Tiba tiba..
"Sayang?"
Aulia berpaling ke arah itu. Apa yang menjadi sajian matanya buatkan rahangnya hampir cecah ke tanah. Melihat si dia penuh bergaya datang menghampirinya. Si dia mendekatkan diri kepada Aulia.
"Sayang I tahu I nampak handsome today.. but tolong tutup mulut you boleh?" Hanya Aulia sahaja mendengar kata si dia. Cepat cepat Aulia menutup mulutnya.
Si dia menjauhkan diri sedikit dari Aulia dan memerhati mata mata yang sedari tadi memandang kami. Si dia tersenyum manis yang membuatkan rata rata gadis cair.
"Who are you?" Tanya Mia.
"Mikhael. Zafran Mikhael."
"Wah handsomenya." Terdengar suara rakan rakan Aulia.
Mikhael hanya tersenyum menampakkan giginya.
"Apa you punya relationship dengan Aulia?" Soal Mia buat buat tidak tahu.
"This beautiful lady beside me is my fiance." Sambil menjawab Mikhael memandang Aulia sambil mengenyitkan sebelah matanya.
"Aaa so sweet tunang kau Lia." Ucap Syaza membatu api.
Mia menjeling tajam. 'ala jealous la tu tunang kawan aku handsome dari pakwe kau' bisik hati Syaza.
*******
Mikhael mendekati Aulia.
"Hai." Sapanya.
"Hai.."
"Boyfriend si Mia tu ex boyfriend you ke?"
"Ya.."
"You tak move on lagi ke dari ex boyf you tu?" Kedengaran nadanya macam cemburu.
"Eh takde masanya. I dah move on lama dah."
"So.. meja yang dekat kaunter and tepi dinding tu.. I guess your ex juga kan?"
Aulia menoleh kearah yang dicakapkan oleh Mikhael. Dia menunduk..
"Ya my ex."
"Wow."
"Eish dah la makan cepat."
"Ala marah pulak."
******
Hari yang dinanti sudah tiba. Di dalam bilik Aulia..
"Babe kau nanti jadi isteri yang baik okay? Jangan lupa aku."
"Eh kau ni! Aku nak kahwin je pun bukan nak pergi sambung study."
"Huwa mana tahu. Kau dah sayang dekat encik suami sampai lupa aku."
"Eleh kau drama la Syaza."
Kedengaran pintu bilik diketuk. Muncul la Datin Airis.
"Lia. Tok kadi dah sampai ni. Cepat turun."
Tbc
01/12/23
Minta vote 5 je buat semangat.
Thank you 👉🏻👈🏻
YOU ARE READING
Dah Jodoh
RomanceKAHWIN?! Minta maaflah! Qaseh Aulia mahu enjoy dahulu.Berapa ramai pun lelaki yang mama mahu kenalkan,dia tetap tidak akan terima. "Daddy nak jodohkan aku dengan anak kawan dia?Aku tak nak dikecewakan lagi.Baik aku menyamar jadi gemuk masa jumpa lel...