פוליטיקה משוגעת~20

24 3 2
                                    


לפרופסור עדום תותמן היו תווי פנים חדים והוא לבש גלימות ארוכות עשויות מחומר מחוספס. היו לו עגילי זהב וגבות עבות וכהות שנראו כאילו הן מפוסלות אל פניו השזופות כמו זחלים שעירים. הוא עמד בקדמת הכיתה, זרועותיו שלובות על חזהו כשהתבונן בתלמידים מתיישבים במקומם עם עיניים מוערכות, ירוקות בוהקות. היו לא מעט דיבורים באולם הגדול על פרופסור תותמן. כנראה שזאת הייתה השנה הראשונה שלו בהוראה בהוגוורטס. הוא התקבל לעבודה לאחר שהמורה האחרון להתגוננות מפני אומנויות האופל התפטר ללא הודעה מוקדמת בסוף הקדנציה בשנה לפני כן. למעשה, לפי ביליוס, היה לו מורה שונה להגנה מפני אומנויות האופל בכל שנה שבה למד בהוגוורטס, והוא שמע שזה נמשך יותר מזה, אפילו עד שנות ה-50. "אומרים שהעבודה מקוללת," הוא לחש מעבר לשולחן גריפינדור. אבל עדום תותמן נראה כאילו הוא לא רק יכול לקבל על עצמו קללה, אלא הוא זה שהטיל אותה ונלחם מול חזקות יותר.

עיניו נסחפו אל חלק מהתלמידים וירד אל שולחנו. "כיתה כל כך קטנה," הוא מלמל. היה לו מבטא חזק שהם לא יכלו למקם.

"חסר לנו תלמיד אחד," הודיע סיריוס. "הוא חולה, למעלה באגף בית החולים."

"אני רואה." פרופסור תותמן הנהן, עצבעו על השולחן. "טוב, אז כולם כאן, בואו נתחיל." הוא הוציא שרביט ארוך במראה זהב מנרתיק קטן ומצחיק על מותניו והניף אותו על הדלת, סגר אותה. והוא הסתובב בחזרה אל התלמידים. לוח גיר גדול ריחף מאחורי שולחנו והוא החזיק את שרביטו ופיסת גיר זינקה מהמגש בבסיס הלוח והחלה לשרבט דברים בטירוף על הלוח באותיות לבנות אבקתיות. "האומנויות האפלות הן מה שאנו מכנים קסם בעל אופי שלילי, החומר שישמש נגדך קוסם אפל. המטרה של לימוד תיאוריית קסם הגנתית היא להגן עלייך מפני התקפות שאתה עלול להתמודד איתם. ברמה זו של כיתה, נלמד פשוט טקטיקות של פירוק מנשקו, מהמם תנועות ועצירה אחרת של היריב שלך בדו-קרב."

על הלוח נכתבו כמה לחשים ומטרותיהם, כולם העתיקו במהירות את מה שהוא אומר, ממלמלים את הלחשים מתחת לנשימותיהם. "אקפליארמוס, סטופיפאי, פרוטגו, פרוטגו דיו, פרוטגו מקסימה, סלביו הקסיה, פיניטה אינקנטאטם, אימובלויס..." הרשימה הייתה ארוכה למדי, מטרת רב הלחשים הייתה להטיל מגן שהגן מפני קסם אפל משתנים דרגות זוועה באזורים קטנים וגדולים ורמות מיומנות מנוגדות. פרופסור תותמן הנהן ונלך בזמן שהקשיב לשריטות הנוצה שלהם על הקלף. "אתה פשוט אף פעם לא יודע מתי אתה יכול להיות מותקף. המטרה היא להיות תמיד על המשמר, תמיד מוכן, תמיד מסוגל להגן על עצמכם מסכנה... כי זה שם בחוץ והוא מתחזק."

סיריוס וג'יימס חלקו מבט.

"למה אתה חושב שהוא התכוון 'זה מתחזק'? ג'יימס שאל כמה שעות מאוחר יותר כשכמה מתלמידות השנה הרביעית של גריפינדור עשו את דרכן אל האולם הגדול לארוחת צהריים אחרי ששיעור ההגנה מפני אומנויות האופל הסתיים.

Marauders ~ הקונדסאים [שנה א']Where stories live. Discover now