10⚔️

125 24 4
                                    

Too many war scenes?. Korang suka scene perang2 tak?. Saya suka cerita macam tu. 




Kafeel menarik bandana scarf military itu menutup separuh mukanya bagi mengelakkan musuh  mengetahui identitinya. Mata mula bergerak kiri dan kanan bagi meninjau kawasan perumahan di zon kuning ini sambil memerhati tingkah laku pasukan misi kemanusiaan tersebut. Anggota dibawahnya dan beberapa orang anggota UN diperhati.

Beep Beep- bunyi yang terhasil daripada walkie talkie.

"Alpha's leader."Kafeel memandang burung-burung yang berkicauan di pagi hari yang cerah ini.

"Tuan, saya kesan sesuatu yang mencurigakan di arah timur."

"Victor, laporkan situasi."

"Timur bangunan merah ke?" Kafeel menghantar isyarat tangan kepada semua anggota yang berada di situ. 

 Ch-ch. Suara ketika senjata api disiapkan untuk digunakan. Semua anggota askar mula berada dalam informasi kawalan.

Ryllana yang sedang bermain lego bersama anak-anak kecil yang berada di depannya menoleh ke kanan sebelum kembali senyum pada kanak-kanak tersebut. Pada masa yang sama, Kafeel juga memerhati Ryllana dan pasukan misi kemanusian dengan bermain dengan riangnya di dalam rumah tersebut.

"Ye bangunan tu, aku nampak 3 buah kereta yang mencurigakan."

"Tuan problem, geng malec."

Nash yang juga mendengar laporan daripada saluran radio tersebut terus berlari ke arah Emran dan anggota lain bagi memberikan arahan dimana mereka perlu menukar saluran radio secepat yang mungkin.

"Tuan, diorang bergerak. Nabil jaga." Kafeel memandang suasana kawasan itu yang mula terasa janggal.

"Mission reject, mission reject. Back to camp now!". seraya itu, Kafeel masuk ke dalam rumah tersebut sebelum tangan menarik Ryllana untuk berdiri. Anggota UN yang lain membawa beberapa pasukan misi kemanusiaan keluar dari situ. Ryllana memandang mata Kafeel sebelum tangan kafeel yang mencengkam lengannya dilepaskan dan duduk kembali.

"I will be back okay. Be careful."senyuman diukir untuk menenangkan hati budak-budak kecil itu.

Kafeel mengetatkan baju keselamatannya yang dipakai oleh Ryllana. Tali topi Ryllana pun diketatkan.

"Ikut aku rapat."Ryllana mengangguk

Mereka semua segara masuk kedalam kereta, dan pergi dari kawasan itu .Ryllana memandang Kafeel seakan akan mengatur strategi. Mata mula meliar ke arah luar tingkap.

"Change the road."

"Alright, Sir."

Ryllana memandang kawasan luar, kawasan ini penuh dengan kesan peperangan yang tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Sudah 10 hari dan hanya  tinggal 4 hari lagi sebelum Ryllana balik ke Malaysia. 

"R.P.G!"

BUSH BOOM

Kenderaan tentera dihadapan mereka meletup, terbalik dan terbakar.

"ALLAHUAKBAR! kghjdrgghk MEDIC! MEDIC! convoi Kvfhafgrjsc" walkie talkie makin haru-biru suara askar melaungkan beberapa code askar yang tidak diketahui oleh Ryllana. Ryllana menutup kedua belah telinga dengan tangan sambil memerhati Kafeel.

"MEDIC! MEDIC!, MABRY CAMP, MABRY CAMP!. THIS IS ALPHA'S SPEAKING, WE HAVE BEEN HITTING BY MALEC!. SEND A BACKUP, WE NEED BAC..."

BOOM!

Kafeel's Meltdown CreationWhere stories live. Discover now