Tılsım ve Sis'in önceki bölümlerinde;
Yirmi üç günlük bir ayrılığın ardından As ve Larina'nın konuşacak birçok şeyi vardır fakat özlem daha ağır basar. Konuşacak konuları bir kenara bırakırlar. Larina'nın yaralarını saran ve onunla birlikte uyuyan As, sabah onu dondurma yemeye götürür ve orada Noir'le karşılaşırlar. Noir, Larina'yı Keperon Bölgesi'ne geri götürerek onu kaçıran adamları teşhis etmesini ister. Karşılığında da hâlâ Keperon Bölgesi'nde olan Ametist'i vermeyi teklif eder. Larina'yla İskoç dilinde konuşup As'a hiçbir açıklama yapmadan gittiğinde As ne konuştuklarını anlamadığından ve Larina'nın Noir hakkındaki olumlu düşüncelerinden rahatsız olup öfkelenir. Eve dönüş yolunda ve sonrasında Larina'nın konuşma çabasını görmezden geldiğinde de bu kez Larina öfkelenir. Sonra... Sonrasını biliyorsunuz.
Ertesi gün Yeirs, Reyna'nın Ovid'in yokluğunda kontrolünü kaybettiğinin kanıtları olan kemiklerle geldiğinde aklında bir fikir vardır. Larina'nın zihnine dalıp anılarında dolaşarak Ovid'in nerede olduğuna dair bir ipucu bulacağını düşünür. As, tehlikeli olduğunu düşünüp bunu reddetse de yardım etmek isteyen Larina Yeirs'e izin verir fakat işler beklenildiği gibi gitmez ve Larina vayemlerden birinin gücünü kullanarak istemeden Yeirs'in zihnine dalar.
Orada çıkış yolu ararken başta Yeirs'in Rozalin'le olan anılarında gezinir. Daha sonra Artevi Krallığının yıkımını görür. Yeirs'in yakın zamandaki anılarından birinde As'la karşılaşır. As Larina'nın yokluğunda perişan hâldedir ve Larina onu böyle gördüğünde dayanamaz, ona kendini göstermek ister. İsteği hiç istemediği bir şekilde anıya ait olmaya başlamasına sebep olur. As'ın onu fark etmesiyle korkup kaçar ve kaçtığı sırada Dafienra Krallığının kralının savaşçılarıyla karşılaşır. Savaşçılardan Ovid'in kalede tutulduğunu öğrendiğinde savaşçılara direnmeyi bırakıp kendisini Ovid'e götürmelerini ister. Ovid kaçırıldığı sırada hafızasını kaybetmiştir ve başına ne geldiğini bilmediğinden aklını da kaybetmek üzeredir. Larina'yı tanımaz, ona saldırır. Larina Ovid'in ellerinin altında boğulmak üzereyken başka bir anıya gitmeyi başarır. O anıda Reyna'nın kardeşini laneti yüzünden öldürdüğünü öğrenir. Kendi kardeşini düşünen Larina, başka bir anıya sürüklenir ve o anıda Andre'yi bulur. Andre'nin kendisiyle birlikte bu dünyaya çekildiği gerçeği onu hazırlıksız yakalar. Andre'ye dokunmak, onunla konuşmak için her şeyi yapar fakat bunu başaramaz. Kardeşi saklandığı köşesinde yemeğini yerken Yeirs ve babası Andre'ye yakın bir yerde konuşmaya başlarlar. Konuştuğu şeyleri Andre anlamasa da Yeirs'in babası onu görüp kendilerini dinlediğini düşünerek Andre'yi cezalandırır. Kardeşinin dövülmesini çaresizlik içinde izleyen Larina engel olmaya çalışır fakat başaramaz, gölgeleri çağırarak Yeirs'in babasını parçalara ayırır.
Nihayet Yeirs'in anılarından çıktığındaysa yaptığı ilk şey Yeirs'ten babasının öfkesini çıkarmak olur. Onun kardeşini babasıyla bırakıp gitmesini kabullenemez; kardeşinin zarar görmüş, savunmasız hâli kendini kaybetmesine sebep olur. As'tan Yeirs'in babasının yaşadığını öğrendiğindeyse kardeşinin öldüğünü düşünüp bu kez kendine zarar vermeye çalışır. Tam o anda gelen Noir, Andre'nin yaşadığını söyleyerek onu durdurur.
Noir tıpkı Larina gibi Andre'yi de bulduğundan, Andre'nin iyi bir hayat sürdüğünden bahseder fakat Larina'nın kardeşini görmesine izin vermez. Larina bir yandan kardeşini görmek istese de diğer yandan yaşadıkları yüzünden kardeşine zarar geleceğini düşündüğünden bu konuda ısrarcı olmaya cesaret edemez. Öğrendiklerinin acısıyla baş etmek çok ağır gelir ve As'ın yaptığı gibi bu duygulardan kaçmak, sarhoş olmak ister. As, Larina'nın isteğini yerine getirmeye ve onu sarhoş etmeye gönüllü olur. Erteledikleri konuları konuşmak için de doğru zaman gelmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TILSIM VE SİS
Fantasy"Kime, nasıl bir kötülük yaptın da kollarıma düştün?" Büyük Cadı Avı'nda yakalanan Larina; ailesiyle birlikte yanmak üzereyken kendini yabancı bir evrende, bir yabancının kollarında bulur. Kollarına düştüğü yabancı; yıkılmış Artevi Krallığının saklı...