. Musuhnya juga takut apabila melihat susuk itu, mereka sering berasa takut.

Tetapi tidak dengan Aaron. Sedikit pun dia tidak gentar dengan susuk tubuh raksaksa yang berada di belakang Aayan kerana dia juga mempunyainya.

Siapa saja tidak berang apabila Aaron telah membuat dirinya menuduh orang yang salah. Walhal Datin Aisyah merupakan dalang di sebalik pembunuhan pelajar sekolah itu.

Aaron menghampiri Aayan dengan senyuman sinis di bibir. Tangannya ringan menumbuk muka Aayan sehingga jejaka itu terteleng ke kiri.

"Fuck," Aayan meludah darah daripada mulutnya pada Aaron.

Chapter Of Us [COMPLETE]Where stories live. Discover now